Własny biznes zamiast etatu w korporacji
Małgorzata Haftaniuk przez ponad 15 lat pracowała dla korporacji, ale ciągle nie opuszczała jej myśl o otwarciu własnej firmy.
– Wiele czytałam i analizowałam, jaka branża może mi w dzisiejszych czasach dać realną szansę rozwoju i sukcesu – opowiada Małgorzta Haftaniuk. – Wiedziałam na pewno, że nadal chcę być handlowcem, bo lubię bezpośredni kontakt z klientami.Trafiłam na informacje, że rynek odzieży używanej rośnie siedem razy szybciej niż fast fashion. A że często odwiedzałam sklep VIVE Profit w moim mieście, zainteresowałam się jakie warunki franczyzowe oferuje ta marka. Porównując je z innymi stwierdziłam, że warto rozpocząć z nimi biznes, ponieważ przy niskim wkładzie finansowym dają duże wsparcie i nie trzeba inwestować w towar.
Biznes u siebie
Marka VIVE Profit należy do spółki VIVE Textile Recycling, która od prawie 30 lat działa w branży recyclingu tekstyliów. Oprócz rozwijania sieci sklepów typu second hand, firma m.in. produkuje też paliwo alternatywne, czyściwo przemysłowe czy kompozyt, z którego powstają np. ekologiczne ławki – wszystko z tekstyliów. Brand VIVE Profit powstał w 1995 roku, a dziś pod tym szyldem działają sklepy w całej Polsce.
Małgorzata Haftaniuk swój sklep otworzyła w rodzinnym Chełmie, liczącym ponad 60 tys. mieszkańców.
– Od ponad 10 lat istnieje tu już jeden sklep VIVE Profit, więc marka jest rozpoznawalna. Myślę, że to ułatwiło mi start i pozyskanie bazy klientów – dodaje franczyzobiorczyni VIVE Profit. – Podczas wstępnych przygotowań do otwarcia miałam stałe wsparcie menedżer działu rozwoju sieci sprzedaży, a później menedżer regionalnej Moniki Kwolek. Dzielnie znosiły moje nawet najtrudniejsze pytania. Każdemu życzę takiej pomocy przy zakładaniu biznesu. Jest to szczególnie istotne, kiedy nie ma się dużego doświadczenia w tych kwestiach. Ponadto po uruchomieniu sklepu również zawsze mogę liczyć na wsparcie w wielu segmentach – w tym m.in. marketingu.
Moda na second hand
Większość sklepów VIVE Profit ma ponad 1 tys. m2 powierzchni, ale marka dysponuje również mniejszymi formatami. Do takich należy np. sklep VIVE Profit Premium w warszawskim Wola Parku, który zajmuje 130 m2 powierzchni. Franczyzodawca przygotowuje projekt wnętrza dla konkretnej lokalizacji.W zależności od standardu i powierzchni lokalu inwestycja wynosi od 200 zł do 500 zł za 1 m2.
Małgorzata Haftaniuk potwierdza, że na przestrzeni ostatnich lat postrzeganie ubrań z tzw. drugiej ręki bardzo się zmieniło.
– Second hand nie budzi już tylko skojarzeń z oszczędnością pieniędzy, choć i ta nie jest bez znaczenia. Klienci bardzo chętnie szukają „perełek”, aby podkreślić swój indywidualizm. Istotna jest również realna ochrona środowiska, oszczędzanie wody, przez zmniejszenie ilości produkowanych nowych ubrań. Dawanie im drugiego życia, dzięki czemu nie lądują na toksycznych wysypiskach śmieci. To tylko niektóre z zalet odzieży używanej – wylicza franczyzobiorczyni VIVE Profit. – Patrząc na przekrój wiekowy moich klientów mogę powiedzieć, że w VIVE Profit ubierają się wszyscy. Począwszy od matek z dziećmi, po osoby w średnim wieku i starsze.
WIZYTÓWKA VIVE PROFIT
Sieć sklepów z odzieżą używaną.
- wysokość inwestycji 200-500 zł za 1 m2
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...