Jak otworzyć punkt z fast foodem?
Konin, Iława i Łódź to trzy nowe miejsca w Polsce, w których pojawiły się punkty Cukrem i Solą. W Koninie i Iławie mają format przyczep gastronomicznych, natomiast w Łodzi jest to wyspa w centrum handlowym.
– Franczyzobiorcy, którzy są właścicielami obudwu wymienionych przyczep myślą o tym, aby ich punkty działały nie tylko sezonowo, ale przez cały rok – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – Wcześniej, w czerwcu, uruchomiliśmy też food trucka w Siedlcach. Franczyzodawczynie z Siedlec są tak zadowolone, że już szukają miejsca, aby uruchomić kolejny punkt, tym razem stacjonarny.
Przyczepa na wynajem lub na własność
Iława, gdzie odbyło się jedno z lipcowych otwarć, to miasto turystyczne.
– Nasz tamtejszy punkt bardzo dobrze sobie radzi. Widzimy, że w miejscowościach turystycznych jest duży potencjał – przyznaje Kamil Woźniak. – Prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie otwarć kilku punktów nad morzem, w przyszłym roku.
Największą popularnością cieszy się format przyczep gastronomicznych. Można je kupić lub skorzystać z najmu, na różne okresy.
– Od tego roku dajemy franczyzobiorcom możliwość wynajmu przyczepy na sześć miesięcy, co na pewno jest dobrą opcją dla osób, które myślą o biznesie sezonowym. Liczba przyczep jest jednak ograniczona, więc kto pierwszy, ten lepszy – dodaje Kamil Woźniak.
Przy najmie na sześć miesięcy miesięczna opłata za wynajem wynosi 2950 zł. Jeśli decydujemy się na najem całoroczny, opłata to 3950 zł miesięcznie (przez cztery miesiące, od listopada do lutego, jest mniejsza o połowę). Przyczepę można też oczywiście kupić. Cena nowej to 139 tys. zł netto, poleasingowa kosztuje 105 tys. zł netto.
W menu Cukrem i Solą są m.in. grillowane kanapki, zakręcone ziemniaki, frytki belgijskie, churrosy, buble tea, kawa. Ale specjalność marki to przyrządzane na miejscu zapiekanki.
– Ostatnio wprowadziliśmy do oferty najdłuższą zapiekankę w Polsce. Ma 90 cm długości i nazywa się „Anakonda” – informuje Kamil Woźniak. – Jest na razie dostępna w wybranych lokalach. Marketingowo przyjęła się bardzo dobrze, sprzedażowo też. Mocno nas wyróżnia. Nawet jeśli klienci jej nie kupują, to o niej rozmawiają.
A może kawiarnia?
Koncept ma też propozycję dla lokali, które chciałyby poszerzyć swoje menu.
– Przygotowaliśmy opcję pod hasłem: „Tu serwujemy Cukrem i Solą”. Zapraszamy do współpracy lokale, które chciałyby dodać do swojej oferty np. nasze zapiekanki czy kanapki, co pozwala na podniesienie obrotów – zachęca Kamil Woźniak. – W tej chwili na tej zasadzie współpracuje z nami jeden lokal zewnętrzny oraz dwie kawiarnie, należące do drugiej z naszych sieci, czyli Cafe Słodziak.
Cafe Słodziak to druga marka franczyzodawcy Cukrem i Solą. W menu ma m.in. kawę, lody, desery, ciasta, naleśniki. W tym miesiącu otwiera się dziewiąta kawiarnia marki, w Toruniu. Inwestycja w przyczepę Cafe Słodziak to 135 tys. zł netto. Na lokal stacjonarny należy zaplanować budżet w wysokości min. 80 tys. zł netto. Centrala i partnerzy marki przeznaczają 10 tys. zł na fundusz marketingowy każdego nowego lokalu, franczyzobiorca otrzymuje też ekspres do kawy, młynki, zamrażarkę do lodów.
– Dzięki temu oszczędza na otwarciu w sumie ok. 50 tys. zł – podkreśla Kamil Woźniak.
Cafe Słodziak planuje właśnie testy nowego formatu.
– Chcemy połączyć kawiarnię ze strefą piekarni-cukierni, w której będzie można kupić pieczywo, drożdżówki czy ciasta na wagę – zapowiada franczyzodawca. – Na początek sprawdzimy, jak ten pomysł sprawdzi się w naszym lokalu własnym w Warszawie.
WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ
Sieć punktów gastronomicznych z segmentu fast food. Rozwija się w formacie przyczep gastronomicznych, lokali stacjonarnych, wysp handlowych. Serwuje m.in. zapiekanki, grillowane kanapki, churrosy, zakręcane ziemniaki.
- blisko 20 lokalizacji
- cena przyczepy 139 tys. zł netto
- możliwy najem przyczepy na 6 lub 12 miesięcy

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali