22.08.2014

Zysk o smaku lemoniady

Właściciel marki mobilnych punktów sprzedaży lemoniady FreshBike podsumowuje sezon.

Pod logo Fresh Bike działają specjalnie zaprojektowane rowery z miejscem na komponenty do przygotowywania lemoniady. Jednoślady mogą swobodnie przemieszczać się po ulicach, rynkach, promenadach, parkach, deptakach, drogach rowerowych i w miejscach atrakcyjnych dla turystów. Dzięki temu sprzedawcy mają łatwy dostęp do potencjalnych klientów lub miejsc o dużym natężeniu ruchu. Więcej o lokalizacji rowerów Fresh Bike przeczytasz na lokalnabiznes.pl

rower FreshBike Fot. fot. Fresh Bike sp. z o.o.

Rower FreshBike polecany jest jako inwestycja w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego, ze szczególnym uwzględnieniem ruchu turystycznego (miasta wojewódzkie, miejscowości o charakterze wypoczynkowym).

- W tym sezonie na ulice wyjechało 19 jednośladów w Trójmieście, Warszawie, Lublinie i Rzeszowie – wylicza Jan Staniewicz, prezes zarządu Fresh Bike Polska. – W kilku przypadkach wspólnie z franczyzobiorcami postanowiliśmy przełożyć rowerowy start na przyszły sezon, który trwa od maja do końca wakacji. Wyjątkiem są miejscowości turystyczne, gdzie rowery pojawiły się w lipcu i sierpniu. Okres sprzedaży w nadmorskich miejscowościach jest krótszy, ale za to bardziej intensywny.

SIeć obecna jest na rynku od 2013 roku. - Przed rozpoczęciem sezonu przetestowaliśmy cztery lokalizacje: aglomerację, kurort, małe miasto i wieś turystyczną – nasze rowery sprzedawały lemoniadę w różnych warunkach pogodowych i w różnych porach dnia – mówi Jan Staniewicz.

Całkowita kwota inwestycji wynosi 28 tys. zł. Dodatkową zachętą dla inwestorów może być możliwość skorzystania z finansowania zewnętrznego – rowery mogą być leasingowane w 80 proc. ich wartości przez Credit Agricole. Według zapewnień franczyzodawcy, sprzedaż średnio 5 szklanek lemoniady na godzinę w ciągu całego sezonu to punkt opłacalności działania roweru (przychód z takiej liczby sprzedanych lemoniad pokrywa koszty operacyjne działania jednośladu).
- W najlepszych lokalizacjach można sprzedawać średnio 40 sztuk/godzinę – dodaje Jan Staniewicz.

Franczyzobiorca FreshBike ma wyłączność terytorialną na ustalonym z dawcą licencji terenie. Przystępując do sieci nie uiszcza opłaty wstępnej. W ramach opłat bieżących odprowadza do centrali prowizję od sprzedaży.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Anna Siedlecka

dziennikarz
Napisz do autora