Biznesowe wróżenie z fusów
Polak wypija średnio jeden kubek herbaty dziennie. Więcej od nas w Europie piją jej tylko Irlandczycy, Brytyjczycy i Rosjanie. Raj dla herbacianego biznesu? Z pewnością producenci herbat ekspresowych mają się dobrze, bo za większą część spożycia odpowiadają napoje kupowane w sklepach spożywczych. A co z herbatami premium, dostępnymi w wyspecjalizowanych punktach? Tu bywa różnie.
- Polacy zwracają coraz większą uwagę na jakość produktów. Nie wystarcza im już tylko zwykła ekspresowa herbata – przekonuje Marta Głowska, dyrektor ds. rozwoju sieci Czas na Herbatę. - Co roku przybywa nam sklepów i klientów, widać wyraźnie, jak rośnie zapotrzebowanie na dobre herbaty. Cieszy nas rosnące grono naszych stałych klientów. Praca, którą od lat wkładamy w edukację, przynosi wymierne efekty
Tak jak herbatę należy spożywać bez pośpiechu, tak i sieć rozwija się w raczej dość spokojnym tempie. Pod koniec 2012 roku pod logo Czas na Herbatę działało 20 sklepów własnych, 16 franczyzowych i blisko 70 partnerskich. Od tamtej pory sieć powiększyła się o łącznie o trzy punkty własne (ostatnie otwarcie miało miejsce w olsztyńskiej Galerii Warmińskiej). Liczba sklepów franczyzowych pozostała bez zmian, bo z rynku zniknęły dwa, ale do sieci przyłączyły się punkty w KEN Center w Warszawie oraz M1 w Markach.
- W przyszłym roku mamy zamiar kontynuować zrównoważony rozwój czyli otwarcie 3-4 sklepów własnych i franczyzowych oraz ok. 10 punktów partnerskich – zapowiada Marta Głowska
Minimalna inwestycja w punkt franczyzowy Czas na Herbatę wymaga kwoty 50 tys. zł, z czego 30 tys. zł pochłania opłata licencyjna, a 20 tys. zł to koszty remontu lokalu (więcej w artykule Lokal pachnący herbatą na portalu Lokalnabiznes.pl). Oprócz tego franczyzobiorca musi liczyć się z wydatkami na zatowarowanie.
- Przy pełnej umowie franczyzowej mówimy o konieczności zakupu 120 opakowań herbaty i 20 kawy oraz pozostałych dodatkach, które są w sieci dostępne. Chodzi o to, by zachować standard oferty we wszystkich sklepach. W punktach partnerskich nie ma takich limitów – mówi Marta Głowska.
Umowa franczyzowa przewiduje też opłaty bieżące, ale, jak zapewnia Marta Głowska, po spełnieniu pewnych warunków, franczyzobiorca może zostać z nich zwolniony. Podobnie jest zresztą w przypadku opłaty wstępnej – tu jednak wszystko jest kwestią negocjacji. Wiadomo natomiast, że marże na sprzedaży herbat sięgają 60 proc., a w przypadku pozostałych artykułów – 40-50 proc. Inwestycja powinna zwrócić się w ciągu 18-24 miesięcy. (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Mieszkanie na wynajem, giełda, e-biznes, własna firma we franczyzie – sprawdź, w co warto zainwestować, żeby osiągnąć jak największe zyski.
Czas na Herbatę zaplanował już trzy otwarcia na przyszły rok. Na sklep franczyzowy trzeba przeznaczyć 50 tys. zł.
Franczyzodawca herbaciarni coraz częściej nawiązuje współpracę z właścicielami sklepów, którzy chcą uzupełnić jego ofertę.
Franczyzodawca marki Czas na Herbatę zaprojektuje sklep, pomoże w wyborze lokalizacji i wyszkoli. Ale jest coś, co zależy tylko od franczyzobiorcy.
Marka Czas na Herbatę w tym roku obchodziła już 19-te urodziny. Przez ten okres zdążyła zdobyć uznanie wśród wielu klientów, których grono się poszerza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....