Franczyzobiorcy Viviamo mogą zaoferować klientom produkty 30 towarzystw ubezpieczeniowych.
Wtorek
27.12.2016
Sieć biur ubezpieczeń Viviamo liczy dziś 15 punktów. Za rok o tej porze franczyzodawca chciałby mieć ich dwa razy tyle.
 

Franczyzobiorcy Viviamo zajmują się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych. Sieć liczy obecnie 15 placówek, a ostatnim z przyłączonych do konceptu był punkt w Oławie. W ciągu nadchodzących 12 miesięcy franczyzodawca chce podwoić liczbę biur. Rozmowy z czterema partnerami są bardzo zaawansowane.

– W momencie zainteresowania pośrednika franczyzą Viviamo, badamy jego potencjał i biznesplan. Nigdy w historii firmy nie zdarzyło się zamknięcie placówki. Jest to spowodowane bardzo skrupulatnym i przemyślanym doborem franczyzobiorców. W ostatnim miesiącu miało miejsce natomiast przeniesienie jednego punktu – z lokalizacji wynajmowanej na własną, nowo nabytą przez franczyzobiorcę – mówi Piotr Zalas, dyrektor handlowy Lubuskiej Grupy Kapitałowej, do której należy marka Vivamo.

Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, 2016 rok był wyjątkowo udany dla brokerów ubezpieczeniowych. Ich przychody przekroczyły rekordowy miliard złotych. Viviamo (choć w rozumieniu ustawy o pośrednictwie nie jest brokerem, lecz multiagencją), również skorzystał na niezłej koniunkturze.
– Rok 2016 uznajemy za rekordowy zarówno dla Viviamo, jak i dla Lubuskiej Grupy Kapitałowej. Obserwowaliśmy znaczący wzrost wysokości składki. Oczywiście jest to spowodowane wzrostem całego sektora rynku, ale nas cieszy bardzo rozwój sprzedaży produktów oraz wzrost liczby sprzedawanych produktów (a nie tylko wzrostu wolumenu sprzedaży). W kolejnych latach spodziewamy się dalszych wzrostów. Jest to spowodowane wychodzeniem rynku z wojny cenowej i wzrostem cen ubezpieczeń komunikacyjnych – mówi Piotr Zalas.

Partnerzy Viviamo zarabiają na prowizji od sprzedanych produktów ubezpieczeniowych. Biorą też udział w programach lojalnościowych, a także promocjach i konkursach, wspierających w osiągnięciu jak najwyższego poziomu sprzedaży.
– Jeśli potencjalny franczyzobiorca wywodzi się z branży ubezpieczeniowej, to zwrot z inwestycji może uzyskać już na samym początku współpracy z Viviamo – tłumaczy Piotr Zalas. W przypadku partnerów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z branżą ubezpieczeniową, inwestycja we franczyzę powinna zwrócić się między pierwszym a drugim rokiem działalności. – Jest to oczywiście zależne od pomysłu na pozyskanie klienta, zaangażowania franczyzobiorcy oraz specyfiki lokalnego rynku.

Opłata za przystąpienie do sieci Viviamo wynosi 3 tys. zł. Oprócz tego franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem na przygotowanie lokalu. Inwestycja powinna zamknąć się w kwocie 10-15 tys. zł.


POPULARNE NA FORUM

Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Jakie są wymagania wobec lokalu przy franczyzie Nest Banku (powierzchnia, ilość stanowisk etc)?

8 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2018
Obawy odnośnie zmian

Pod koniec stycznia tego roku weszła w życie dyrektywa unijna PSD2. Dotyczyła ona zmian na rynku finansowym. Czy mieliście lub nadal macie jakieś obawy odnośnie tych...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2018
Pośrednictwo leasingowe - z którą firmą nawiązać współpracę

Witajcie, ponieważ wiele lat zajmowałem się leasingiem maszyn i pojazdów dla firm leasingowych chciałbym otworzyć własne pośrednictwo w tej branży. Wiem, że jest...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2018
W co inwestować

Może zainwestuj we własny biznes, np. kilka oddziałów franczyzowych w różnych miastach. Zatrudniasz pracowników, firma zapewnia szkolenia, system i know-how, a Ty...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
założenie Franczyzy banku

Franczyza Banku wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. Tańszą opcją jest franczyza instytucji finansowej np. KredytOK, Fines, QS itp. Warto też zastanowić się,...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
Zyski z leasingu

Uważam, ze słuszna decyzja. U mnie też bardziej opłaciło się skorzystać z leasingu przy zakupie maszyn do gospodarstwa. Ciężko samemu odnaleźć się wśród...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.10.2018
Fakturowa rewolucja

Z powodzeniem korzystam z chmury faktur od kilku miesięcy. Bardzo proste w obsłudze, intuicyjne narzędzie, faktycznie ułatwia wystawianie i przesyłanie faktur.

3 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Szanowny Panie, Nest Bank nie dyskryminuje przedsiębiorców, którzy nie posiadają doświadczenia finansowego. System partnerski Nest Banku adresowany jest do osób, które...

8 wypowiedzi
ostatnia 05.10.2018