Sezon na pączki
Stara Pączkarnia – jak sama nazwa wskazuje – wyspecjalizowała się w tylko jednym produkcie, za to w różnych wydaniach i smakach. Pierwszy punkt marki otwarto w Szczecinie, w 2013 roku. Teraz jest ich 36, w tym tylko jedna placówka własna.
– W tym roku otworzyliśmy już około 10 punktów, m.in. w Krakowie, Rzeszowie, dwa w Kołobrzegu. Do końca roku chcielibyśmy rozbudować sieć do 50 placówek – mówi Łukasz Jarema, prezes zarządu Starej Pączkarni.
Koncept jest przeznaczony dla dużych miast. Konieczna jest też lokalizacja w miejscu o sporym natężeniu ruchu. Lokal na pączkarnię powinien mieć dużą witrynę, aby klienci mogli obserwować cały proces produkcji pączków – co samo w sobie jest już formą promocji produktu.
– Oprócz tego, że mamy placówki całoroczne, to funkcjonują też pączkarnie sezonowe, w pasie nadmorskim – dodaje Łukasz Jarema. – Otwierają je nasi franczyzobiorcy, dla których jest to działalność dodatkowa. Tak jest np. w przypadku partnerów z Gdańska czy Koszalina. Oprócz prowadzenia całorocznej pączkarni, na lato uruchamiają także dodatkowe punkty bezpośrednio nad morzem.|
Teraz marka chce uruchomić więcej placówek na południu Polski, w pasie "górskim".
– Zakładamy, że będą one działały przez cały rok, choć zapewne będą nacechowane sezonowością, ze względu na zmienne natężenie ruchu turystycznego – zastrzega Łukasz Jarema. – Niezagospodarowany pod względem otwarć jest też dla nas wschód kraju.
Inwestycja w otwarcie pączkarni to wydatek około 100 tys. zł. W tym zawiera się także opłata licencyjna w wysokości 18 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu, a opłata marketingowa 2 proc. Tę ostatnią licencjobiorca może wykorzystać na własne potrzeby, jeśli przedstawi licencjodawcy konkretny pomysł na promocję. Franczyzobiorcy przechodzą gruntowne szkolenia, zarówno z technologii produkcji, jak i zasad sprzedaży oraz zarządzania punktem. Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny i aranżacyjny, pomaga we wdrożeniu procedury HACCP.
– Zaczynamy odczuwać skutki istnienia konkurencji w naszym wyspecjalizowanym segmencie rynku, ale nadal jesteśmy jego liderem – dodaje Łukasz Jarema. – Wierzymy, że w Polsce jest miejsce na 100 naszych punktów. Przygotowujemy też kilka niespodzianek produktowych, co pozwoli nam się jeszcze bardziej wyróżnić na rynku.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
Pączki robione w obecności klientów to specjalność Dobrej Pączkarni. Czy opłaca się inwestować w taki biznes?
Już w październiku Targi Franczyza. Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli wybierać spośród 200 konceptów franczyzowych. Sprawdź, jakie marki spotkasz w Pałacu Kultury i Nauki.
Stara Pączkarnia właśnie przygotowuje otwarcia siedmiu nowych placówek. Gdzie najlepiej sprzedawać pączki?
W styczniowym numerze miesięcznika "FRANCHISING" prezentujemy 25 sprawdzonych pomysłów na zyskowną knajpę, kawiarnię, pizzerię i lodziarnię we franczyzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Punkty Wymiany Walut Wirtualnych – co to za biznes i jak na nim zarabiać?
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
POPULARNE NA FORUM
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...