Fuzja Sfinksa i Da Grasso wisi na włosku

Właścicielki Da Grasso - Karolina Rozwandowicz oraz Magdalena Piróg (na zdjęciu) poinformowały swoich negocjacyjnych partnerów, że nie widzą obecnie możliwości uzgodnienia warunków transakcji sprzedaży udziałów na przedstawionych przez Sfinks warunkach.
Czwartek
10.09.2015
Udziałowcy sieci pizzerii odeszli od stolika negocjacyjnego. Taktyczna zagrywka czy koniec rozmów?
 

Przedstawiciele Sfinksa i Da Grasso od kilku miesięcy negocjują warunki umowy, na podstawie której sieć pizzerii miałaby zostać przejęta przez franczyzodawcę marek Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Porozumienie stanęło jednak pod znakiem zapytania. Zarząd Sfinks Polska otrzymał od udziałowców Da Grasso pismo, w którym określają oni dalsze negocjacje jako nieuzasadnione. Powodem są niesatysfakcjonujące warunki sprzedaży udziałów, jakie zaproponować miał Sfinks. 
– Jesteśmy zobowiązani poinformować rynek o tych oświadczeniach, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że strony mogą nie dojść do porozumienia. Jednak sama lakoniczna treść pisma nie do końca precyzyjnie wyjaśnia intencję. Zwróciliśmy się więc do właścicielek Da Grasso o uszczegółowienie informacji. Umowę intencyjną mamy zawartą do 30 września i dopóki nie dostaniemy jednoznacznej odpowiedzi z Da Grasso, trudno mówić o zakończeniu negocjacji – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Sfinks poinformował o zamiarze przejęcia Da Grasso 19 czerwca br. Zawarcie umowy zbycia udziałów Da Grasso na rzecz Sfinksa miałoby nastąpić do 31 marca 2016 roku. Umowa intencyjna przewiduje określone brzegowe warunki transakcji zbycia udziałów. Należą do nich: cena zakupu, zdeponowanie części kwoty z ustalonej ceny na rachunku escrow na zabezpieczenie potencjalnych rodzajów ryzyka mogących ujawnić się po dokonaniu transakcji, sprzedaży 100 proc. udziałów spółki przez obie właścicielki, akceptację UOKiK czy zgody korporacyjne. Strony zaakceptowały możliwość rozliczenia części ceny transakcji poprzez zamianę na akcje Sfinks Polska według odrębnie uzgodnionego parytetu. Właściciele Da Grasso także zobowiązali się do nieprowadzenia rozmów w sprawie sprzedaży udziałów z innymi podmiotami do dnia 31 marca 2016 roku.

8 września Sfinks otrzymał oświadczenia od właścicielek Da Grasso Karoliny Rozwandowicz oraz Magdaleny Piróg w których poinformowały spółkę, że nie widzą obecnie możliwości uzgodnienia warunków transakcji sprzedaży udziałów na przedstawionych przez Sfinks warunkach, wobec czego uważają kontynuowanie negocjacji, w tym w szczególności udostępnianie dalszych danych dotyczących Da Grasso  za nieuzasadnione.

Sfinks Polska zarządza 111 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Da Grasso to natomiast  największa sieć pizzerii,  w ramach której działa obecnie  ponad 170 lokali w całej Polsce.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022