W Polsce Ship Center działa od dwóch lat i ma obecnie 36 lokali, z czego jedna należy do franczyzodawcy, a pozostałymi zarządzają niezależni przedsiębiorcy w oparciu o umowę licencyjną.
Sobota
05.12.2015
Ship Center chce rozwinąć sieć placówek usługowo-kurierskich w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Ale w Polsce też nie próżnuje.
 

W placówkach z logo Ship Center można nadać przesyłkę kurierską oraz zamówić wykonanie usługi poligraficznej np. wyrób pieczątki, wydruk wizytówek, ulotek. Większość przychodów placówki, bo ok. 60 proc., generują wysyłki kurierskie. Franczyzodawca liczy, że te proporcje się wyrównają za sprawą wprowadzonej niedawno drukarni online.

– Dzięki niej franczyzobiorcy nie muszą szukać podwykonawców na swoich lokalnych rynkach. Jesteśmy największą w Polsce agencją reklamową, która posiada stacjonarne jednostki zamówień i odbioru na terenie całego kraju – twierdzi Łukasz Osyra, współwłaściciel Ship Center.

Usługi kurierskie również można zamawiać poprzez stronę WWW lub bezpośrednio w placówkach sieci. Marże uzyskiwane przez franczyzobiorców Ship Center sięgają od 40 do 80 proc.

Franczyzodawca w planach ma rozwój sieci za granicą. W Polsce Ship Center działa od dwóch lat i ma obecnie 36 lokali, z czego jedna należy do franczyzodawcy, a pozostałymi zarządzają niezależni przedsiębiorcy w oparciu o umowę licencyjną.

Inwestycja w punkt  Ship Center wymaga kwoty na poziomie 19 tys. zł oraz lokalu o powierzchni 25-50  m2 w mieście zamieszkałym przez co najmniej 20 tys. osób. Do sieci można przystąpić również jako partner, wzbogacając ofertę istniejącego biznesu o usługi poligraficzne i kurierskie. Wówczas, jak zapewnia franczyzodawca, inwestycja powinna się zamknąć w kwocie 4 tys. zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany do uiszczania na rzecz dawcy licencji opłaty bieżącej w wysokości od 150 do 400 zł (w zależności czy prowadzi wyłącznie placówkę Ship Center czy tylko jako jeden z kilku biznesów).

– Z naszych obserwacji wynika, że placówki należące do sieci zaczynają zazwyczaj być rentowne od czwartego miesiąca. Dlatego zdecydowaliśmy przez pierwsze trzy miesiące współpracy nie będziemy pobierać od naszych franczyzobiorców opłaty bieżącej – mówi Łukasz Osyra.

Franczyzodawca twierdzi, że zwrotu z inwestycji można spodziewać między 9 a 16 miesiącem po otwarciu biznesu.


POPULARNE NA FORUM

Biznes na spółkę z franczyzodawcą

Szanowni Państwo, osoby zainteresowane własnym biznesem w branży bankowej zachęcam do zapoznania się z informacjami w kwestii otwarcia placówki partnerskiej na zasadzie...

14 wypowiedzi
ostatnia 22.01.2019
Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach

mój kuzyn założył firmę wypożyczania sprzętu budowlanego. Dźwigi albo podnośniki koszowe można wynająć u niego w dobrej cenie. A zysk dla niego? Jak najbardziej na...

17 wypowiedzi
ostatnia 22.01.2019
Biznes na spółkę z franczyzodawcą

też przyklaskuję pomysłowi z wynajmem w selfstorage, dobrze pomyślane :)

14 wypowiedzi
ostatnia 20.01.2019
Biznes na spółkę z franczyzodawcą

też korzystam z kryspinowskiego magazynu less mess, tzn korzystałem kilka miesięcy temu, bardzo dobra jakośc usługi, jak zajdzie potrzeba to mam sprawdzony magazyn, żeby...

14 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2019
Dom starców - biznes przemilczany

Dobry wieczór, czytam Państwa komentarze i skóra mi cierpnie jak pomyślę, że za parę miesięcy będę musiała oddać moją chorą na Alzheimera Mamę do domu seniora....

13 wypowiedzi
ostatnia 05.01.2019
Dom starców - biznes przemilczany

Nie w każdym domu opieki dzieje się źle. Ja mam matkę w ZOLu Dom Rodzinny w Nowym Dworze Mazowieckim i tam nie można się do niczego przyczepić. Starsze osoby mają...

13 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Biznes na spółkę z franczyzodawcą

jakmieszkasz w krakowie i po drodze Ci do Kryspinowa to spróbuj Less Mess ;)

14 wypowiedzi
ostatnia 08.12.2018
Przychodnia Medyczna - franczyza

teraz to same apteki i przychodnie, spoleczenstwo sie starzeje

4 wypowiedzi
ostatnia 20.11.2018