Franczyzodawca chce podbić Europę
Orient Massage & Thai Organic ma obecnie 29 placówek, cztery kolejne są w trakcie prac budowlanych. Codziennie pracujemy nad nowymi lokalizacjami. W Polsce chcemy być obecni w większości miast od 50 tys. mieszkańców. Jako pierwsi na rynku dbamy nie tylko o relaks i odprężenie klientów, ale o właściwe odżywianie i wygląd skóry, a także holistyczne podejście do zdrowia. Rozwój oferty przekłada się na duże zainteresowanie naszym modelem franczyzowym i szybki rozwój sieci – mówi dr Martyna Buchalska, współwłaścicielka sieci.
Od przyszłego roku właściciele Orient Massage & Thai Organicplanują ekspansję zagraniczną. W obszarze zainteresowania przedsiębiorców są Niemcy, Francja, Rumunia, Czechy, Słowacja i Kraje Nadbałtyckie. Na początku powstaną pilotażowe placówki, które poprowadzą wyszkoleni franczyzobiorcy pod czujnym okiem franczyzodawcy. Już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami.
– Chcemy nawiązać współpracę z rodowitymi mieszkańcami państw, gdzie zamierzamy się pojawić. To ułatwi nam wejście na rynki o innej specyfice i lepiej się do nich dostosować dzięki przedsiębiorcom, którzy się z nich bezpośrednio wywodzą. Mamy świetny model biznesowy ale musimy dobrze dostosować go do lokalnych uwarunkowań. Dlatego szukamy partnerów, którzy będą przedstawicielami Orient Massage & Thai Organic w danych krajach i pokierują rozwojem obu sieci – mówi Piotr Buchalski.
Jego zdaniem rozwój za granicą to kolejny etap skalowania biznesu do czego od dłuższego czasu się przygotowują. Model biznesowy jest dobrze dopracowany. Dotyczy to zarówno konceptu franczyzowego, standardu usług i sprawdzonych zasad współpracy z franczyzobiorcami, które stanowią podstawę rozwoju franczyzodawcy i franczyzobiorcy, jak i oferty skierowanej do klientów.
– Stworzyliśmy świetny zespół, a oferta i jakość usług wyróżnia się na tle europejskiej konkurencji, dlatego naturalnym krokiem jest ekspansja zagraniczna. Ale nie chcemy się spieszyć. Jesteśmy firmą rodzinną, której nie traktujemy przedmiotowo, jak maszynkę do zarabiania pieniędzy, ale podmiotowo, z którą łączą nas emocje i uczucia. Z tego względu roztropnie podchodzimy do każdego etapu rozwoju. Tylko dlatego decydujemy się na rozwój za granicą, bo jesteśmy pewni najwyższej jakości naszych usług, które sprawdzą się także poza Polską. Stawiamy na rozwój organiczny firmy – zapewnia Piotr Buchalski.
Obiecujące perspektywy
Zdaniem Piotra i Martyny Buchalskich, branża spa rozwija się bardzo intensywnie, co dotyczy zarówno Polski, jak i Europy. Obecnie wśród klientów są nie tylko kobiety, ale również mężczyźni, a także mieszkańcy średnich i mniejszych miejscowości, co znacznie poszerza spektrum możliwości generowania dochodów. Orient Massage & Thai Organic stawia nie tylko na relaks, kondycję mięśni i odprężenie klientów, ale o właściwe odżywianie i wygląd skóry, a także holistyczne podejście do zdrowia. Rozwój oferty przekłada się na duże zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców i szybki rozwój sieci. Dr Martyna Buchalska podkreśla, że usługi Orient Massage & Thai Organic daleko wychodzą poza tradycyjne i dzisiaj coraz bardziej popularne masaże orientalne skupione przede wszystkim na kondycji mięśni i relaksie.
– U nas chodzi o coś więcej. Dbamy kompleksowo o ciało i umysł naszych klientów. Podchodzimy indywidualnie do każdego klienta. Analizujemy kondycję skóry twarzy oraz ciała i na tej podstawie proponujemy odpowiedni masaż i pro’kosmetyki – zapewnia dr Martyna Buchalska.
Dr Martyna Buchalska to doświadczony lekarz i specjalista medycyny estetycznej, która od lat szukała najbardziej skutecznych rozwiązań w pielęgnacji ciała, by trafnie odpowiadać na potrzeby swoich pacjentek. – Medycyna estetyczna to moja pasja, a innowacyjnych rozwiązań, które pomagają zachować zdrową i piękną skórę szukałam na całym świecie – zapewnia dr Martyna Buchalska.
Efektem poszukiwań i prac jest jej autorska linia pro’kosmetyków do masażu pod marką dr Martyna Buchalska, dedykowanych konkretnym potrzebom skórnym.
– To pierwsze w Europie profesjonalne pro’kosmetyki do masażu ze specjalnie dobranymi składnikami aktywnymi. Zastosowaliśmy pierwszą w Europie metodę łączenia masażu z profesjonalną pielęgnacją i odżywianiem skóry. Pracując nad ich recepturą oparłam się na holistycznym podejściu do powstrzymania procesów starzenia przy jednoczesnym zachowaniu naturalnego wyglądu zgodnie z filozofią Slow Beauty. Analizujemy kondycję skóry twarzy oraz ciała i na tej podstawie proponujemy odpowiedni masaż i pro’kosmetyki. Masaż ma bardzo istotny wpływ na wygląd i odżywianie skóry. Podczas masażu uciskane są fibroblasty co stymuluje je do produkcji własnego kolagenu i elastyny. Dochodzi też do rozszerzenia naczyń krwionośnych, a przez to lepszego wchłaniania składników aktywnych na całej powierzchni ciała. – mówi dr Martyna Buchalska.
Własne produkty w ofercie
W ofercie pro’kosmetyków Dr Martyna Buchalska jest pro’krem anti-aging z komórkami macierzystymi i witaminą C, który oprócz działania przeciwstarzeniowego doskonale radzi sobie z przebarwieniami posłonecznymi; pro’masło z CBD przeznaczone dla skóry problematycznej (trądzikowej, ze zmianami zapalnymi); pro’masło z kasztanowcem i arniką o działaniu wzmacniającym drobne naczynka i działającym przeciwobrzękowo, pro’masło antyoksydacyjne z arganem i 22-karatowym złotem oraz hipoalergiczne pro’masło stworzone z myślą o kobietach w ciąży.
– Masaż ma bardzo istotny wpływ na wygląd i odżywienie skóry. Podczas masażu dochodzi do rozszerzenia naczyń krwionośnych, a przez to lepszego wchłaniania składników aktywnych na całej powierzchni ciała. Wykorzystaliśmy to tworząc serię specjalistycznych pro’kosmetyków do masażu z odpowiednio dobranymi substancjami odżywczymi – zapewnia dr Martyna Buchalska. Jej zdaniem do pielęgnacji trzeba podchodzić kompleksowo. Nie wystarczy tylko jeden rodzaj zabiegu. – Dajmy przykład twarzy, która składa się z kośćca, mięśni, powięzi, tkanki podskórnej i skóry. Joga twarzy czy masaże kobido są dobre, ale aby efekt był naprawdę widoczny, trzeba stosować różne zabiegi, które się uzupełniają i obejmują wszystkie elementy twarzy. Tak samo jest z pozostałymi częściami ciała – zapewnia dr Martyna Buchalska.
Salony Orient Massage i Thai Organic czerpią z idei Dalekiego Wschodu i sztuki masażu wyspecjalizowanych masażystek z Bali, które – jak twierdzi Piotr Buchalski – uchodzą za najlepsze na świecie. Ich doświadczenie i wiedza z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Personel salonów składa się z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii. W ofercie salonów do wyboru są klasyczne masaże i zabiegi upiększające, regenerujące i relaksujące oraz bardziej zaawansowane zabiegi z elementami pasywnej jogi i rozciągania, a także rytualnymi kąpielami.
Inwestycja na starcie
Salony obu marek różnią się aranżacją wnętrza i kosztami inwestycji. Orient Massage to holistyczne spa z nastrojową aranżacją wnętrz oferujące poza masażami także rytuały. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz Tajlandii. Nadano im jednocześnie nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury, żywa roślinność, naturalne dodatki, odpowiednio dobrana muzyka i zapach.
Proces przygotowania placówek do ich uruchomienia trwa od jednego do trzech miesięcy. Tyle zajmują formalności związane z załatwieniem dwuletniej wizy i pozwolenia na pracę dla osób z Bali, a także aranżacja lokalu. Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków, załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy.
Ważną częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są strefy relaksu, czyli Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu.
Salony działają w miejscowościach od 50 tys. mieszkańców. Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne i bieżące, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, a także z zakresu wiedzy o produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. Dodatkowo, w trakcie prowadzenia działalności partnerzy mają bieżące wsparcie koordynatorów sieci.
Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 60 tys. zł do 200 tys. zł.
Koszt inwestycji wynosi od 250 do 450 tys. zł. Kwota zależy głównie od powierzchni i stanu lokalu. Wszystkie salony wyróżniają strefy relaksu z Pijalniami Ziół Natura Organica, kosmetyki naturalne Orient’ Nature oraz pro’kosmetyki Dr Martyna Buchalska. Uruchomienie salonu Orient Massage, czy Thai Organic trwa mniej więcej trzy miesiące.
WIZYTÓWKA ORIENT MASSAGE & THAI ORGANIC
Sieci orientalnych salonów masaży.
- kwota inwestycji: minimum 250 tys. zł
- szacowany przychód: co najmniej 60 tys. zł
- lokalizacja: miasta zamieszkałe przez minimum 50 tys. osób
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach masażu Orient Massage i Thai Organic.
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach Orient Massage i Thai Organic.
Franczyzodawca Orient Massage i Thai Organic uruchamia Palarnię Zdrowych Kaw. Wkrótce w salonach masażu będzie można napić się prozdrowotnej kawy o dużej zawartości polifenoli i antyoksydantów.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Salony masażu Orient Massage i Thai Organic jako jedyne w Polsce połączyły masaże balijskie z dbałością o piękną skórę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.