Samoobsługowy bank redukuje koszty zatrudnienia i wynajmu powierzchni wymaganej przy tradycyjnych placówkach.
Środa
12.03.2014
Samoobsługowe oddziały banków to nowość, która dotarła już do Polski.
 

Idea wprowadzenia samoobsługowych oddziałów bankowych wywodzi się z Azji i tam też rozwiązania te były wypracowywane i wprowadzane w ramach implementacji testowych. Stosunkowo niedawno, bo dopiero pod koniec zeszłego roku, samoobsługowe centra obsługi bankowej wprowadzono premierowo także w Europie. Po raz pierwszy na naszym kontynencie zastosował je niemiecki Commerzbank w swoim berlińskim oddziale zlokalizowanym na Uhlandstarsse.

Ważną cechą funkcjonalności samoobsługowych oddziałów bankowych jest możliwość nawiązania wideorozmowy z pracownikiem biura obsługi klienta banku. Ten w ramach samoobsługi nie jest więc pozostawiony samemu sobie, a może liczyć na wsparcie doradcy, którego obserwuje na ekranie urządzenia. Największą zaletą samoobsługowych centrów z perspektywy klienta jest zwiększona dostępność do systemów/specjalistów banku – pilotażowy oddział Commerzbanku dostępny jest np. w trybie 24/7. Na implementacji bezzałogowego oddziału zyskuje oczywiście także sam bank, który redukuje koszty zatrudnienia czy wynajmu powierzchni wymaganej przy tradycyjnych placówkach, a jednocześnie oferuje klientom tę samą (lub nawet szerszą) paletę usług.

Samoobsługa nad Wisłą

Pionierem w obszarze implementacji samoobsługowego oddziału w Polsce jest Getin Bank, który udostępnił urządzenie w warszawskiej galerii handlowej Złote Tarasy. Samoobsługowy oddział Getin Point pozwala m.in. na złożenie wniosku o produkt bankowy, założenie rachunku osobistego oraz wyrobienie karty, która jest od razu wydawana klientowi, założenie lokaty, dokonanie przelewu, wpłatę gotówki, a także oczywiście kontrolę stanu środków na rachunku. Wart podkreślenia jest również fakt, że przy wdrożeniu zadbano również o bezpieczeństwo klienta korzystającego z samoobsługowej formy współpracy z bankiem. Getin Point wyposażony jest bowiem m.in. w system biometrii Finger Vein, który identyfikuje klienta dzięki unikalnej strukturze ułożenia naczyń krwionośnych palca, przy czym weryfikacja klienta może odbywać się również z wykorzystaniem skanera dowodów.

- Uruchamiając pierwszy samoobsługowy oddział Getin Banku po raz kolejny zaskakujemy nowoczesnym podejściem do bankowości. Nie rezygnujemy z tradycyjnych placówek, ale oferujemy alternatywne rozwiązanie, które umożliwia Klientom samodzielne wykorzystanie funkcjonalności stacjonarnego oddziału. Rozwój i popularyzacja technologii samoobsługowych to trend przyszłości. Wprowadzając Getin Point, udostępniamy klientom kolejne unikalne rozwiązanie na rynku usług finansowych i tym samym realizujemy złożoną im rok temu obietnicę Getin UP – mówi Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Bank.

Monika Lorenc, Smart MBC
Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.


Kancelaria Prawna Skarbiec
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Chwilówki, pożyczki bez BIK, pożyczki na oświadczenie

Porównywarki nie porównują tylko wybrane oferty które wcale nie muszą być najlepsze. Dlatego lepiej wejść na stronę konkretnego banku i samodzielnie sprawdzić. Na...

23 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Obawy odnośnie zmian

Pod koniec stycznia tego roku weszła w życie dyrektywa unijna PSD2. Dotyczyła ona zmian na rynku finansowym. Czy mieliście lub nadal macie jakieś obawy odnośnie tych...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2018
Pośrednictwo leasingowe - z którą firmą nawiązać współpracę

Witajcie, ponieważ wiele lat zajmowałem się leasingiem maszyn i pojazdów dla firm leasingowych chciałbym otworzyć własne pośrednictwo w tej branży. Wiem, że jest...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2018
W co inwestować

Może zainwestuj we własny biznes, np. kilka oddziałów franczyzowych w różnych miastach. Zatrudniasz pracowników, firma zapewnia szkolenia, system i know-how, a Ty...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
założenie Franczyzy banku

Franczyza Banku wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. Tańszą opcją jest franczyza instytucji finansowej np. KredytOK, Fines, QS itp. Warto też zastanowić się,...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
Zyski z leasingu

Uważam, ze słuszna decyzja. U mnie też bardziej opłaciło się skorzystać z leasingu przy zakupie maszyn do gospodarstwa. Ciężko samemu odnaleźć się wśród...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.10.2018
Fakturowa rewolucja

Z powodzeniem korzystam z chmury faktur od kilku miesięcy. Bardzo proste w obsłudze, intuicyjne narzędzie, faktycznie ułatwia wystawianie i przesyłanie faktur.

3 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Szanowny Panie, Nest Bank nie dyskryminuje przedsiębiorców, którzy nie posiadają doświadczenia finansowego. System partnerski Nest Banku adresowany jest do osób, które...

7 wypowiedzi
ostatnia 05.10.2018