Pora na lody
Pod szyldem Beza Krówka od siedmiu lat powstaje sieć lodziarni, których dziś jest już ponad sto. Głównie działają sezonowo, choć jest też kilka punktów całorocznych.
– Wytwarzamy lody rzemieślnicze na bazie włoskich tradycyjnych receptur oraz naturalnych składników – informuje Adam Pawela, menedżer ds. rozwoju i obsługi sieci franczyzowej Beza Krówka. – Oferujemy łącznie ponad 200 smaków lodów, zarówno tradycyjnych, jak też nowoczesnych, oryginalnych.
Formaty do wyboru
Lodziarnię Beza Krówka można otworzyć w formie stacjonarnego lokalu, przyczepy gastronomicznej, food trucka, wyspy lodowej lub punktu w galeriach handlowych. Firma ma też propozycję dla istniejących lokali czy kawiarni – możliwość rozszerzenia oferty o jej lody rzemieślnicze.
– Mamy punkty zarówno w dużych miastach, jak i miasteczkach, a także miejscowościach turystycznych – wylicza Adam Pawela. – Lokalizacja lodziarni jest kluczowym czynnikiem wpływającym na obrót. Dlatego od samego początku bardzo dbamy o to, aby lodziarnia była w odpowiednim miejscu: sprawdzamy natężenie ruchu pieszych, aut, czy w pobliżu są parkingi, place zabaw, szkoły i inne miejsca, które przyciągają ludzi. Jeżeli lokalizacja lodziarni ma potencjał, to nie ma to dla nas znaczenia, czy jest do duże miasto, czy też nieco mniejsze. Centrala naszej firmy jest w Koninie, niedużym mieście w centrum Wielkopolski, które ma nieco ponad 70 tys. mieszkańców. Na ten moment możemy się pochwalić tutaj aż 14 lodziarniami. Dla porównania w Warszawie mamy 18 punktów.
Pomoc o franczyzodawcy
Niezależenie, czy jest to pawilon, lokal w ciągłej zabudowie, przyczepa gastronomiczna, wyspa w galerii, miejsce w istniejącym lokalu, czy mobilny punkt sprzedaży według franczyzodawcy najkorzystniejsze lokalizacje to duże, gęsto zamieszkałe osiedla, punkty w pobliżu kościoła, szkoły, przedszkola, żłobka, obiektu sportowego lub innego uczęszczanego miejsca. W przypadku wypożyczenia sprzętu od centrali, w zależności od formatu koszt wejścia w biznes zaczyna się od 20 tys. zł. To wydatki głównie na na remont i adaptację lokalu oraz obrandowanie.
Centrala zapewnia, że stara się układać współpracę z franczyzobiorcami możliwie elastycznie.
– Nie mamy zaborczej umowy, limitów zakupowych czy miesięcznych, dodatkowych opłat. Podchodzimy indywidualnie do każdego partnera biznesowego, adaptacji lokalu – podkreśla Adam Pawela.
Franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc w doborze lokalizacji, podręcznik franczyzowy z wytycznymi w zakresie brandingu, gotowe standardy organizacji pracy lodziarni, wsparcie w rekrutacji personelu, pomoc w planowaniu zatowarowania w bieżącej działalności (w uwzględnieniem sezonowości), osobistą pomoc i szkolenie w dniu otwarcia lodziarni, wizyty koordynatora, pomoc w analizie sprzedaży i doradztwo w zakresie optymalizacji biznesu i marketingu, wsparcie lokalnych działaniach marketingowych. Lody są dostarczane z centrali firmy nawet kilka razy w tygodniu, do każdej lodziarni. Franczyzobiorcy nie płacą z dostawę. Zamówienia składane są przez e-sklep.
Czas zacząć przygotowania
Jeśli decydujemy się na otwarcie lodziarni sezonowej, najlepiej wystartować razem z wiosną.
– Przygotowania należy zacząć już w pierwszym kwartale roku, aby jak najwcześniej, przy sprzyjającej pogodzie rozpocząć sezon, często już w marcu – mówi Adam Pawela. – Akurat w lodowym biznesie często to pogoda jest determinującym czynnikiem wpływającym na długość sezonu. Na szczęście klient się zmienia, lody są coraz popularniejsze nawet w chłodniejsze dni, dzięki czemu nawet w pochmurne dni jesteśmy w stanie dużo zarobić.
Franczyzodawca marki Beza Krówka zapewnia, że lodziarnia zazwyczaj staje się rentowna już od pierwszego miesiąca działalności, a zwrot z inwestycji następuje w większości przypadków już po pierwszym sezonie.
– Średni miesięczny dochód zależy od wielu czynników, ale na pewno możemy liczyć na pięciocyfrowe kwoty, jeśli spełnimy ku temu wszystkie przesłanki, odpowiednio się przygotujemy i poprowadzimy biznes – zapewnia Adam Pawela. – Prowadząc lodziarnię trzeba pilnować każdego małego szczegółu. Pozornie jest to prosty biznes, ale trzeba trzymać rękę na pulsie.
WIZYTÓWKA BEZA KRÓWKA
Sieć lodziarni.
- ponad 100 punktów
- kwota inwestycji od 20 tys. zł
Adam Pawela, menedżer ds. rozwoju i obsługi sieci franczyzowej Beza Krówka / „Mamy punkty zarówno w dużych miastach, jak i miasteczkach, a także miejscowościach turystycznych”. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali