Odległość nie ma znaczenia
Trzeci sklep Olgi Chabior jest jednocześnie 15 placówką franczyzową sieci Abra. Jednak nie liczba sklepów robi największe wrażenie, tylko dystans między miastami, w których znajdują się salony meblowe. Pierwsze dwie placówki znajdują się w Jędrzejowie – jej rodzinnym mieście, oraz w Tarnobrzegu oddalonym o 100 km. Największym jednak wyzwaniem to inwestycja w Starogardzie Gdańskim położonym ok. 500 km od miejsca zamieszkania. - Odległość między miastami jest spora, ale jeżeli zatrudnia się zaufanych ludzi, którzy dopilnują biznesu nie jest to kłopotem. Nie zwalnia to jednak z obowiązków wobec biznesu. Trzeba trzymać rękę na pulsie i nadzorować pracę wszystkich sklepów. Salon w Starogardzie Gdańskim funkcjonuje od tygodnia. Aktualnie poświęcam jej najwięcej uwagi. Sklep jest nowy i musi się wdrożyć w rynek. W przyszłości planuję odwiedzać sklep przynajmniej dwa razy w miesiącu – mówi Olga Chabior, franczyzobiorca sieci sklepów meblowych Abra.
Placówka w Jędrzejowie była pierwszą inwestycją Olgi Chabior. Biznes bardzo szybko zaczęła przynosić zyski. – Jędrzejów jest małym miastem z niską konkurencją. Zanim otworzyłam swój sklep oferta na rynku była ograniczona i dość droga. Abra spełniała oczekiwania klientów, dzięki czemu salon już po kilku miesiącach osiągną próg rentowności – mówi Olga Chabior.
To zachęcało do kolejnych inwestycji. Placówka w Tarnobrzegu ruszyła w ciągu pół roku od momentu wejścia Olgi Chabior do sieci Abra. Inwestycja polegała na przejęciu od sieci jej własnego sklepu, który funkcjonował w mieście od kilku lat. Był już więc znany przez klientów i mocno osadzony w rynku. – Nie działałam w ciemno. Centrala udostępniła wyniki finansowe placówki, co pozwoliło ocenić mi opłacalność przedsięwzięcia. Decyzja była szybka i jak się wkrótce okazało bardzo trafna. Powoli wychodzę na zero, dlatego postanowiłam kontynuować rozwój i otworzyć kolejny sklep – mówi Olga Chabior.
Usłyszała, że sieć planuje rozwój w Starogardzie Gdańskim. Zgłosiła się, ale oczekiwała wsparcia ze strony firmy w poszukiwaniu lokalizacji. Miasto było obce i tylko dzięki pomocy centrali mogła znaleźć coś odpowiedniego. Od otwarcia sklepu minął tydzień. Franczyzobiorczyni przekonana jest, że mimo odległości placówka przyniesie oczekiwany efekt.
Starogard Gdański nie jest ostatnim miejscem jej inwestycji Olgi Chabior. Być może w przyszłym roku uruchomi kolejny sklep pod szyldem Abra. Na razie przygląda się lokalizacjom i obserwuje rynek. – Miasta, w których prowadzę sklepy różnią się od siebie pod względem potrzeb klientów, konkurencji oraz sprzedaży w poszczególnych okresach. Dobry miesiąc w jednym mieście nie oznacza tego samego w innej miejscowości. Dzięki temu, że mam trzy placówki utrzymuję obroty na stałym poziomie. Rozwój własnej sieci jest więc bardzo opłacalny – mówi Olga Chabior.
(mk)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.