Jak otworzyć punkt z fast foodem?

Z przyczepy / Najpopularniejszy format wśród franczyzobiorców Cukrem i Solą to przyczepy gastronomiczne.
Poniedziałek
05.08.2024
Cukrem i Solą w lipcu otworzyło trzy nowe lokalizacje. Większość punktów marki działa w formacie przyczep gastronomicznych.
 

Konin, Iława i Łódź to trzy nowe miejsca w Polsce, w których pojawiły się punkty Cukrem i Solą. W Koninie i Iławie mają format przyczep gastronomicznych, natomiast w Łodzi jest to wyspa w centrum handlowym.

– Franczyzobiorcy, którzy są właścicielami obudwu wymienionych przyczep myślą o tym, aby ich punkty działały nie tylko sezonowo, ale przez cały rok – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – Wcześniej, w czerwcu, uruchomiliśmy też food trucka w Siedlcach. Franczyzodawczynie z Siedlec są tak zadowolone, że już szukają miejsca, aby uruchomić kolejny punkt, tym razem stacjonarny.

Przyczepa na wynajem lub na własność

Iława, gdzie odbyło się jedno z lipcowych otwarć, to miasto turystyczne.

– Nasz tamtejszy punkt bardzo dobrze sobie radzi. Widzimy, że w miejscowościach turystycznych jest duży potencjał – przyznaje Kamil Woźniak. – Prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie otwarć kilku punktów nad morzem, w przyszłym roku.

Największą popularnością cieszy się format przyczep gastronomicznych. Można je kupić lub skorzystać z najmu, na różne okresy.

– Od tego roku dajemy franczyzobiorcom możliwość wynajmu przyczepy na sześć miesięcy, co na pewno jest dobrą opcją dla osób, które myślą o biznesie sezonowym. Liczba przyczep jest jednak ograniczona, więc kto pierwszy, ten lepszy – dodaje Kamil Woźniak.

Przy najmie na sześć miesięcy miesięczna opłata za wynajem wynosi 2950 zł. Jeśli decydujemy się na najem całoroczny, opłata to 3950 zł miesięcznie (przez cztery miesiące, od listopada do lutego, jest mniejsza o połowę). Przyczepę można też oczywiście kupić. Cena nowej to 139 tys. zł netto, poleasingowa kosztuje 105 tys. zł netto.

W menu Cukrem i Solą są m.in. grillowane kanapki, zakręcone ziemniaki, frytki belgijskie, churrosy, buble tea, kawa. Ale specjalność marki to przyrządzane na miejscu zapiekanki.

– Ostatnio wprowadziliśmy do oferty najdłuższą zapiekankę w Polsce. Ma 90 cm długości i nazywa się „Anakonda” – informuje Kamil Woźniak. – Jest na razie dostępna w wybranych lokalach. Marketingowo przyjęła się bardzo dobrze, sprzedażowo też. Mocno nas wyróżnia. Nawet jeśli klienci jej nie kupują, to o niej rozmawiają.

A może kawiarnia?

Koncept ma też propozycję dla lokali, które chciałyby poszerzyć swoje menu.

– Przygotowaliśmy opcję pod hasłem: „Tu serwujemy Cukrem i Solą”. Zapraszamy do współpracy lokale, które chciałyby dodać do swojej oferty np. nasze zapiekanki czy kanapki, co pozwala na podniesienie obrotów – zachęca Kamil Woźniak. – W tej chwili na tej zasadzie współpracuje z nami jeden lokal zewnętrzny oraz dwie kawiarnie, należące do drugiej z naszych sieci, czyli Cafe Słodziak.

Cafe Słodziak to druga marka franczyzodawcy Cukrem i Solą. W menu ma m.in. kawę, lody, desery, ciasta, naleśniki. W tym miesiącu otwiera się dziewiąta kawiarnia marki, w Toruniu. Inwestycja w przyczepę Cafe Słodziak to 135 tys. zł netto. Na lokal stacjonarny należy zaplanować budżet w wysokości min. 80 tys. zł netto. Centrala i partnerzy marki przeznaczają 10 tys. zł na fundusz marketingowy każdego nowego lokalu, franczyzobiorca otrzymuje też ekspres do kawy, młynki, zamrażarkę do lodów.

– Dzięki temu oszczędza na otwarciu w sumie ok. 50 tys. zł – podkreśla Kamil Woźniak.

Cafe Słodziak planuje właśnie testy nowego formatu.

– Chcemy połączyć kawiarnię ze strefą piekarni-cukierni, w której będzie można kupić pieczywo, drożdżówki czy ciasta na wagę – zapowiada franczyzodawca. – Na początek sprawdzimy, jak ten pomysł sprawdzi się w naszym lokalu własnym w Warszawie.

 

WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ

Sieć punktów gastronomicznych z segmentu fast food. Rozwija się w formacie przyczep gastronomicznych, lokali stacjonarnych, wysp handlowych. Serwuje m.in. zapiekanki, grillowane kanapki, churrosy, zakręcane ziemniaki.

  • blisko 20 lokalizacji
  • cena przyczepy 139 tys. zł netto
  • możliwy najem przyczepy na 6 lub 12 miesięcy

Gwiazda menu / Specjalność Cukrem i Solą to przygotowywane na miejscu zapiekanki.

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022