Emperia w szachu
Miesiąc temu Grupa Kapitałowa Emperia zrezygnowała z połączenia z Eurocashem, ale ten nie daje za wygraną. Jego przedstawiciele stwierdzili, że lubelska spółka nie miała prawa odstąpić od umowy podpisanej na początku roku i dochodzą swoich racji w sądzie. Odnieśli już pierwszy sukces. Sąd Okręgowy w Lublinie przychylił się do ich wniosku o zabezpieczenie swoich roszczeń. Oznacza to, że do momentu rozstrzygnięcia sporu między spółkami Emperia nie może sprzedawać udziałów Grupy Dystrybucyjnej Tradis, (do której należą franczyzowe sieci Emperii), ani w żaden sposób jej zadłużać.
To złe wieści dla Artura Kawy, prezesa Emperii, który temat fuzji uważa za zamknięty i chce dalej rozwijać Tradis, nadrabiając czas stracony na oczekiwaniu na finalizację transakcji. Odstąpienie od umowy z Eurocashem tłumaczył tym, że kontrahent nie wywiązał się z zapisanych w niej warunków i nie zapłacił w uzgodnionym terminie. Eurocash broni się, że zapłacić nie mógł, bo w połowie lipca, kiedy Emperia spodziewała się zapłaty, wciąż brakowało zgody na transakcję ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Opinii komórki antymonopolowego nie ma zresztą do dziś.
Wciąż więc nie wiadomo, w czyjej centrali zaopatrywać będą się franczyzobiorcy sieci należących do Emperii. Historyczna transakcja o wartości blisko 1 mld zł stoi pod znakiem zapytania, choć zarząd Eurocashu zapowiada, że jest gotowy zmusić lubelską grupę do dotrzymania zobowiązań na drodze sądowej. Gdyby tak się stało, franczyzowe marki spółki Artura Kawy przeszłyby pod zarząd Eurocashu. Przedstawiciele grupy kierowanej przez Luisa Amarala deklarują jednak, że o wywracaniu obecnych zasad współpracy do góry nogami nie ma mowy.
- Planujemy zachować wszystkie dotychczasowe formaty współpracy z naszymi partnerami – zapowiada Ireneusz Ozga, prezes zarządu spółki Eurocash Franczyza. - To franczyzobiorcy oraz ich konsumenci decydują o tym, jaki model prowadzenia sklepu sprawdza się najlepiej w ich otoczeniu. Efektywna franczyza jest dziś najlepszym rozwiązaniem dla niezależnych sklepów detalicznych.
Kolejny ruch należy więc do spółki Artura Kawy, który niedawno rozpoczął też inny projekt związany ze swoim handlowym imperium. Planuje sprzedać jego detaliczną część, do którego należy m.in. sieć Stokrotka. W czerwcu ruszył proces aukcyjny, który wyłoni nabywcę.
- Dotychczas zainteresowanie uczestniczeniem w projekcie zgłosiło kilkadziesiąt podmiotów (zarówno branżowych jak i finansowych). Zarząd Emperii Holding S.A. z grupy tej wybrał kilkanaście, które zostały dopuszczone do kolejnego etapu procesu - podała spółka w komunikacie. - W związku z dużym zainteresowaniem prowadzonym procesem sprzedaży oraz okresem wakacyjnym, na podstawie rekomendacji doradcy inwestycyjnego oraz wniosków zgłaszanych przez potencjalnych inwestorów, ostateczny termin składania wstępnych ofert nabycia został wyznaczony na dzień 26 września 2011 roku.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
– Duży potencjał rozwoju widzimy z franczyzobiorcami, którzy zarządzają 5-10 sklepami. Ale już jeden lokal może generować dobre wyniki – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów