Słodki biznes z apteczną precyzją
– Franczyzą zajmuję się od 10 lat. Działałam w różnych branżach, ale ciągle szukałam pomysłu na własną sieć, która wypełni rynkową niszę i nie wymaga dużej kwoty inwestycji – mówi Dorota Brzozowiec, właścicielka firmy Make Buisness, która jest licencjodawcą marki Doctor Candy. – Tak właśnie powstał pomysł słodkiej apteki, czyli miejsca, gdzie słodycze są sprzedawane jako lekarstwo na wszelkie dolegliwości.
Bezpieczne wyspy?
Klienci Doctora Candy mogą kupić m.in. cukierki, żelki, drażetki, pastylki sprzedawane na wagę i pakowane w różnej wielkości słoiczki. Każdy słoiczek można opatrzyć ciekawą etykietą, np. lekarstwo na stres, na kompleksy, czy antidotum na uciążliwego szafa. Etykiety można personalizować, czyli dedykować je konkretnej osobie.
– Nasi klienci to nie tylko dzieci, ale także osoby poszukujące pomysłu na oryginalny prezent – dodaje Dorota Brzozowiec.
W tej chwili otwarte są dwie własne jednostki własne marki – wyspy handlowe w Lublinie i Rzeszowie. Funkcjonują też stoiska w sklepach z zabawkami. Jednak głównym celem Doctora Candy jest rozbudowa sieci wysp handlowych w galeriach.
– Wyspy to bezpieczna forma sprzedaży, nie wymaga dużych nakładów inwestycyjnych – podkreśla Dorota Brzozowiec. – Inwestycja w nasz koncept to 25 tys. zł. W tej kwocie zawiera się kompletne stoisko z potrzebnymi atestami, całkowicie wyposażone: w regały i potrzebny sprzęt elektroniczny, jak komputer, drukarka fiskalna czy drukarka do etykiet.
Nie tylko ze stoiska
Franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej. Franczyzobiorca płaci miesięcznie 500 zł opłaty franczyzowej (kwotę można negocjować), co dwa tygodnie musi też kupić z centrali towar o wartości minimum 2 tys. zł. Doctor Candy ma się rozwijać w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
– W miastach takich jak np. Toruń, możemy zapewnić naszym franczyzobiorcom wyłączność – dodaje Dorota Brzozowiec. – Zarówno jeśli chodzi o otwieranie wysp, jak i sprzedaż niestacjonarną. Nasza oferta obejmuje też bowiem wystawianie stoisk na różnego rodzaju eventach, przygotowywanie zamówień specjalnych, jak np. prezenty dla pracowników, czy upominki dla gości weselnych, zamówienia dla szkół. Oczywiście w dużych aglomeracjach, jak Warszawa czy Kraków, takiej wyłączności nie będziemy oferować.
Według szacunków franczyzodawcy biznes powinien zacząć na siebie zarabiać już w pierwszym miesiącu działalności. Na zwrot inwestycji trzeba czekać do dziesięciu miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali