Marka Koku Sushi jest obecna na rynku od maja 2011 roku, ale właściciele restauracji Urszula i Mariusz Olechno w gastronomii działają już od kilku dobrych lat.
Niedziela
14.04.2013
W maju zostanie otwarta pierwsza franczyzowa restauracja Koku Sushi.
 

Pod logo Koku Sushi działają dwie restauracje własne: w Białymstoku i Łomży. W maju dołączy do nich pierwsza restauracja franczyzowa w Ostrowie Wielkopolskim. Właściciele marki zapowiadają, że do wakacji powstanie kolejny bar we franczyzie, które obsłuży amatorów sushi z Olsztyna. Do końca tego roku mają powstać trzy nowe placówki i to one będą oczkiem w głowie franczyzodawców.

- Zanim wystartowaliśmy z restauracją Koku Sushi prowadziliśmy inne punkty gastronomiczne. Od 2004 sushi bar Orient Express, później restaurację Bombay Express oraz restaurację Sztuka Mięsa. Chociaż nasze doświadczenie gastronomiczne jest duże, to nigdy wcześniej nie zarządzaliśmy dwoma restauracjami działającymi w tym samym segmencie, np. sushi barami. Dlatego zanim oddaliśmy nasz koncept w ręce franczyzobiorców otworzyliśmy kolejny lokal oddalony od naszego rodzinnego Białegostoku o 100 km. To doświadczenie pomogło nam stworzyć przejrzysty system franczyzowy – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci Koku Sushi.

Franczyzobiorca sam szuka lokalu o powierzchni 50-70 m2, w którym powstanie restauracja Koku Sushi. Opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł, a całość inwestycji powinna zamknąć się w kwocie od 70 do 120 tys. zł w zależności od stanu lokalu. Franczyzodawca daje swoim partnerom wykaz formalności, który krok po kroku przeprowadzi ich przez wszystkie procedury związane z zakładaniem firmy (od założenia działalności, przez odbiór Sanepidu, koncesje na alkohol, czy pozwolenie na ogródek letni). Otrzymują oni wytyczne dotyczące urządzenia lokalu, mogą też liczyć na pomoc w doborze wyposażenia restauracji. Załoga zostaje przeszkolona, a restauracja może liczyć na wsparcie marketingowe.

- Organizujemy pokazy i szkolenia z przygotowywania sushi, w naszych restauracjach odbywają się również imprezy promujące kulturę japońską oraz imprezy typu „body sushi”. Koku Sushi, wraz z innymi sushi barami, jest również organizatorem większych imprez – np. Nocy Sushi – wymienia Urszula Olechno.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022