Jak otworzyć pizzerię?
Sieć Da Grasso działa nieprzerwanie od 1996 roku. Ma dziś już blisko 200 lokali.
– W tym roku najwięcej projektów realizujemy na południu kraju, gdzie marka Da Grasso jest numerem jeden w wyborze usług gastronomicznych – podkreśla Magdalena Parfianowicz, menadżer operacyjny Da Grasso.
Dwa formaty lub konwersja
Franczyzodawca rozwija dwa modele lokali. Pierwszy to pizzeria z salą konsumpcyjną, realizująca też równolegle zamówienia na wynos i w dowozie. Minimalna powierzchnia lokalu to ok. 100 m2. Drugi wariant to model ekspres, oferujący tylko sprzedaż na wynos i w dowozie. Te pizzerie najlepiej sprawdzają się na dużych osiedlach większych miast i zwykle mają powierzchnię 70-80 m2.
– Godny odnotowania jest rosnący udział tego formatu w naszej sieci – dodaje Magdalena Parfianowicz. – Znani jesteśmy głownie z tego, że wszystkie dania z naszego menu, a przede wszystkim pizzę dostarczamy do naszych klientów zgodnie z wypracowanymi i powtarzalnymi standardami. Ta strategia wspierana silnymi kampaniami marketingowymi zapewniła nam utrzymanie sprzedaży w kanale delivery w skali całej sieci na bardzo wysokim poziomie.
Da Grasso otworzyło też pierwszą placówkę w ramach nowego projektu franczyzy konwersyjnej. Jest on skierowany do już działających restauracji i lokali gastronomicznych, które poszukują nowych możliwości rozwoju.
– Zaprosiliśmy do współpracy restauratora, dla którego przystąpienie do sieci Da Grasso było właśnie szansą na rozwój jego biznesu – mówi Magdalena Parfianowicz. – Po kilku miesiącach współpracy franczyzobiorca podjął decyzję o otwarciu nowego i większego lokalu pod naszym szyldem.
Szkolenia i nie tylko
Do sieci Da Grasso mogą dołączyć zarówno osoby działające w branży gastronomicznej, jak i ci, którzy żadnego doświadczenia w tym zakresie nie mają.
– Mamy sprawdzony model biznesowy, odpowiedni program szkoleniowy więc nie oczekujemy doświadczenia w branży gastronomicznej – wyjaśnia Magdalena Parfianowicz. – Nasi partnerzy franczyzowi mogą mieć pewność, że będą dobrze przygotowani do prowadzenia pizzerii Da Grasso.
W ramach opłaty wstępnej, która wynosi 12 tys. zł netto, franczyzobiorcy otrzymują pełny know-how, projekty branżowe, pakiet szkoleń wdrożeniowych oraz cykl szkoleń rozwijających umiejętności zarządcze, rozwiązania e-commers, zakupy centralne, sieci serwisowe, opiekę regionalnego koordynatora ds. franczyzy, działania marketingowe, dostosowane do potrzeb każdego lokalu.
Inwestycja w lokal Da Grasso to, według franczyzodawcy, min. 150 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa jest kwotą stałą, zryczałtowaną i niezależną od wysokości obrotów. Zależy natomiast od wybranego pakietu menu.
– Minimalna kwota miesięcznej opłaty franczyzowej wynosi 1 464,10 zł netto i obejmuje podstawowy moduł oferty, w którego skład wchodzą pizze, startery, sałatki, desery i napoje – informuje Magdalena Parfianowicz. – Nasi partnerzy mają możliwość rozbudowy oferty, poprzez implementację kolejnych modułów.
WIZYTÓWKA DA GRASSO
Polska sieć pizzerii.
- blisko 200 lokali
- kwota inwestycji min. 150 tys. zł
- opłata wstępna 12 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...