Tajemniczy klient zamawia frytki

McDonald’s w ramach promocji swojej oferty śniadaniowej rozdawał porannym klientom w drugiej połowie czerwca za darmo McMuffin Farmerski.
Niedziela
06.07.2014
Dbanie o standardy jest tym ważniejsze, im bardziej znana marka. Tak samo jest w McDonald’s.
 

McDonald’s posiada w Polsce 338 restauracji, z czego 207 prowadzą franczyzobiorcy. Współpraca z tak dużą organizacją franczyzową wymaga od centrali szczególnej dbałości o standardy w każdym z lokali. Chodzi przede wszystkim o działanie zgodne z podstawami biznesu McDonald’s: o szybkość i kulturę obsługi oraz o jakość serwowanych produktów. W tym celu franczyzodawca dwa razy w miesiącu przeprowadza audyt w restauracjach licencyjnych. Powszechnie wykorzystywanym sposobem weryfikacji jest instytucja tajemniczego klienta. Tajemniczy klient w trakcie składania zamówienia zwraca uwagę na zachowanie pracownika – czy w prawidłowy sposób doradza przy zakupie, czy potrafi profesjonalnie przekazać klientowi informację pomocną przy wyborze dań z menu. 

- Nie możemy sobie pozwolić na uchybienia w którejkolwiek z naszych restauracji, bo rzuca to cień na całą sieć. Klienci są przyzwyczajeni do takich samych wysokich standardów w każdym lokalu McDonald’s. Jeśli audyt placówki przebiegnie pomyślnie, wówczas pracownicy mogą liczyć na premie finansowe. Jeśli zaś odnotujemy jakieś braki, nie ma kar, a jedynie sugestia poprawy konkretnych elementów obsługi – mówi Monika Dąbrowska, menedżer ds. franczyzy McDonald's Polska.

W ostatnim tygodniu czerwca ruszyła budowa trzech nowych lokali: w Kolbuszowej, Sierpcu i Słubicach. Będą to restauracje z linią McDrive. Każda z nich będzie posiadała linię McDrive przeznaczoną dla gości podróżujących samochodami osobowymi. Na zewnątrz powstaną zjeżdżalnie, które umilą czas najmłodszym. McDonald’s Polska planuje otworzyć restauracje w wymienionych miejscowościach na przełomie października i listopada.
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz