Salon optyczny na licencji
Właściciele marki Veni Vidi od lat są związani z branżą optyczną. Postanowili jednak, że ich salony optyczne będą różnić się od tych, które działają na rynku. W jaki sposób?
– Przede wszystkim zapewniamy klientom kompleksową opiekę i pod tym kątem solidnie szkolimy obsługę sklepów – podkreśla Przemysław Bolek, współwłaściciel marki Veni Vidi. – W naszych salonach badania przeprowadzają okuliści lub optometryści z ukończonymi specjalistycznymi studiami, a nie osoby po kursach. Mamy też bardzo szeroką ofertę produktową. Przy czym nie sięgamy po marki modowe, jak np. Gucci czy Prada. Skupiamy się na specjalistycznych markach zajmujących się wyłącznie produkcją oprawek. Są do produkty z górnej półki, ponieważ pozycjonujemy nasze sklepy jako salony premium.
Dla zaangażowanych i inwestorów
Pierwszy salon Veni Vidi powstał w 2022 roku w Tarnowie. Dziś działa też jedna placówka franczyzowa, w Mielcu.
– Od początku założyliśmy, że kolejne salony chcemy otwierać we franczyzie – mówi Przemysław Bolek.
Franczyza marki Veni Vidi przeznaczona jest zarówno dla osób, które mają doświadczenie w branży i chcą osobiście prowadzić salony, jak i dla tych, którzy chcą być wyłącznie inwestorami. - W tym drugim przypadku to my, jako centrala, zajmujemy się zarządzaniem placówką – dodaje współwłaściciel Veni Vidi.
Marka nastawia się na rozwój w miastach liczących od 60 tys. mieszkańców.
– Największe miasta są tez najtrudniejszymi rynkami, ze względu na dużą konkurencje i roszczeniowość klientów – uważa Przemysław Bolek. – Natomiast jest wiele miast w przedziale 60-100 tys. mieszkańców, w których może i jest dużo salonów optycznych, ale nie z półki premium. A klienci szukają takiej właśnie oferty.
Strategia rozwojowa marki zakłada, że minimalna odległość między salonami powinna wynosić 50 km. Na miasto 100-tysięczne wystarczy jeden salon.
Ile na start?
Na salon optyczny potrzebny jest lokal o powierzchni ok. 100 mkw. Powinien być utrzymany w standardzie, określonym przez sieć. Czyli np. musi się w nim znaleźć gablota w kształcie okularów czy wielkie skrzydła z okularów przeciwsłonecznych, ułożone na ścianie z okularów przeciwsłonecznych, zaprojektowane specjalnie dla Ven Vidi. Koszt inwestycji to – według danych franczyzodawcy – ok. 400-500 tys. zł. Na meble należy przeznaczyć ok. 100 tys. zł, podobną kwotę na niezbędny sprzęt, natomiast zatowarowanie to wydatek rzędu 200-300 tys. zł. Można skorzystać z leasingu, co obniży koszty inwestycji na wejściu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 35 tys. zł netto.
Przygotowanie salonu do otwarcia trwa ok. trzech miesięcy. W tym czasie franczyzodawca organizuje też szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Przygotowuje spis potrzebnych w salonie sprzętów i rekomendowanych dostawców, choć franczyzobiorca nie musi z tych rekomendacji korzystać. Centrala pomaga także skompletować pierwsze zatowarowanie, dobierając marki i produkty do lokalnego rynku.
– Przed otwarciem przygotowujemy też każdy rynek do pojawienia się naszego salonu – informuje Przemysław Bolek. – Wspólnie z franczyzobiorcą prowadzimy kampanie marketingowe, aby zaistnieć w świadomości klientów.
Centrala prowadzi stronę internetową marki, Instagrama i Tik Tok. Natomiast franczyzobiorca jest odpowiedzialny za prowadzenie konta na Facebooku.
Zwierzęta mile widziane
Miesięczna opłata na rzecz centrali we franczyzie Veni Vidi wynosi 5 proc. od obrotu,po przekroczeniu 50 tys. zł tegoż obrotu. Jeli salon ma niższe obroty, to opłata wynosi 2 tys. zł.
– Ale obrót miesięczny na poziomie poniżej 50 tys. zł oznacza, że salon jest nierentowny – dodaje Przemysław Bolek.
Jak twierdzi franczyzodawca, salon powinien zacząć na siebie zarabiać po 3 miesiącach działalności.
W nazwie Veni Vidi brakuje – znanego z powiedzenia Juliusza Cezara – trzeciego członu: Vici.
– Chcemy stworzyć fundację, która będzie pomagała zwierzętom i będzie się nazywała właśnie Vici – zdradza Przemysław Bolek. – Będzie utrzymywana z opłat franczyzowych.
Zwierzęta to jeszcze jeden wyróżnik marki. Do wszystkich salonów klienci będę mogli przyjść z psami. A w tych już działających można na co dzień zastać psy, należące do ich właścicieli
WIZYTÓWKA VENI VIDI
Salony optyczne. Marka istnieje od 2022 roku, chce rozwijać się tylko poprzez franczyzę. Pozycjonuje swoje sklepy jako salony premium.
- 1 salon własny, 1 franczyzowy
- opłata wstępna 35 tys. zł netto
- inwestycja 400-500 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Vision Optyk chce w tym roku osiągnąć liczbę 100 salonów. Jak daleko ma do celu?
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
W sobotę, 8 czerwca 2024 roku, w malowniczo położonym hotelu Warszawianka nad Zegrzem, odbyła się uroczysta gala z okazji otwarcia 100. lokalu sieci Kodano Optyk.
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Apteki tylko dla farmaceutów?
Aby skutecznie zarządzać firmą i reklamą, niezbędna jest obecność w internecie. Agencja oraz marketing szeptany mogą pomóc w realizacji celów –...
Firma w zgodzie z naturą
Działania online to nieodzowny element współczesnej reklamy i zarządzania firmą. Agencja i marketing szeptany pomogą osiągnąć zamierzone cele –...
Salon optyczny: Biznes, który wpada w oko
Obecność w internecie jest dzisiaj fundamentem skutecznej reklamy. Agencja oraz marketing szeptany mogą znacząco wpłynąć na rozwój firmy – https://warsawmediahouse.pl/.
Lojalny klient dobrze obsłużony
Efektywne zarządzanie firmą oraz promocja opierają się na działaniach online. Agencja oraz marketing szeptany mogą przynieść znaczne korzyści –...
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...