Spółka TIM działa na rynku od 25 lat, a od 1998 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Piątek
30.12.2011
Właściciele hurtowni elektrotechnicznej TIM postanowili uniezależnić się od sytuacji panującej na rynku budowlanym. Doszli do wniosku, że nadszedł czas by zaistnieć w wirtualnym świecie.
 

Firma TIM, zajmująca się do tej pory dystrybucją sprzętu elektrotechnicznego, przejęła kontrolę nad e-sklepem Narzędzia.pl. Spółka liczy na to, że dzięki wzbogaceniu oferty o nowe produkty i wprowadzeniu zakupów internetowych zyska nowych klientów. Przede wszystkim jednak poszerzenie oferty jest próbą zerwania więzów z rynkiem budowlanym.

- Przejmując kontrolę nad sklepem Narzędzia.pl rozpoczęliśmy działania mające na celu uniezależnienie się od branży budowlanej, dla której rok 2012 stanowi duży znak zapytania. Wkrótce zakończą się inwestycje związane z EURO 2012, a program „Rodzina na swoim” realizowany na nowych zasadach ma coraz mniejszy wpływ na sprzedaż i budowę mieszkań - tłumaczy Artur Guzik, dyrektor sprzedaży w firmie TIM SA.

Rynku elektronarzędzi nie cechuje tak duża sezonowość jak sektor budowlany. Do tej pory działalność spółki TIM była uzależniona od pory roku, a gdy temperatura zbyt długo utrzymywała się poniżej zera odbijało się to na dochodach.

- Branżę budowlaną cechuje sezonowość w podwójnym znaczeniu. Z jednej strony chodzi o pory roku i wpływ warunków atmosferycznych na realizację inwestycji. Dla przykładu - mroźna zima z dużymi opadami śniegu w 2010 roku sprawiła, że prace w terenie uległy opóźnieniu, co przełożyło się na popyt na artykuły elektrotechniczne. Również koniunktura rynkowa w budownictwie jest bardzo zmienna. Dlatego postanowiliśmy poszerzyć zakres naszej działalności – opowiada Artur Guzik.

Obecnie TIM liczy 30 hurtowni, z czego 21 to oddziały własne. Od tej pory wszystkie nowe placówki mają powstawać w systemie franczyzowym. TIM SA swoje hurtownie lokuje w miastach liczących powyżej 10 tys. mieszkańców przy trasach wylotowych lub w pobliżu punktów sprzedaży materiałów budowlanych.

(asz)


Anna Szulepa
dziennikarz