Teraz z przyczepy / Carat Kebab podpisał pierwsze umowy na punkty w formacie przyczep gastronomicznych.
Piątek
21.03.2025
Carat Kebab systematycznie otwiera nowe lokale. Często łączą pod jednym dachem kilka marek tego samego franczyzodawcy.
 

Ten rok zaczął się pracowicie dla marki Carat Kebab. Od stycznia koncept uruchomił już lokale w Białymstoku i w Bydgoszczy. 

– W Bydgoszczy mamy teraz dwa lokale należące do jednego franczyzobiorcy – informuje Łukasz B. Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – I ten sam franczyzobiorca chce z nami otworzyć kolejny lokal, tym razem w Toruniu. W tej chwili szukamy wspólnie lokalizacji.

Wielu franczyzobiorców decyduje się też na połączenie w jednym lokalu kilku marek gastronomicznych – bo franczyzodawca Carat Kebab ma w swoim portfolio jeszcze dwa inne koncepty: burgerownie Meet & Fit – Burgers oraz Frentzza – Pizza & Friends, serwująca pizzę. 

– Nasz franczyzobiorca z Wałbrzycha prowadzi w tym mieście dwa lokale Frentzza – Pizza & Friends. W jednym z nich chce poszerzyć ofertę o Carat Kebab – mówi Łukasz B. Błażejewski. – Z kolei franczyzobiorca z Olsztyna już ma pod jednym dachem nasze burgery i pizzę, a teraz dołączy jeszcze kebaby.

Lokal lub przyczepa

Do tej pory Carat Kebab otwierał się w formacie lokali stacjonarnych. Teraz marka podpisała już pierwsze umowy na punkty w formacie przyczep gastronomicznych. Nowa przyczepa kosztuje 127 tys. zł netto, ale można bardzo mocno obniżyć koszty inwestycji, korzystając z leasingu dla nowych firm. Wówczas na początek wystarczy 6 tys. zł, plus wydatki na pierwsze zatowarowanie.

Franczyzodawca rekomenduje, aby dobierać lokalizacje, które pozwolą prowadzić biznes całorocznie. 

– Szukamy miejsc, w których można stworzyć przeszklone patio np. na 4 stoliki – mówi Łukasz B. Błażejewski. – Mogą to być parki handlowe, parkingi przy supermarketach, przelotowe ulice. Lokalizacji szukamy wspólnie z franczyzobiorcą.

Franczyzodawca przygotowuje przyczepę tak, by była gotowa do pracy, w pełni wyposażona i oznakowana.

Jeśli ktoś chce otworzyć lokal stacjonarny, powinien liczyć się z inwestycją rzędu 120-180 tys. zł. Przy lokalu jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 7 tys. zł, w przypadku przyczepy 3 tys. zł. Umowa franczyzy jest podpisywana bezterminowo, oczywiście z możliwością wypowiedzenia i to – jak zaznacza franczyzodawca – bez kar umownych. 

– Przy relatywnie niedużej inwestycji nasze lokale osiągają przychody 3-4 krotnie wyższe niż lokale z kebabem działające na tym samym rynku, w tym samym mieście – zapewnia Łukasz B. Błażejewski.

Franczyzodawca organizuje szkolenia w centrum szkoleniowym w Żyrardowie, m.in. ze znajomości produktów, cięcia mięsa i składania kebabów, obsługi klientów i systemu kasowego. Dzień przed otwarciem nowego punktu przedstawiciele centrali przyjeżdżają, aby wspierać franczyzobiorce i jego ekipę i zostają przez kilka następnych dni.

Bieżąca opłata franczyzowa jest liczona w procentach od obrotu. W jej ramach franczyzodawca zapewnia rabaty u dostawców, dostawy własnej produkcji mięsa oraz wypiekanego pieczywa do kebabu, wsparcie marketingowe, przede wszystkim w internecie, social mediach.

Atrakcyjna oferta

Franczyzodawca Carat Kebab zapewnia, że kebaby tej marki różnią się jakościowo od „standardowych”, serwowanych na polskim rynku. 

– Celujemy w klientów, którzy chcą wydać więcej niż wynosi przeciętna cena kebabu, ale za to zjeść naprawdę dobre danie. To po prostu prawdziwe kebaby, jakie już dawno powinni być dostępne na polskim rynku– podkreśla Łukasz B. Błażejewski. – Ostatnio np. zwiększyliśmy proporcje płatów wołowo-baranich, zwiększając tym samym zawartość tych mięs w kebabie.

Aby stale uatrakcyjniać ofertę, w menu Carat Kebab są także oferty limitowane. To kebaby, które pojawiają się w sprzedaży na krótko i szybko rotują. 

– Mieliśmy np. kebab z dressingiem pistacjowym, był także z kimchi i świeżym mango, w zeszłym roku hitem był kebab z truskawkami i sosem sweet chili. Ofertę limitowaną zmieniamy często, ale nieregularnie, aby utrzymać efekt zaskoczenia i świeżości – podkreśla Łukasz B. Błażejewski.

 

WIZYTÓWKA CARAT KEBAB

Sieć lokali z kebabem.

  • 6 działających lokali
  • inwestycja od 6 tys. zł
  • opłata wstępna od 3 tys. zł

Łukasz B. Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab: / "Celujemy w klientów, którzy chcą wydać więcej niż wynosi przeciętna cena kebabu, ale za to zjeść naprawdę dobre danie."

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022