Nowe zasady dla franczyzobiorców

Silna pozycja / Jak informuje franczyzodawca, w tej chwili ŻarWOK jest największą siecią chińskich restauracji w Polsce.
Poniedziałek
23.06.2025
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
 

Yummy Concepts jest franczyzodawcą kilku marek gastronomicznych. Flagowe to pizzerie New York Pizza Departments oraz koncept z kuchnią chińską pod szyldem ŻarWOK. Oprócz tego Yummy Concepts rozwija też marki w formule dark kitchen: Alabama Mama (dania na bazie kurczaka w panierce), +48 Burger, a teraz do tego zestawu dołącza Pepperoni Picasso, czyli prawdziwa włoska pizza. 

Franczyzodawca postanowił wprowadzić istotną zmianę w warunkach współpracy.

– Zmieniamy formę pobierania miesięcznej opłaty franczyzowej. Zamiast prowizji procentowej od obrotu będzie to niska stała kwota – informuje Tomasz Jench, prezes zarządu Yummy Concepts. 

Skąd taka decyzja?

– Uważamy, że sukces franczyzobiorcy nie powinien oznaczać większych opłat dla nas. Franczyza ma wspierać rozwój naszych partnerów, a nie hamować go dodatkowymi kosztami w miarę wzrostu sprzedaży – podkreśla Tomasz Jench.

Co ważne nowe zasady dotyczą zarówno nowych franczyzobiorców, którzy zdecydują się na przystąpienie do sieci, jak i aktualnych licencjobiorców.

– Rekordzista w naszej sieci dzięki tej zmianie zaoszczędził ponad 6 tys. zł miesięcznie – dodaje franczyzodawca. 

Formaty do wyboru

New York Pizza Department można otwierać w formacie z salą konsumpcyjną albo w modelu obsługującym tylko dostawy i odbiory, bez konsumpcji na miejscu. Właśnie ten drugi format jest bardziej popularny. I tańszy. Według franczyzodawcy minimalny całkowity koszt uruchomienia lokalu to 90 tys. zł netto. W przypadku pizzerii z salą konsumpcyjną trzeba mieć większy budżet – od 120 tys. zł netto. 

Jeśli chodzi o koncept ŻarWOK, można go prowadzić albo samodzielnie, albo w połączeniu z NYPD. W pierwszym przypadku całkowity koszt inwestycji zaczyna się od 70 tys. zł netto. Jeżeli zdecydujemy się na model łączony z NYPD, to oprócz podstawowej inwestycji w pizzerię na dodatkowy sprzęt potrzebny w lokalu trzeba przeznaczyć min. 14,5 tys. zł netto. Tyle samo będzie kosztować dołączenie ŻarWOKa do oferty każdej innej restauracji – a franczyzodawca daje taką możliwość.

– W tej chwili ŻarWOK jest największą siecią chińskich restauracji w Polsce – podkreśla Tomasz Jench. – Co więcej, wskakuje na szóste miejsce wśród największych sieci z kuchnią chińską w Europie. 

W tej chwili w obu konceptach obowiązują też promocyjne opłaty wstępne.

Sieć NYPD liczy obecnie 25 lokali, a ŻarWOK 24.

– Łącznie z wirtualnymi markami zarządzamy ponad 70 lokalami – informuje Tomasz Jench. – A w lipcu planujemy otwarcie naszej pierwszej pizzerii w Egipcie. 

 

WIZYTÓWKA NEW YORK PIZZA DEPARTMENT I ŻARWOK

Pierwsza marka to sieć pizzerii, druga – lokale z kuchnią chińsko-amerykańską. 

NYPD – New York Pizza Department
1. Lokal z konsumpcją na miejscu

  • minimalna inwestycja: 65 tys. zł netto
  • całkowity koszt od: 120 tys. zł netto
  • opłata wstępna (promocja): 6 tys. zł netto (zamiast 12 tys. zł
  • opłata bieżąca: 1,4 tys. zł netto 

2. NYPD Express – dostawy i odbiory bez konsumpcji na miejscu

  • minimalna inwestycja: 50 tys. zł netto
  • całkowity koszt od: 90 tys. zł netto
  • opłata wstępna (promocja): 3 tys. zł netto (zamiast 7,5 tys. zł
  • opłata bieżąca: 1250 zł netto

ŻARWOK

1. ŻarWOK + NYPD (koncept łączony)

  • dodatkowy koszt sprzętu: 14,5 tys. zł netto
  • opłata wstępna (promocja): 2,5 tys. zł netto
  • opłata bieżąca: 500 zł netto


2. ŻarWOK Classic (samodzielny lokal)

  • minimalna inwestycja: 35 tys. zł netto
  • całkowity koszt od: 70 tys. zł netto
  • opłata wstępna (promocja): 2,5 tys. zł netto
  • opłata bieżąca: 1 tys. zł netto

3. ŻarWOK w Twojej restauracji

  • koszt sprzętu: 14,5 tys. zł netto
  • opłata wstępna (promocja): 2 tys. zł netto
  • opłata bieżąca: 1 tys. zł netto


 


Tomasz Jench, prezes zarządu Yummy Concepts / "Franczyza ma wspierać rozwój naszych partnerów, a nie hamować go dodatkowymi kosztami w miarę wzrostu sprzedaży".

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022