W ramach opłaty franczyzowej w wysokości 5,5 tys. zł agent otrzymuje kompletne oznakowanie placówki, program komputerowy, szkolenie i materiały niezbędne do prowadzenia placówki.
Wtorek
10.04.2012
Partner ogólnopolskiej sieci placówek agencyjnych może samodzielnie uruchomić punkt lub przyjść „na gotowe”.
 

Monetia należy do Banku DnB NORD Polska SA, który jest gwarantem wpłat dokonywanych przez klientów. Firma specjalizuje się w realizowaniu opłat za wszelkiego rodzaju rachunki gospodarstw domowych. Ponadto w swojej ofercie ma również wypłaty gotówki z karty, doładowania telefonów komórkowych oraz przekazy międzynarodowe. Pod logo Monetii funkcjonuje już prawie 500 placówek, a 90 proc. z nich prowadzona jest przez partnerów. Najbliższe otwarcia planowane są w Szczecinie, Toruniu, Kępnie i Żyrardowie. Ze względu na duże zagęszczenie punktów w niektórych częściach Polski, sieć poszukuje partnerów przede wszystkim w województwach: dolnośląskim, zachodnio-pomorskim i wielkopolskim.

- Najatrakcyjniejszymi lokalizacjami są dla duże osiedla mieszkaniowe oraz placówki w pobliżu, tzw. ciągów komunikacyjnych. Partnerzy mogą podjąć z nami współpracę, jeśli posiadają wybrany przez siebie lokal, jeśli nie – sami możemy zaproponować agentowi przygotowany przez nas punkt – mówi Wojciech Jóźwiak Prezes Zarządu Monetia Sp. z o.o.

Partner Monetii musi spełnić kilka wymogów formalnych, w tym zarejestrować działalność gospodarczą, być niekaranym, posiadać polskie obywatelstwo oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią w ZUS i urzędzie skarbowym. Wsparcie otrzymywane w ramach przynależności do sieci można podzielić na dwa rodzaje: to które otrzymujemy przed otwarciem punktu, oraz w trakcie prowadzenia biznesu. Na początku firma przeprowadza szkolenia i pomaga w wyborze lokalizacji. Wsparcie udzielane jest również na etapie remontu lokalu i realizacji zamówienia wyposażenia. Później partner może liczyć na materiały promocyjne i doradztwo przedstawicieli Monetii. W każdej chwili nowi pracownicy mogą przejść szkolenia sprzedażowe i produktowe. Inwestycja w placówkę agencyjną waha się między 7-15 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5,5 tys. zł.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz