Koszt uruchomienia sklepu eSmoking World oscyluje wokół 30 tys. zł.
Czwartek
06.10.2016
Nowelizacja ustawy tytoniowej eliminuje internetowy handel elektronicznymi papierosami. Korzystają franczyzodawcy, którzy zapewniają detalistom legalne produkty i markę.
 

Należąca do British American Tobacco sieć eSmoking World, urosła o kilkanaście punktów od lipca. Firma spodziewa się, że liczba otwarć w najbliższym czasie jeszcze wzrośnie, ponieważ handel z internetu przenosi się do sklepów stacjonarnych, a niezrzeszone punkty szukają schronienia w sieciach.

Obowiązujące od września nowe przepisy, regulują rynek i zwiększają kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. W efekcie znika handel internetowy i na odległość, a dystrybutorzy mają obowiązek badania i zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek. Ponieważ procedura jest bardzo kosztowna (nawet 50 tys. zł. za produkt), mniejsi importerzy lub producenci uszczuplają ofertę ustępując pola silniejszym graczom, wśród których największym jest ostrzeszowski CHIC Group, operator sieci eSmoking World. Firma zarządza obecnie 843 punktami sprzedaży (wyspy i salony), z czego ok. 432 prowadzone są w oparciu o model franczyzowy lub partnerski. Aż 80 proc. franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden punkt.

– To jeden z najlepszych wskaźników na całym rynku franczyzy – mówi Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. – Zawdzięczamy go kilku czynnikom – niskiej kwocie inwestycji, bardzo szerokiemu wsparciu franczyzodawcy oraz temu, że ten biznes jest stosunkowo łatwy w zarządzaniu, co pozwala franczyzobiorcom na otwieranie kolejnych punktów.

Koszt uruchomienia sklepu eSmoking World oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. eSmoking World należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej, a nawet dopłacają franczyzobiorcy do lokalnych działań marketingowych i zapewniają program lojalnościowy dla klientów.

Nowe punkty eSmoking World mają powstawać w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia lokalu to 20-40 m2. Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy eSmoking World prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio po 6-9 miesiącach.

Polski rynek papierosów wart jest ok. 27 mld zł, zaś papierosów elektronicznych ok. 450 mln zł. Zważywszy, że w najbliższych latach proporcje te będą się wyrównywać, gra jest warta świeczki – zauważa Michał Brzemiński.


Łukasz Michalak

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022