W majowym numerze 5/2016 (135)
Supertemat
Franczyzowy finansiści zarabiają
W branży finansów i bankowości sporo się ostatnio dzieje. Przejęcia, zmiany w prawie i nowi gracze na rynku franczyzy – to wszystko wpływa na zyskowność biznesu franczyzobiorców.
Czy placówka bankowa zwraca się w rok?
Franczyza bankowa, wbrew częstemu przekonaniu, należy do jednych z mniej wymagających kapitałowo.
Co nie znaczy, że zyski nie są zadowalające.
Ubezpieczają, pożyczają i zarabiają
Otwierając biznes w branży pośrednictwa finansowego, można wybrać współpracę z jedną instytucją finansową bądź postawić na multiagencję.
Inwestycje i księgowość
Wśród konceptów franczyzowych nie brak pomysłów na biznes dla osób z żyłką inwestora. Tak samo jak dla tych, którzy chcą prowadzić własne biuro rachunkowe.
Fakty trendy
W. Kruk sprzeda licencję na biznes
Najstarsza firma jubilerska wchodzi we franczyzę.
Targi „Pomysł na Firmę”. Śląsk otwarty na franczyzę
W I edycji regionalnych targów franczyzy wzięło udział 2 tys. osób zainteresowanych otwarciem biznesu pod znaną marką. Do wyboru było ponad 50 sprawdzonych konceptów na każdą kieszeń.
Reporter przed do przodu
W pierwszym kwartale 2016 Reporter Young otworzył już trzy nowe sklepy. To jedna piąta tegorocznego planu.
Dwa biznesy pod jednym dachem
W Bielsku-Białej ruszył franczyzowy salon DDD Dobre Dla Domu połączony ze sklepem z asortymentem wyposażenia łazienek. To niejedyny taki sklep w sieci.
Łatwiej o pizzerię
Telepizza uelastyczniła zasady przystąpienia do sieci i współpracy franczyzowej. Firma chce w ten sposób ułatwić partnerom start w biznesie pod jej szyldem.
Stało się
Kto puka?
Nikt go nie chce, ale wszyscy czekają. Poza ministrem finansów nikt za nim nie tęskni i nikt go nie zaprasza. Jak już jest blisko i go widać, to się go przepędza. Ale wiadomo, że wróci. Może będzie inaczej wyglądał i nas zmyli? Taki z niego uparty gość, choć nieproszony. Podatek od handlu.
Pomysły na firmę
Zarobić na diecie
Wysyp firm z cateringiem dietetycznym to odpowiedź na rosnącą popularność tzw. diety pudełkowej. To raczej biznes dla dużych miast.
Czy opłaca się założyć klub crossfit?
Moda na crossfit – sport łączący elementy treningu siłowego, wydolnościowego i gimnastyki – dotarła z USA do Polski. Kluby crossfit przeżywają oblężenie.
Sushi w mniejszym mieście
Franczyzodawca Koku Sushi zapewnia, że restauracja z japońskim przysmakiem zarabia już od pierwszych miesięcy. Udowadnia też, że ten biznes sprawdzi się nie tylko w dużych, lecz także w średnich i małych miejscowościach.
Zyski na dwóch kołach
Budowanie oryginalnych motocykli daje satysfakcję, a ich serwisowanie – regularne przychody. Dlatego większość warsztatów tuningowych świadczy obie usługi.
Ile można zarobić na organizacji wesel?
Coraz więcej młodych par decyduje się powierzyć organizację swoich wesel konsultantom ślubnym. Sezon trwa kilka miesięcy, mimo to pracy jest na cały rok.
Zanim wypłacisz sobie dywidendę
Skąd ludzie biorą pomysł, żeby biznes franczyzowy traktować jak pobyt w luksusowym hotelu? Przecież kupno licencji na biznes pod znanym szyldem to nie napiwek dla lokaja, który będzie za nas nosił bagaże. Przeciwnie! We własnej firmie sukces możemy zawdzięczać tylko swojej ciężkiej pracy.
E-firma
Skup makulatury w internecie
Kiedyś makulaturę i butelki z mozołem odnosiło się do skupu. Dziś e-skup surowców wtórnych jest na kliknięcie myszki. Niepotrzebne rzeczy odbierze kurier, a zapłatę dostaniemy w formie karty pre-paid.
Własny biznes
Nietypowa kwiaciarnia Mai Bohosiewicz
– Nastawiliśmy się, że do naszego biznesu będziemy przez jakiś czas dokładać. A okazało się, że jak do tej pory nie było to konieczne! Kwiaciarnia zarobiła na koszty już w pierwszym miesiącu po otwarciu. I tak jest do dziś – mówi Maja Bohosiewicz, aktorka, która wraz z narzeczonym Tomaszem Kwaśniewskim prowadzi w Warszawie kwiaciarnię Flower Store.
Od zera do milionera
Filmowy biznes braci Warner
– Nikt nie przypuszczał, że synowie ubogiego szewca z Mazowsza odejdą na emeryturę z milionami dolarów w kieszeni. I jeszcze pozostawią firmę, która zrewolucjonizuje świat kultury i rozrywki.
Sonda
Odrzuceni przez franczyzodawców
Zdarza się, że przedsiębiorca teoretycznie spełnia wszystkie wymogi idealnego kandydata na franczyzobiorcę, a mimo to franczyzodawca nie decyduje się na współpracę z nim. Sprawdziliśmy dlaczego..
ABC firmy
Siedem grzechów w firmie
Wprowadzasz do firmy kolejne procedury i usprawnienia, a zyski wciąż topnieją? Być może twój biznes wpadł w jedną z pułapek marnotrawstwa.
Kasa na start
Skąd wziąć pieniądze na biznes?
Wiele osób marzy o otwarciu własnej firmy, ale brakuje im pieniędzy na inwestycję. Można temu zaradzić.
ABC franczyzy
Zabezpiecz swój biznes
Franczyzodawca na swoje know-how pracuje lata. Nic dziwnego, że stara się je maksymalnie zabezpieczyć. Podpowiadamy, jak zrobić to skutecznie.
Steki menedżera
Zarządzanie bez sjesty
Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy G Poland, zarządza siecią liczącą kilkaset butików multibrandowych i salonów franczyzowych. Drogę do kariery w branży modowej otworzyła mu znajomość języka włoskiego.
Katalog franczyz i systemów partnerskich
364 pomysły na firmę. Spróbować może każdy.
Franchising, umowa agencji lub partnerstwa to sposoby na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.
Lokal na biznes
Depilują i w centrum, i na osiedlu
Właściciele gabinetów fotodepilacji dbają, aby ich usługi były łatwo dostępne także dla osób, które dojeżdżają do salonu z dalszych części miasta.
Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.
Miesięcznik dostępny jest także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony w:
Zasady i warunki zakupów
Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie
Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.
Koszt dostawy
Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:
- Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
- Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
- Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
- Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).
Warunki dostawy
Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych.
Formy płatności
Lista dostępnych form płatności:
- BLIK
- Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
- karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
- bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
- tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
- pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.
Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.
Proforma
Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.
Zwroty i reklamacje
Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.
Dane firmy
PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748