19.03.2008

Ruch poszedł na zakupy

Po przejęciu ośmiu kawiarni Tchibo w ubiegłym roku, Ruch powiększa swoją sieć i-coffee o kolejne lokale, tym razem Mercer’s Coffee.

Od zaprezentowania nowej marki kawiarni i-coffee, sieć Ruchu powiększyła się do 16 lokali. Połowę stanowią punkty własne, a kolejne to przejęte kawiarnie Tchibo, których rebranding dystrybutor prasy chce zakończyć w drugim kwartale 2008 roku. Teraz sieć i-coffee powiększy się o 10 kawiarni, które Ruch kupił od Mercer's Coffee.

W ciągu dwóch lat Ruch chce otworzyć ok. 100 kawiarni.

- Nasza strategia zakłada z jednej strony rozwój organiczny, czyli otwieranie lokali własnych, a z drugiej konsolidację rynku. Przejmowanie już istniejących sieci umożliwia nam dostęp do najbardziej prestiżowych lokalizacji, np. w największych centrach handlowych - tłumaczy Paweł Sobków, członek zarządu Ruchu.

Przejmując sieć Mercer's Coffee, dystrybutor prasy ubiegł amerykańskiego giganta Starbucks, którego na polski rynek wprowadzić ma powołana w 2007 roku spółka AmRest Coffee Polska, należąca do giełdowego AmRestu (operatora marek KFC, Burger King, Pizza Hut, Freshpoint i Rodeo Drive).

Do końca tego roku Ruch chce mieć 50 kawiarni i-coffee, a w ciągu dwóch lat ok. 100 lokali. Jak przyznał Paweł Sobków, jeszcze w pierwszej połowie 2008 roku ruszą pierwsze kawiarnie prowadzone na zasadzie franczyzy. Obecnie trwają prace nad tym konceptem.

Z badań przeprowadzonych przez spółkę wynika, że obroty działających w Polsce placówek tego typu rosną co roku o 40 proc., a sam rynek wyceniany jest na 1,5 mld zł.

(mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Maciej Krzysztoszek

dziennikarz
Napisz do autora