Jaki biznes otworzyć w małym mieście?
Jak długo prowadzi pani swoją restaurację? Co jest najtrudniejsze w codziennym prowadzeniu pizzerii?
Swoją przygodę z Da Grasso rozpoczęłam w 2010 roku i od tego czas nieprzerwanie prowadzę restaurację w Świeciu. Był to dla mnie okres zdobywania wiedzy i doświadczenia oraz nowych umiejętności, związanych m.in. z zarządzaniem personelem. Posiadanie lokalu gastronomicznego to praca pełna wyzwań, wśród których najtrudniejszym jest zbudowanie zaangażowanego i zaufanego zespołu. Pozwala to nie tylko na wykształcenie dobrej atmosfery w pracy, ale również przekłada się na poziom obsługi gości, którzy czują się w naszej restauracji jak w domu, chętnie wracając do nas z rodziną czy przyjaciółmi.
Dlaczego zdecydowała się pani na dołączenie do Da Grasso? Co wyróżnia tę sieć na rynku usług gastronomicznych?
Dołączenie do Da Grasso wynikało przede wszystkim z wcześniej zbudowanej relacji z przedstawicielami sieci. Zaangażowanie w projekt na każdym etapie budowania biznesu, szeroki pakiet szkoleń z pracownikami poszczególnych działów biura, dobór lokalizacji i fachowe doradztwo – to tylko nieliczne elementy pomocy udzielanej franczyzobiorcom ze strony sieci. Dodatkowo każdy lokal posiada stały kontakt z koordynatorem, który wspiera nas w codziennej pracy oraz pozwala rozwiązać pojawiające się trudności. Ważnym czynnikiem jest również zryczałtowana, stała opłata franczyzowa, która nie jest uzależniona od wypracowanego obrotu.
Jak wyglądała droga od podjęcia decyzji o chęci prowadzeniu biznesu w Da Grasso do uruchomienia restauracji?
Droga od podjęcia decyzji o uruchomienia lokalu do dnia udostępnienia go dla klientów jest bardzo długa, jednak w moim przypadku wiele ułatwił kontakt z przedstawicielem sieci. Otwierałam restaurację jako 22-latka, nie posiadałam doświadczenia, dlatego niezwykle pomocne okazało się przeprowadzenie mnie przez cały proces. Jeden z koordynatorów dokładnie przedstawił mi wszystkie wymogi dotyczące punktu gastronomicznego. Otrzymałam gotową dokumentację dla sanepidu, dostęp do know-how sieci, projekt technologiczny oraz pakiet szkoleń dla mnie i całego personelu. Od początku czułam, że zyskałam silnego partnera, który pozwoli mi z sukcesem wejść w świat biznesu. Wszystko zostało idealnie zorganizowane i również w dzień samego otwarcia otrzymałam wsparcie, m.in. w postaci obecności przedstawicieli sieci, którzy pomagali mi przełożyć zdobytą wiedzę teoretyczną w praktykę, w tym niezwykle ważnym dla mnie momencie.
Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca ze strony sieci? Jakie obszary obejmuje pomoc udzielana lokalom?
W obecnych, trudnych czasach przynależność do tak dużej, prężnie działającej i dobrze zarządzanej grupy, jest bardzo dużą korzyścią. Sieć wspiera franczyzobiorców na wielu płaszczyznach, a każdy z nas posiada nieograniczony dostęp do pracowników biura z poszczególnych działów. Jedną z aktywności są działania marketingowe, sprzedażowe i reklamowe oferowane ze strony Da Grasso. Mają one zarówno charakter ogólnopolski, ale przede wszystkim opierają się o lokalne zapotrzebowanie poszczególnych restauracji, dzięki indywidualnie dobieranym narzędziom promocyjnych. Wiem, że samodzielnie nie mogłabym liczyć na osiągnięcie podobnych rezultatów. Niezwykle istotnym aspektem jest również dostęp do zakupów centralnych i sieci kontaktów. Da Grasso umożliwia również zawieranie korzystnych umów, związanych m.in. z użytkowaniem energii elektrycznej czy gazu. Wszystkie powyższe elementy dają mi gwarancję, że niezależnie od charakteru problemu, otrzymam szybką i skuteczną pomoc.
Jak obecnie wygląda zarządzanie lokalem? Jakie szanse i zagrożenia mogą czekać na restauratorów w obecnym roku?
Obecnie zarządzanie lokalem gastronomicznym w Polsce to trudne zadanie. Jednak zaangażowanie w projekt ze strony sieci, szybka analiza sytuacji i natychmiastowa reakcja na pojawiające się przeszkody pozwalają z powodzeniem prowadzić biznes w tym sektorze. Kluczowe jest elastyczne reagowanie na zmiany rynkowe, czujność i kontrola kosztów produkcji, a sieć oferuje swoim franczyzobiorcom narzędzia do oceny tych obszarów.
Jako lokal dbamy oczywiście o jakość świadczonych usług, budując stałą bazę zaangażowanych klientów, którzy chętnie wracają do naszej restauracji. Uważam, że przynależność do największej w kraju sieci pizzerii ze wszystkich stron działa na moją korzyść.