Pączek od rana do wieczora

Poniedziałek
11.09.2006
Dunkin’ Donuts modyfikuje sposób działania. Z punktu najczęściej odwiedzanego o poranku chce stać się miejscem, do którego klienci zaglądają przez cały dzień.
 

Dotychczasowa oferta skierowana była głównie do amatorów porannej kawy i pączków, co znalazło odzwierciedlenie w rocznych rozliczeniach. Okazało się, że około 65 proc. z rocznej sprzedaży firmy (3,8 mld USD) to wpływy z porannych utargów. Firma postanowiła wykorzystać również popołudniowy potencjał i wzbogaciła ofertę. Nowa propozycja będzie zawierać przekąski, które zwykle spożywa się w późniejszych godzinach dnia. W punktach Dunkin’ Donuts pojawiły się nowe ciastka, sandwiche i hot-dogi.

Dodatkowo, firma planuje podwoić liczbę kawiarni franczyzowych na obszarze jednego ze stanów w USA. W ciągu trzech lat zapowiada otwarcie 91 nowych barów na wschodnim wybrzeżu, gdzie do tej pory działa 76 punktów. Ekspansja w jednym stanie jest elementem długoterminowej strategii rozwoju, która zakłada powstanie 15 tys. punktów do 2020 roku. Większość z nich będzie prowadzona przez biorców licencji (obecnie jest ich 4400 w 36 stanach USA). (tłum. AW)


PROFIT system