Zarób w sezonie na cały rok
Ice'n'go to pochodząca z Węgier marka lodów, wytwarzanych w temperaturze -197°C, przy pomocy ciekłego azotu. Powstałe w ten sposób lody mają kształt drobnych kuleczek. Są sprzedawane w kilkunastu smakach, a do najpopularniejszych należą: guma balonowa, wata cukrowa, słodki melon, banana split, truskawka, wanilia, czekolada, cytryna-limonka. Co roku firma w wprowadza kilka nowych, sezonowych smaków.
– Jesteśmy jedynym w Polsce dystrybutorem lodów tej marki – podkreśla Artur Wawrzyniak, członek zarządu firmy Ice'ngo Poland, która jest masterfranczyzobiorcą marki na Polskę.
Na sezon lub cały rok
Koncept Ice'n'go pojawił się na polskim rynku w ubiegłym roku.
– Zaczęliśmy dystrybucję w kwietniu, początkowo skupiając się na miejscowościach turystycznych wybrzeża Bałtyku – wyjaśnia Artur Wawrzyniak. – Nasze oryginalne w wyglądzie i smaku lody od razu zaczęły cieszyć się niebywałym powodzeniem i popularnością, zwłaszcza wśród dzieci. Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć zakres działania o kolejne regiony, zwłaszcza północną i południową Polskę.
Ubiegły rok marka zakończyła z liczbą ponad 70 punktów – własnych, partnerskich i franczyzowych. W tym roku masterfranczyzodawca szacuje, że będzie ich ponad sto.
Franczyzodawca dysponuje dziewięcioma modelami stoisk i – jak podkreśla – może je zaaranżować na potrzeby każdej lokalizacji. Najlepsze lokalizacje to oczywiście miejscowości turystyczne, miejsca z dużym przepływem pieszych, takie, w których bywają rodziny z dziećmi, czyli np. wewnętrzne i zewnętrzne place zabaw. Stoisko z lodami może być też bardzo dochodowym dodatkiem do już działającej restauracji, baru czy cukierni.
– To nie musi być biznes wyłącznie sezonowy – zapewnia Artur Wawrzyniak. – Około 20 proc. stoisk z dużym powodzeniem działa przez cały rok.
Współpracę z Ice'n'go można nawiązać w dwojakiej formie. Pierwsza to model partnerski, odpowiedni zwłaszcza dla osób, które już prowadzą punkt gastronomiczny i chciałyby poszerzyć jego ofertę. Partner nie ponosi żadnych kosztów inwestycji. Musi tylko dysponować lokalizacją i miejscem na wstawienie maszyny z lodami.
– Stoisko dostaje od nas w użytkowanie za darmo – dodaje Artur Wawrzyniak. – Na pierwsze zatowarowanie gwarantujemy odroczony termin płatności.
Drugi model współpracy to franczyza. W tym przypadku roczna opłata za stoisko wynosi od 1 do 7 tys. zł – w zależności od tego, które wybierzemy. Franczyzobiorcy kupują towar po atrakcyjniejszych cenach niż partnerzy.
Już czas
Jeśli ktoś chce rozpocząć współpracę z Ice'n'go w tym roku, to czas już zainteresować się szczegółami.
– Przygotowania do sezonu warto zacząć już na przełomie lutego i marca – uważa Artur Wawrzyniak. – Zwłaszcza jeśli planujemy wolnostojące stoisko. W takim przypadku w pierwszej kolejności należy znaleźć atrakcyjną lokalizację, a następnie zapewnić przyłącze prądu. W skrajnych przypadkach załatwienie wszelkich formalności może potrwać nawet do 2-3 miesięcy.
Marka zwykle rozpoczyna sezon od długiego weekendu majowego, ale tak naprawdę wszystko zależy od pogody. Jeśli kwiecień jest ciepły, sprzedaż można zacząć wcześniej. Franczyzodawca zapewnia, że mając już dwa stoiska można zarobić tyle, aby wystarczyło na cały rok (rekordzista w Ice'n'go ma sześć stoisk).
– W bardzo dobrych lokalizacjach średnia miesięczna wysokość sprzedaży sięga nawet 40-50 tys. zł – mówi Artur Wawrzyniak. – Mamy kilku franczyzobiorców, którzy osiągają takie obroty. Przy odpowiedniej skali biznesu oraz dobrze dobranych lokalizacjach w sezonie można zarobić na cały rok.
WIZYTÓWKA ICE'N'GO
Stoiska z lodami mrożonymi ciekłym azotem.
- ponad 70 punktów
- 2 formaty współpracy

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Pierogarnie Stary Młyn otwierają się głównie w dużych miastach. A czy trzeba mieć gruby portfel, aby otworzyć restaurację z tradycyjną polska kuchnią?
– Otworzyliśmy już 700 punktów franczyzowych, do końca roku planujemy mieć ich 1000 – mówi Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery.
Nasza sieć liczy ponad 194 lokale w całej Polsce i działa nieprzerwanie od 1996 roku.
Da Grasso nie tylko otwiera nowe lokale, ale też ma propozycję dla już działających restauratorów.
Katarzyna Bakalarczyk współpracę z Crazy Bubble zaczynała od pracy w jednym z punktów marki. Z czasem została jej franczyzobiorczynią. Czy to się opłacało?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
POPULARNE NA FORUM
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...