Branża beauty w czasach zarazy

Trudna sytuacja w branży kosmetycznej / Ze względu na epidemię koronawirusa zostało zamkniętych większość salonów kosmetycznych w Polsce.
Środa
25.03.2020
Skutki epidemii koronawirusa z pewnością będą dotkliwe dla branży beauty. Jak sobie radzą z nią franczyzodawcy?
 

Oszacowanie gospodarczych skutków epidemii nowego wirusa jest trudne ze względu na zmienność sytuacji. Nie można przewidzieć, jaki obszar obejmie, ani kiedy się  zakończy. Zdaniem analityków Credit Agricole Bank Polska w 2020 roku zmniejszy się w kraju konsumpcja, spadną inwestycje i eksport. Pogorszy się również sytuacja na rynku pracy i zmniejszy dynamika wzrostu wynagrodzeń. A co w tej sytuacji z szeroko rozumianą branżą beauty? Cóż.. i tu nastroje są niewesołe, choć franczyzodawcy starają się ze spokojem podejść do panującej sytuacji.
 – Sytuacja nie jest łatwa, ale myślę, że przetrwają najsilniejsi. Wykonujemy naszą pracę trzy razy bardziej. W obecnej sytuacji ogromny nacisk kładziemy na działania marketingowe. Nie wszystkie placówki są zamknięte. Staramy się uspokoić naszych franczyzobiorców. Jesteśmy w ciągłym kontakcie. Organizujemy telekonferencje z naszymi partnerami. Staramy się wymyślać ciekawe kampanie, by tę sytuację przetrwać – mówi Natalia Janiak, specjalista ds. marketingu Studio Figura.

Chętnych nie brakuje

Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk, właścicielka Perfect Look Clinic zaznacza, że mimo sytuacji wcale nie maleje zainteresowanie związane z założeniem własnego biznesu. 
– Dobra wiadomość jest taka, że zapytania o wejście we współpracę franczyzową nadal spływają. Ludzie mają teraz więcej czasu, by myśleć o własnym biznesie. Nie prowadzimy teraz żadnych spotkań, wszyscy czekamy aż sytuacja się uspokoi. Naszych klientów staramy się przekonać do zakupów on-line. Koncentrujemy się głównie na działaniach marketingowych – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk.

Środki ostrożności

Na pytanie jakie prawa ma pracownik w branży beauty, który nie może świadczyć pracy w trybie zdalnym, prof. Monika Gładoch, kierownik Katedry Prawa Pracy Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, odpowiada:
– O tym, kiedy można pracować i jakie są kwestie w zakresie BHP, decyduje pracodawca. Pracownik bardzo ryzykuje. Jest taki przepis, że można się powstrzymać od pracy, jeżeli ona zagraża życiu mojemu lub moich współpracowników. Możemy się też oddalić z miejsca pracy, ale tu jest duże ryzyko. Wtedy pracownik naraża się na zarzut nieświadczenia pracy, a to może doprowadzić w konsekwencji do nałożenia kary porządkowej, a nawet zwolnienia z pracy. Kilka dni temu weszła w życie specustawa, która pomaga, także pracodawcom, zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa. Wprowadza ona między innymi możliwość pracy zdalnej. Natomiast zawsze powstają pytania dotyczące RODO, czy można udzielać informacji, czy nie. Tu mamy na szali dwie wartości  życie i zdrowie i naszą prywatność. Oceńmy, co jest dla nas ważniejsze – mówi prof. Monika Gładoch, w programie „Koronawirus. Raport” w TVN24.

Michał Dworniczuk, zarządzający marką Depilacja.pl w Polsce, podkreśla, że od strony biznesowej marka Depilacja.pl, działa tak samo jak wcześniej. 
Nie ukrywamy, że liczymy na informację do rządu czy my przedsiębiorcy będziemy mogli liczyć na jakąś pomoc z ich strony. Na ten moment działamy z własnych środków. Nie wszystkie gabinety są zamknięte, ale ze względu na wyjątkowo sytuację przeprowadzamy o 80 proc. mniej zabiegów. Jest to jak najbardziej zrozumiałe. Przed każdą wizytą obowiązuje weryfikacja wstępna. Nasz kosmetolog pyta pacjenta o to jak się czuje, czy miał jakikolwiek kontakt z kimś, kto wrócił z zagranicy itp. Do obowiązującej sytuacji podchodzimy z rozwagą. Jeśli jakiś kosmetolog zrezygnował na ten czas z  pracy, jest to decyzja jak najbardziej zrozumiała – mówi Michał Dworniczuk.

Branża beauty w Polsce: 

  • W Polsce funkcjonuje ponad 100.000 gabinetów kosmetycznych;
  • Statystycznie w zależności od miasta na jeden gabinet przypada około 500-1000 osób; 
  • Średnie wydatki w gabinecie to około 80-100 zł;
  • Ogólna wartość rynku usług kosmetycznych w Polsce szacowana jest obecnie na 1,4 mld zł; 
  • Średni przychód dla jednego salonu kosmetycznego wynosi 81 632 zł w ciągu roku. 

Źródło: gabi.net.pl


Michał Dworniczuk, zarządzający marką Depilacja.pl w Polsce / "Nie ukrywamy, że liczymy na informację od rządu czy my przedsiębiorcy z branży beauty będziemy mogli liczyć na jakąś pomoc z ich strony".

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019