MZGZ bez opłat franczyzowych

Spośród 270 sklepów z odzieżą MZGZ większość stanowią sklepy multibrandowe.
Piątek
21.11.2014
Wiele firm odzieżowych opiera swój model współpracy na depozycie. Inaczej jest w przypadku francuskiego producenta i dystrybutora odzieży męskiej.
 

W 2013 roku rynek odzieżowy rósł w tempie 3,6 proc., a zdaniem analityków PMR obecny okaże się jeszcze lepszy. W dużej mierze za sprawą sieci sklepów najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku.
- Podczas gdy w 2010 roku dziesięć największych detalistów odzieżowych realizowało 31 proc. sprzedaży rynku, w 2013 roku ich udział wzrósł do 42 proc. Pozostałe firmy skupiały się w ostatnim roku raczej na optymalizacji swoich sieci - oprócz otwierania nowych sklepów, zamykały również te najmniej rentowne oraz przeprowadzały remonty starszych placówek – twierdzą specjaliści z firmy badawczej.

O swój kawałek rynkowego „tortu” chce powalczyć też MZGZ, francuski projektant, producent i dystrybutor odzieży męskiej. Sklepy tej marki są dobrze znane w wielu krajach Europy - od Francji i Niemiec przez Czechy i Słowację po Ukrainę. W Polsce sieć partnerską MZGZ  od 2010 roku rozwija firma EDGE Team.  Ubrania francuskiej marki można kupić w ponad 270 sklepach, spośród których przeważającą większość stanowią punkty multibrandowe.
- Od franczyzobiorców nie pobieramy opłat wstępnych ani miesięcznych. Pomagamy natomiast w urządzeniu lokalu,  doborze asortymentu oraz strategii promocyjnej. Przedsiębiorcy mogą też liczyć na nasze wsparcie przy wyborze lokalizacji sklepu, a także na etapie negocjowania warunków najmu – mówi Jarosław Misiurek, franczyzodawca.

Najpopularniejszym modelem współpracy franczyzowej na rynku odzieżowym jest sprzedaż depozytowa. Towar dostępny w sklepie pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu, gdy kupuje go klient. W ten sposób partner nie ponosi kosztów zatowarowania, a jego przychody pochodzą z prowizji od sprzedaży.
- To dla nich olbrzymie ułatwienie, zwłaszcza w czasie spowolnienia, gdzie liczy się każda złotówka – mówi Iwona Janiak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu sieci Cross Jeans, w której model depozytowy wprowadzono pod koniec ubiegłego roku.

Franczyzodawcy MZGZ zrezygnowali ze sprzedaży depozytowej, ale nie narzucają partnerom limitów zakupowych. Przekonują jednocześnie, że taki model współpracy franczyzobiorcom odpowiada, a towar zamawiany jest przez nich codziennie i dostarczany kurierem z centralnego magazynu.
- Na bieżąco monitorujemy sprzedaż i sugerujemy, jakie produkty warto zamawiać. Narzuty na ceny hurtowe mogą sięgać nawet 150 proc.  – przekonuje Misiurek.  

Kwota inwestycji we własny biznes spod znaku MZGZ zależy od formy współpracy, na jaką się zdecydujemy. Franczyzodawcy chcą sprzedawać ubrania zarówno do sklepów multibrandowych, jak i patronackich, oferujących wyłącznie produkty MZGZ. W pierwszym przypadku na zatowarowanie i przygotowanie cornera trzeba będzie wydać ok. 30 – 40 tys. zł. Sklep monobrandowy o powierzchni co najmniej 60 m2 wymaga inwestycji na poziomie 120 tys. zł.
- Zależy nam na współpracy zarówno z właścicielami multibrandów, jak i z przedsiębiorcami, którzy poprowadzą sklep pod szyldem MZGZ – mówi Misiurek. – Uważam, że aby odnieść sukces na rynku odzieżowym, potrzeba czegoś więcej, niż tylko znana marka i produkt. W tej branży liczą się atrakcyjne kolekcje, opieka w zakresie ekspozycji i wizualizacji sklepów oraz, co najważniejsze, terminowe dostawy . To wszystko staramy się naszym partnerom zapewnić. (gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022