Fuzja Sfinksa i Da Grasso wisi na włosku

Przedstawiciele Sfinksa i Da Grasso od kilku miesięcy negocjują warunki umowy, na podstawie której sieć pizzerii miałaby zostać przejęta przez franczyzodawcę marek Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Porozumienie stanęło jednak pod znakiem zapytania. Zarząd Sfinks Polska otrzymał od udziałowców Da Grasso pismo, w którym określają oni dalsze negocjacje jako nieuzasadnione. Powodem są niesatysfakcjonujące warunki sprzedaży udziałów, jakie zaproponować miał Sfinks.
– Jesteśmy zobowiązani poinformować rynek o tych oświadczeniach, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że strony mogą nie dojść do porozumienia. Jednak sama lakoniczna treść pisma nie do końca precyzyjnie wyjaśnia intencję. Zwróciliśmy się więc do właścicielek Da Grasso o uszczegółowienie informacji. Umowę intencyjną mamy zawartą do 30 września i dopóki nie dostaniemy jednoznacznej odpowiedzi z Da Grasso, trudno mówić o zakończeniu negocjacji – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks poinformował o zamiarze przejęcia Da Grasso 19 czerwca br. Zawarcie umowy zbycia udziałów Da Grasso na rzecz Sfinksa miałoby nastąpić do 31 marca 2016 roku. Umowa intencyjna przewiduje określone brzegowe warunki transakcji zbycia udziałów. Należą do nich: cena zakupu, zdeponowanie części kwoty z ustalonej ceny na rachunku escrow na zabezpieczenie potencjalnych rodzajów ryzyka mogących ujawnić się po dokonaniu transakcji, sprzedaży 100 proc. udziałów spółki przez obie właścicielki, akceptację UOKiK czy zgody korporacyjne. Strony zaakceptowały możliwość rozliczenia części ceny transakcji poprzez zamianę na akcje Sfinks Polska według odrębnie uzgodnionego parytetu. Właściciele Da Grasso także zobowiązali się do nieprowadzenia rozmów w sprawie sprzedaży udziałów z innymi podmiotami do dnia 31 marca 2016 roku.
8 września Sfinks otrzymał oświadczenia od właścicielek Da Grasso – Karoliny Rozwandowicz oraz Magdaleny Piróg – w których poinformowały spółkę, że nie widzą obecnie możliwości uzgodnienia warunków transakcji sprzedaży udziałów na przedstawionych przez Sfinks warunkach, wobec czego uważają kontynuowanie negocjacji, w tym w szczególności udostępnianie dalszych danych dotyczących Da Grasso za nieuzasadnione.
Sfinks Polska zarządza 111 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Da Grasso to natomiast największa sieć pizzerii, w ramach której działa obecnie ponad 170 lokali w całej Polsce.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali