Pomocna dłoń

Otwarcie własnej placówki bankowej to dopiero początek. Co trzeba zrobić, aby ten biznes odniósł sukces?
Wybór lokalu, jego wyposażenie, zawieszenie logo to tylko „opakowanie” biznesu. Najważniejsza jest sprzedaż i budowanie bazy klientów, która w dłuższej perspektywie przynosi placówce wymierne zyski. Trzeba postawić na dobrych pracowników, którzy wiedzą jak zdobyć klienta i potrafią dobrać dla niego ofertę. Trzeba znać swój lokalny rynek, aby wiedzieć w jakich obszarach można się na nim rozwinąć i jak przygotować akcje marketingowe, by skutecznie trafić do wybranych klientów.
To wcale nie jest takie proste...
Prowadzenie własnego biznesu nigdy nie jest proste. Prowadzenie placówki partnerskiej banku również wymaga zaangażowania, pomysłu na rozwój i zainteresowania tym biznesem. Dla nowego partnera to na pewno wyzwanie, aby opanować zasady działania placówki partnerskiej, nauczyć się zarządzania sprzedażą i budowania portfela klientów. Oczywiście partner z tymi zagadnieniami nie pozostaje sam. W moim regionie opiekuję się dziewięcioma placówkami partnerskimi, odwiedzam te placówki przynajmniej raz w miesiącu. Podczas spotkania razem z właścicielem placówki omawiamy wzajemne cele i oczekiwania, co do rozwoju pracowników i placówki, formy wsparcia. Analizujemy jakie działania reklamowe będą najlepsze i jakiego wsparcia wymagają z mojej strony. Dokonujemy analizy podjętych działań lub inicjatyw, które były przeprowadzone. Wspólnie z partnerem jesteśmy bardzo otwarci na klienta i jego potrzeby.
Menedżer pomaga w zarządzaniu placówką i dba o to by sprzedaż była jak największa. Czy poza swoją wiedzą i doświadczeniem może partnerom zaoferować coś więcej?
Oczywiście, że tak. Zadaniem menedżera jest przede wszystkim wskazywanie kierunków rozwoju placówki i praca nad tymi obszarami, które wymagają poprawy oraz nad tymi, których potencjał nie został w pełni wykorzystany. Mogę realnie wspierać placówki np. poprzez fundusz reklamowy. Wspólnie z partnerem decydujemy jakie działania reklamowe będą potrzebne dla jego placówki, szacujemy ich koszt oraz spodziewany efekt. W większości przypadków partnerzy otrzymują środki na pokrycie całości zaplanowanych działań i wspólnie dbamy o to, aby założony cel sprzedażowy osiągnąć. Ważne są również cykliczne spotkania, które integrują nasz region i pozwalają na wymianę opinii, doświadczeń i pomysłów. Szczególnie dla nowych partnerów ważne jest poznanie innych partnerów i czerpanie z ich doświadczenia.
Gdzie w 2013 roku BZ WBK będzie otwierał placówki partnerskie?
Chcemy rozwijać istniejące placówki, ale również otwierać nowe w całej Polsce. Stawiamy na mniejsze miasta, gdzie nie ma jeszcze naszego banku - wybraliśmy ponad 90 miejscowości, w których jest potencjał na rozwój placówek. W moim regionie czyli na Śląsku wytypowaliśmy, aż 14 takich miejscowości. Rok 2012 był rekordowym pod względem sprzedaży i wysokości wynagrodzenia, jakie wypracowali partnerzy. Wyniki po styczniu tego roku, pomimo złych prognoz na rynku, też są naprawdę bardzo dobre. Optymistycznie podchodzimy do 2013 i nastawiamy się na kolejne wzrosty sprzedaży. Teraz jest dobry czas na przyłączenie się do naszej sieci.
rozmawiała mk
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Rentowny i nowoczesny biznes? Tylko w Nest Bank
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
– Przepis na sukces w tej branży to przede wszystkim dobre partnerstwo – mówi Julianna Surma, dyrektor regionu północnego placówek partnerskich Alior Banku.
W świecie finansów zaufanie to waluta o największej wartości. Klienci powierzają bankowi nie tylko swoje pieniądze, ale też bezpieczeństwo przyszłości .
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.