Sferis i Vobis razem

Zarząd Actionu podpisał porozumienie z firmą Vobis, właścicielem jednej z największych w Polsce sieci sklepów ze sprzętem cyfrowym i PC Factory, producentem i dystrybutorem sprzętu komputerowego. Ma ono doprowadzić do konsolidacji wymienionych firm. W grudniu 2008 rozpoczęto analizę prawno-finansową w przejmowanych spółkach. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Action, połączenie miałoby nastąpić w lutym 2009 r.
Dzięki przejęciu Vobisu, do którego należy ok. 200 placówek, Action znacznie wzmocniłby swoją pozycję na rynku. Dzięki połączeniu powstanie największa w Polsce firma IT. Realizacja transakcji uzależniona jest m.in. od pozytywnego wyniku analizy stron oraz od uzyskania odpowiednich zgód.
- Połączenia Action, Vobis i PC Factory jest biznesowo bardzo dobrym krokiem, świadczącym o dalszej, nieuchronnej konsolidacji na tym rynku. Połączenie nie oznacza zniknięcia ani marki Sferis ani Vobis – komentuje Marek Balawejder, prezes sieci Sferis. - Każda z tych marek, poszukując niezmiennie synergii oraz wymieniając najlepsze praktyki, będzie miała swoje miejsce na rynku. Jest to kwestia definicji grupy docelowej, a co za tym idzie określenia odpowiednich lokalizacji, odpowiedniej polityki produktowej czy też polityki cenowej.
Co w Sferisie?
Sferis to ogólnopolska sieć sklepów oferujących mobilne rozwiązania i technologie, także dla klientów o mniej zasobnych portfelach i małych firm. Od połowy 2008 roku Sferis wdrożył program rozwoju oparty na sieci partnerskiej. Obecnie na terenie Polski działa 58 salonów sprzedaży w tym trzy franczyzowe.
- Po zakończeniu etapu koncepcyjnego, Sferis rozpoczął na dużą skalę rekrutację partnerów, którzy chcą prowadzić franczyzowy sklep Sferis – mówi Marek Balawejder. - Zainteresowanie jest bardzo duże. Liczba planowanych do podpisania w najbliższym czasie umów jest spora.
Firma planuje także debiut giełdowy, a swoim najlepszym partnerom zamierza zaproponować opcje na akcje oraz dywidendę od zysków firmy. Do współpracy poszukiwani są właściciele działających już sklepów komputerowych oraz RTV/AGD, a także właściciele bądź najemcy lokali, którzy poszukują pomysłu na własny biznes. Przyszły partner powinien posiadać doświadczenie handlowe w branży komputerowej, RTV/AGD, telekomunikacyjnej lub fotograficznej. Min. powierzchnia lokalu, w którym prowadzony będzie salon Sferis to 30 m2. Jednak licencjodawca preferuje większe placówki o powierzchni 50-100 m2. Lokal musi mieścić się w galerii handlowej lub przy głównej ulicy w mieście liczącym od 40 do 100 tys. mieszkańców. Kwota potrzebna na dostosowanie lokalu do wymagań sieci to w zależności od lokalizacji i wielkości punktu od 35 do 50 tys. zł.
- Żadna z sieci funkcjonujących obecnie w Polsce, nie ma tak dopracowanych standardów wizualizacji, obsługi czy marchandisingu. Szczególnie ważne to jest w kontekście rozwoju sieci franczyzowych – podkreśla Balawejder. - Z punktu widzenia klienta, niezależne, ale strategicznie spójne funkcjonowanie sieci Sferis i Vobis, oznacza lepszy dostęp do produktu oraz większą elastyczność cenową. W skali makro, sieci te będą również alternatywą dla wielkopowierzchniowych sklepów tj. Media Markt, Saturn czy Avans szczególnie dla tych klientów, którzy poszukują nie tylko dobrej ceny, ale również profesjonalnego doradztwa.
(agaka)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Inwestycja w otwarcie punktu sprzedaży Canal + to kwota rzędu kilku tys. zł. Ale czy w zderzeniu z konkurencją licznych platform streamingowych to może być opłacalny biznes?
Zastosowanie monitorów reklamowych pozwala na prezentację marki sieci franczyzowej oraz oferowanych produktów. Ale nie tylko!
Telakces.com przeprowadza restrukturyzację sieci i przygotowuje się do nowych otwarć.
Platforma płatnej telewizji premium Canal+ szuka partnerów do współpracy. Główne wymagania to dobre chęci i zapał do pracy. Nie trzeba dysponować dużą gotówką.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji