Pierwsza franczyzowa placówka Dobrej Pralni działa w nowo otwartej Galerii Galena w Jaworznie. To pralnia chemiczna, obsługująca tylko klientów indywidualnych.
Poniedziałek
23.11.2015
Ruszyła pierwsza franczyzowa placówka pod szyldem Dobrej Pralni.
 

Dobra Pralnia istnieje od trzech lat, ale współpracę z franczyzobiorcami zaczęła w tym roku. 20 listopada otwarto pierwszą franczyzową placówkę w nowo powstałej Galerii Galena w Jaworznie.
– To miejsce generuje duży przepływ ludzi, co zmniejsza ryzyko niepowodzenia inwestycji. Poza tym aglomeracja śląska to region z dużym potencjałem – mówi Paweł Dąbrowski, menedżer projektu rozbudowy sieci franczyzowej Dobrej Pralni.

Nauka krok po kroku

Franczyzobiorca, który do tej pory nie pracował w tej branży, przeszedł szkolenia w centrali firmy. Wzięli w nich udział także zatrudnieni przez niego pracownicy. Uczyli się m.in. obsługi maszyn, materiałoznawstwa, sposobów detaszowania (czyli odplamiania), obróbki odzieży (np. prasowania). Takie szkolenie trwa około tygodnia. Poza tym franczyzodawca zapewnia też m.in. projekt technologiczny lokalu, dobór i dostawę urządzeń, wyłączność terytorialną, wspólne akcje promocyjne i rabatowe.
– Towarzyszymy franczyzobiorcy podczas przygotowań placówki, przy otwarciu, nasz pracownik zostaje też na miejscu przez kilka pierwszych dni działania nowej pralni – zapewnia Paweł Dąbrowski.
Licencjodawca pomaga również przy wyborze lokalizacji.
– Galerie handlowe dają oczywiście duże możliwości, jeśli chodzi o liczbę klientów. Jeśli jednak ktoś ma pomysł na inną, dobrze rokującą lokalizację, w ruchliwym miejscu, z dostępem do parkingu, to także weźmiemy ją pod uwagę – zapowiada Paweł Dąbrowski.

Dobra Pralnia obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmowych (np. domy weselne, hotele, firmy korzystające z odzieży roboczej), natomiast jej pierwsza franczyzowa placówka nastawia się wyłącznie na ten pierwszy rodzaj klienteli.

Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci to 20 tys. zł. Minimalny koszt inwestycji w placówkę Dobrej Pralni to 300 tys. zł. Jedną trzecią tej kwoty trzeba przeznaczyć na przystosowanie lokalu, reszta to wydatki na urządzenia. Miesięcznie franczyzodawca pobiera opłatę w wysokości 3 proc. od obrotu, z zastrzeżeniem, że jest to minimum 500 zł.


POPULARNE NA FORUM

Punkt przesyłek kurierskich

Witam. Wpis również w innym wątku. Ja radzę się zastanowić 10 razy a szczególnie przestrzegam potencjalnych franczyzobiorców przed wchodzeniem we współpracę z Ship...

69 wypowiedzi
ostatnia 11.11.2021
Broker Kurierski

Witam. Poprzednik ma rację w 100%. Ja radzę się zastanowić 10 razy a szczególnie przestrzegam potencjalnych franczyzobiorców przed wchodzeniem we współpracę z Ship...

5 wypowiedzi
ostatnia 11.11.2021
Interes pompowany helem

To ta sama osoba która odpowiada za franczyzę Placówka Antywindykacyjna. Ktoś może opowiedzieć o tej franczyzie?

2 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2021
Broker Kurierski

Radzę trzy razy się zastanowić. Aktualnie Firmy kurierskie same oferują swoje usługi w internecie poprzez swoje strony i to często w cenach lepszych niż brokerzy.

5 wypowiedzi
ostatnia 27.05.2021
Interes pompowany helem

nie polecam właściciel franczyzy TOMASZ PODGÓRSKI NIE OPŁACA FAKTUR

2 wypowiedzi
ostatnia 12.05.2021
Broker Kurierski

podpinam się pod postem; udało się otworzyć taki punkt?

5 wypowiedzi
ostatnia 07.04.2021
Samochodowa myjnia parowa, autokosmetyka

Hej Anna Kowalska, wiem że twój post ma 3 lata ale czy nadal prowadzisz ten biznes czy ew korzystasz z Franczyzy i masz do polecenia jakąś? ;) będę wdzięczny za odp na...

63 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2021
Miłość znaleziona w biurze

Infinity love- biuro które prowadzi pani oszustka i naciągaczką . Po co promujecie osoby z wyrokami sądów. Jak ludzie maja im zaufać swoje dane osobowe.Wstyd!!!

1 wypowiedzi
ostatnia 12.03.2021