Krówka i Połówka otwierają bistro

Od lewej Marceli Borcuch, Maciej Kenig, Anna Krupa-Górecka, właściciele Bistro Krówka i Połówka / "Nasi partnerzy osiągają rentowność już w pierwszym miesiącu działalności".
Czwartek
19.07.2018
Właściciele Krówki i Połówki zapewniają, że bistro pod ich marką można otworzyć już za 30 tys. zł. Ale trzeba spełnić określone warunki.
 

Pierwszy lokal Bistro Krówka i Połówka ruszył w połowie grudnia 2016 roku. Po półtora roku funkcjonowania miesięcznie sprzedaje on cztery tysiące burgerów. Ponadto pojawia się coraz więcej chętnych na otwarcie lokalu partnerskiego.
Zainteresowanie konceptem przerosło nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Maciej Kenig, współwłaściciel Bistro Krówki i Połówki.

Firmę otworzył razem z dwójką przyjaciół. Wcześniej wszyscy troje byli zatrudnieni w jednej restauracji i mieli dość pracy na cudzy rachunek. Wpadli na pomysł połączenia pubu i burgerowni.
Innowacyjność połączenia pubu z piwem i alkoholami mocnymi oraz slow-foodowej restauracji z burgerami, a także poziom nakładów jakie ponosi franczyzobiorca zdecydowanie wyróżnia nas na rynku – twierdzi Maciej Kenig.
Jego zdaniem klientów do Bistro Krówki i Połówki przyciągają burgery zdecydowanie lepszej jakości niż te, które można dostać w dużych, sieciowych lokalach.
Nasza kuchnia bazuje na idei slow food. Do tworzenia burgerów używamy wyłącznie świeżych i nieprzetworzonych produktów, najczęściej kupowanych u lokalnych, sprawdzonych producentów. Nie używamy mrożonek, zamrażarek ani mikrofalówek. Świeża certyfikowana wołowina najwyższej jakości jest codziennie mielona i przygotowywana do grillowania. Serwujemy ją w trzech stopniach wysmażenia, co w przypadku mrożonek jest niemożliwe – przekonuje Maciej Kenig. Dodaje on, że dzięki bliskiej współpracy z jednym dostawcą wołowiny, udało się wynegocjować atrakcyjne ceny zakupu. Mięso jest dowożone codziennie również do lokalów partnerskich od tego samego dostawcy. Franczyzodawca zapewnia ponadto kilka innych dodatków, choćby sosy własnej produkcji. Pozostały asortyment każdy partner kupuje indywidualnie.

Potencjalnych franczyzobiorców do Krówki i Połówki przyciąga z kolei niski poziom inwestycji. Maciej Kenig zapewnia, że jeżeli ktoś ma do dyspozycji lokal, w którym wcześniej działała restauracja, bar czy kawiarnia, to wystarczy maksymalnie 30 tys. zł, żeby otworzyć własną działalność pod marką Bistro Krówka i Połówka.
Przy tym rentowność nasi partnerzy osiągają już w pierwszym miesiącu działalności – przekonuje właściciel firmy. W trakcie współpracy partner płaci franczyzodawcy określony procent od obrotu. Cena jest ustalana indywidualnie, ale wynosi nie mniej niż 1 tys. zł miesięcznie.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 8 tys. zł, jednak w przypadku miast, na których właścicielom konceptu szczególnie zależy, może zostać obniżona.
W tej chwili jest to Kazimierz Dolny oraz Opatów, ponieważ są to miejsca, w których nie ma jeszcze burgerowni z prawdziwego zdarzenia – mówi Maciej Kenig.
Firma ma już lokale partnerskie w Skarżysku Kamiennej oraz Ostrowcu Świętokrzyskim. Za chwilę ruszą kolejne. Właściciele prowadzą rozmowy z sześcioma potencjalnymi franczyzobiorcami.

Bistro Krówka i Połówka skupia się na burgerach, ale franczyzobiorcy mogą wprowadzać do menu dania według własnego uznania – na przykład sałatki czy desery.
Takich dodatkowych potraw nie może być jednak zbyt wiele. Nie chcemy, żeby pojawiły się w naszych lokalach zamrażarki. Stawiamy na jakość i chcemy się kojarzyć przede wszystkim z dobrymi z burgerami – przekonuje Maciej Kenig.


Franczyzobiorca może się wykazać / Bistro Krówka i Połówka skupia się na burgerach, ale franczyzobiorcy mogą wprowadzać do menu dania według własnego uznania – na przykład sałatki czy desery.
Dominika Pronarska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Atelier Herosima
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Cofix Poland
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Japanos
Jem Dobry Superfood Bar
Kashka
KawoWiniarnia
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Le Pain Quotidien
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Night Burger
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Przybij Piątaka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sahar Kebab
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Sushiroll Bistro – restauracje sushi
Szaszłykowo
Taco Bar
The White Bear Coffee
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Willisch
Young Burger
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022