05.04.2013

Nie tylko dla bogów

Franczyzobiorca Olimpu z Rzeszowa otwiera swoją drugą restaurację z jedzeniem na wagę.

Olimp to flagowa marka gastronomiczna z portfolio Grupy Gastromall. Sieć samoobsługowych restauracji oferuje jedzenie na wagę w stałej cenie za 100 gram. Marka jest obecna przede wszystkim w galeriach handlowych i w tego typu obiektach chce uruchomić kolejne lokale. W bieżącym roku firma planuje jeszcze otwarcia na terenie Krakowa i Poznania. Jednocześnie negocjuje kolejne umowy na terenie całego kraju i poszukuje nowych partnerów, chętnych do prowadzenia restauracji pod logo Olimp.

Zdjęcie punktu systemu Olimp Fot. Grupa Gastromall

W restauracjach Olimp regularna cena za 100 gram jedzenia to 3,29 zł. W menu sieci wiosna zagościła szybciej, niż za oknami. Ofertę wzbogacono m.in. o mizerię z koperkiem i zasmażaną kapustę.

Ostatnio właściciel marki podpisał umowę na prowadzenie lokalu w budowanym Centrum Handlowym Atrium Felicity w Lublinie. Jego najemcą zostanie franczyzobiorca sieci, który już prowadzi jedną restaurację Olimp w Galerii Rzeszów, która działa od listopada zeszłego roku. Powierzchnia lokalu w Lublinie wynosi 88 m2. Będzie to 6. restauracja franczyzowa pod marką Olimp. Pozostałe 9 należy do franczyzodawcy.

Poprzednie otwarcie franczyzowej restauracji Olimp miało miejsce niedawno w Galerii Handlowej Europa Centralna w Gliwicach. Jeden z największych obiektów komercyjnych w Polsce zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu autostrad w A1 i A4. Sama restauracja, usytuowana przy food courcie zdolnym pomieścić 600 osób, zatrudnia 15 osób, zaś jej powierzchnia kuchenna wynosi 70 m2.

Otwierając własną restaurację Olimp trzeba być przygotowanym na wydatek 180 tys. zł na zakup sprzętu i wyposażenie placówki. Do tej kwoty należy doliczyć koszty adaptacji lokalu, w którego wyszukiwaniu pomaga franczyzodawca.

Oprócz rozwoju samoobsługowych restauracji, Gastromall wprowadza na rynek nowy koncept lodziarni Lovit, oferujących mrożone desery w 35 autorskich smakach. Grupa pracuje także nad rozwojem swojej marki premium, kawiarni Frappe Point. W planach na najbliższe dwa lata znajduje się również wprowadzenie do menu Olimpu żywności prozdrowotnej i dietetycznej, tak aby dopasować się do oczekiwań również wąskiej grupy klientów.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora