Przyczepą do Tesco i Kauflandu
Lodolandia to sieć mobilnych punktów sprzedaży lodów świderków. Firma rozpoczęła swoją działalność w 2013 roku od otwarcia trzech własnych lodziarni w Warszawie. W i w krótkim czasie uruchomiła 15 placówek własnych oraz 14 franczyzowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Koncept działa w oparciu o specjalnie zaprojektowane przyczepy gastronomiczne. Punkty te sprawdzają się zarówno pod centrami handlowymi, jak i w miejscach z dużym natężeniem ruchu pieszych.
- Strategia rozwoju Lodolandii na rok 2015 rok zakłada 100 nowych punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Model współpracy z nami określamy jako „franczyza pod klucz”, co oznacza, że zapewniamy naszemu partnerowi biznesowemu wsparcie na każdym etapie działalności. Począwszy od założenia firmy oraz uzyskania finansowania poprzez pozyskanie lokalizacji i dostarczenie kompletnego konceptu. Zapewniamy również pełny pakiet szkoleń, serwis oraz zaopatrzenie – wylicza Marcin Olesiak, jeden z właścicieli Lodolandii.
Firma koncentruje się na lokalizacjach przed centrami handlowymi, które zapewniają klientów 7 dni w tygodniu niezależnie od warunków atmosferycznych. W naszym portfolio znajdują się tacy partnerzy biznesowi jak Tesco, Inter Ikea Centre czy Kaufland. Dzięki czemu Lodolandia zapewnia naszym franczyzobiorcom atrakcyjne miejsca do prowadzenia biznesu. Kompleksowa obsługa, obejmująca pozyskanie finansowania, pozwala na rozpoczęcie działalności z minimalnym wkładem własnym wynoszącym 10 tys. zł. Pozostała część inwestycji może być sfinansowana kredytem lub leasingiem. Franczyzodawca pobiera przez okres funkcjonowania punktu sprzedaży miesięczną opłatę licencyjną w wysokości 500 zł.
- Biznes lodowy działa przez pół roku od kwietnia do września. Dobry wynik sprzedaży podczas sezonu pozwala na sześciomiesięczne wakacje. Ważnym aspektem jest brak kosztów stałych poza sezonem, takich jak czynsz, pracownicy czy media – tłumaczy Marcin Olesiak.
Konkurencji w biznesie lodowym nie brakuje. W tym roku w "tournee" po nadmorskich kurortach ruszają przyczepy Lodów Bonano. Wszystko za sprawą nowego konceptu Lodobusa. Lodobus Bonano to homologowana, jednoosiowa przyczepka o wymiarach 3x2 m, którą można przemieszczać w dowolne miejsce przy pomocy zwykłego samochodu osobowego. Standardowo taka mobilna lodziarnia umożliwia sprzedaż flagowego produktu sieci - amerykańskich „świderków”, a dodatkowo pozwala także rozszerzyć ofertę o gofry i shake'i.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów. Franczyzodawca Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...