Trafiona lokalizacja / Lokal nowego franczyzobiorcy New York Pizza Department mieści się na dużym osiedlu, gdzie mieszkają głownie młode rodziny, ludzie w wieku 30+.
Poniedziałek
26.03.2018
Dmytro Linnik już kilka dni po otwarciu pierwszej pizzerii pod szyldem New York Pizza Department zaczął myśleć o inwestycji w kolejną. Czy to była dobra decyzja?
 

Dmytro Linnik przyjechał z Ukrainy do Polski cztery lata temu. Znalazł pracę w gastronomii, w jednym z warszawskich barów mlecznych. Gdy poznał już polskie realia, zdobył doświadczenie w branży, postanowił otworzyć własną firmę. Pozostał wierny gastronomii. Wynajął lokal na warszawskiej Woli i nawet zaplanował już, jaki biznes tam uruchomi.
– To miał być fast food, ale z polskim domowym jedzeniem – opowiada Dmytro Linnik. – Jednak znajomi odradzili mi ten pomysł. Twierdzili, że w tej lokalizacji taki rodzaj gastronomii się nie sprawdzi. Lokal jest na dużym osiedlu, gdzie mieszkają młode rodziny, ludzie w wieku 30+, mieści się w budynku, w którym jest też apart-hotel. Pomyślałem więc, że dobrym rozwiązaniem może być pizzeria.

Dmytro Linnik postanowił poszukać sprawdzonych konceptów franczyzowych, z których pomysłu i wsparcia mógłby skorzystać. Jego wybór padł na New York Pizza Department.
– To młody koncept, tak jak ja. I chce się rozwijać, też tak jak – podkreśla. – Poza tym franczyzodawca nie lekceważy uwag i pomysłów franczyzobiorców, słucha ich, jeśli są sensowne wprowadza w życie.
Pizzeria została otwarta w połowie marca. Jednak przygotowanie lokalu trwało przez kilka miesięcy.
– Dziś wiem, że popełniłem dwa błędy: po pierwsze najpierw znalazłem pomieszczenia, a później wybrałem franczyzę, a po drugie zdecydowałem się na lokal w stanie deweloperskim – mówi Dmytro Linnik. – Tymczasem warto skorzystać ze wsparcia franczyzodawcy już na etapie poszukiwania lokalu, to wiele ułatwia. Podobnie jak wybranie pomieszczeń, w których już wcześniej była prowadzona działalność gastronomiczna. Wtedy część rzeczy, chociażby wentylacja, jest już zrobiona. Dzięki temu można zaoszczędzić i czas, i pieniądze.
Pizzerie New York Pizza Department można otwierać w dwóch formatach. Tańszy w inwestycji jest model express, nastawiony na realizację zamówień w dostawie i na wynos. Minimalna kwota, potrzebna w tym przypadku na start, to 35 tys. zł.
– W takiej kwocie możemy się zamknąć, jeśli znajdziemy lokal przystosowany już do działalności gastronomicznej – podkreśla Tomasz Jench, właściciel konceptu New York Pizza Department. – Taka suma wystarczy wówczas na zakup sprzętu gastronomicznego.
Druga możliwość to otwarcie pełnej restauracji, z salą konsumpcyjną. W tym przypadku wydatki będą nieco większe, potrzebny jest również większy lokal. Według szacunków franczyzodawcy, minimalna kwota inwestycji – przy lokalu wielkości 50 m2 – to 55 tys. zł. To suma potrzebna na zakup sprzętu gastronomicznego. Trzeba do niej doliczyć koszty ewentualnego remontu lub adaptacji.
Dmytro Linnik, otwierając swój lokal zakładał, że większość zamówień będzie realizowana w dostawie. Tymczasem okazało się, że owszem – z dostawy chce korzystać bardzo dużo klientów, ale równie wielu przychodzi do pizzerii, by zjeść na miejscu.
– Mamy bardzo ładną, świetnie zaaranżowaną salę. To na pewno zachęca klientów do spędzania u nas czasu. Przez pierwsze dni po otwarciu wręcz nie nadążaliśmy z obsługą – przyznaje franczyzobiorca. – Okazało się, że jeden pizzermen, dla którego przygotowaliśmy miejsce do pracy na sali, to za mało.
Teraz zastanawia się nad otwarciem gdzieś w pobliżu kolejnego lokalu, tym razem w formacie express.
– Jednak najpierw muszę zobaczyć, jak będzie działać pizzeria, gdy wśród klientów już minie tzw. efekt nowości, gdy ruch się ustabilizuje – podkreśla Dmytro Linnik.

W tej chwili koncept New York Pizza Department liczy 17 lokali. W tegorocznych planach ma m.in. kolejne otwarcia w Warszawie oraz ekspansję w Trójmieście, gdzie podpisana została umowa z multifranczyzobiorcą, który otrzymał wyłączność na ten rejon. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł. Nie ma opłaty marketingowej. Według zapewnień licencjodawcy, lokale zyskują rentowność w 2-3 miesiącu działalności.


Do wyboru / Pizzerie New York Pizza Department można otwierać w dwóch formatach: w modelu express, nastawionym na zamówienia w dostawie oraz jako restaurację z salą konsumpcyjną.

POPULARNE NA FORUM

Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

https://suvibox.pl/ **

21 wypowiedzi
ostatnia 20.05.2019
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Z tego co zauważam jest to coraz popularniejszy biznes. Myślę, że będzie dobrze zerknąć na jedną ze stron, choćby https://suvibox.pl/ i zerknąć jak to wygląda.

21 wypowiedzi
ostatnia 20.05.2019
Gastronomia. Czy na tym można zarobić? Pomysły

Jeśli z kolei chodzi o sprzęt handlowy, grzewczy chłodniczy, niskotemperaturowy czy neutralny do wyposażenia sklepów z agregatem zewnętrznym lub wewnętrznym to...

46 wypowiedzi
ostatnia 16.05.2019
New York Hot Dog -> wózek gastronomiczny

Dzień Dobry, Czy są tu właściciele wózków pod franczyza NYHD i mogą opowiedzieć coś o współpracy i rentowności biznesu ?

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Bardzo dobra sieć franczyzowa tylko fakt trzeba pracować nic samemu nie przychodzi.Lenistwem nie da się zarobić.Jak ktoś nie wie co to franczyza to nie otwieraj.Albo...

12 wypowiedzi
ostatnia 15.03.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

No tak kolejna dziwna wypowiedź jeśli jest taniej to po co pan kupował u nich trzeba było samemu skompletować iść do sanepidu nawiązać współpracę z hurtownią i...

12 wypowiedzi
ostatnia 11.03.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Lody Przygoda to jest wielka sciema Zalezy tylko na sprzedazy przyczepy z marza a mozna o 30 % taniej kupic sa na allegro dostepnin Po oddebranianiu przyczepy ma juz nas w...

12 wypowiedzi
ostatnia 10.03.2019
Pizza w dzień i w nocy

Rozwój dynamiczny, myślę nad nimi i innym konceptem gastro z Krakowa.

1 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019