Monetia z nowym właścicielem

Wojciech Jóźwiak, dotychczasowy prezes i nowy współwłaściciel Monetii, kierował siecią w strukturach banku DNB od 2008 roku.
Poniedziałek
12.05.2014
Sieć ponad pół tysiąca partnerskich placówek realizujących wpłaty nie należy już do banku DNB.
 

Monetia, ogólnopolska sieć agencji płatniczych, należąca dotychczas do Banku DNB, została przejęta przez spółkę Certis Investment. Jej udziałowcami są Capital Partners (60 proc. udziałów) oraz wieloletni prezes Monetii Wojciech Jóźwiak (40 proc. udziałów). Wartość transakcji to 7,03 mln zł. Sfinalizowanie umowy było możliwe po otrzymaniu przez Monetię zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) na świadczenie usług płatniczych w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej. Dzięki temu może ona prowadzić niezależną działalność operacyjną podlegająca kontroli Komisji Nadzoru Finansowego.
– Wierzę, że Monetia będzie dobrą inwestycją. Widzimy spory potencjał rozwoju tej spółki oraz wiele możliwych synergii z szerokim spektrum podmiotów działających w różnych branżach – podkreśla Konrad Korobowicz, wiceprezes Capital Partners.

Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca 550 punktów w całej Polsce obsługuje ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka współpracuje równocześnie z  ponad 150 wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Monetia świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank.

– Naszym celem na najbliższą przyszłość jest konsekwentny rozwój organiczny i umacnianie pozycji na rynku. Planujemy też pozyskać kolejnych partnerów wśród wystawców rachunków, takich jak dostawcy energii, TV kablowej, urzędy miast, gmin czy wodociągi – zapowiada Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii. - Mamy wiele pomysłów na to, jak rozwijać się zarówno terytorialnie, jak i ofertowo. Na razie za wcześnie na to, aby mówić o konkretach, bo rozpoczynamy dopiero pracę w nowym układzie właścicielskim. W ciągu kilku tygodni będziemy zapewne w stanie przedstawić bardziej szczegółową strategię spółki.

Zmiana logotypu będzie kosmetyczna na tym etapie - zniknie informacja o tym, że Monetia jest w grupie DNB Nord. W późniejszym okresie być może zmiany większe. Z perspektywy agenta zmieni się na razie niewiele. Nowy właściciel będzie zwiększał możliwości opłacania rachunków (więcej wystawców) oraz rozwijał outsourcing obsługi kasowej. Od niedawna funkcjonuje nowy, nowocześniejszy system IT, który ułatwia przeprowadzanie transakcji i ich rozliczanie. Został on wprowadzony w okresie od podpisania umowy przedwstępnej zakupu udziałów w Monetii do podpisania umowy ostatecznej. Ogólne warunki współpracy pozostaną takie jak dotąd. Inwestycja w placówkę agencyjną Monetii waha się między 7-15 tys. zł.
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz