Własna firma zamiast etatu
Swoje zawodowe życie Monika Gąsiorowska związała z rachunkowością. Była pracownicą małego biura rachunkowego w Otwocku, potem dostała pracę w warszawskim centrum księgowym Tax Care. Po kilku latach uznała, że czas zrobić kolejny krok i otworzyć własne biuro. Wybrała franczyzę Tax Care.
– Momentem przełomowym był dla mnie powrót do zawodowego życia po urlopie macierzyńskim – wspomina księgowa. – Marzyła mi się praca, w której więcej zależy ode mnie. Chciałam też mieć bardziej elastyczne godziny pracy i biuro nieco bliżej domu. Wszystkie te oczekiwania wskazywały na własną firmę – dodaje.
Monika Gąsiorowska zdecydowała, że otworzy własne biuro rachunkowe pod znaną marką. Wybór franczyzodawcy był dla niej naturalny – doskonale znała rozwiązania swojego byłego pracodawcy i wiedziała, na jakie wsparcie może liczyć. Nie miała też problemu z wyborem miasta, w którym powstanie jej placówka Tax Care. – Pochodzę z Otwocka, a projekt franczyzy dotyczy miast powiatowych – mówi.
Markowa księgowa
Jako była pracownica warszawskiego centrum księgowego Monika Gąsiorowska tylko pozornie miała łatwiej. Była bowiem księgową bez własnej bazy klientów z zamiarem uruchomienia biura na nowym rynku. Zgodnie z zaleceniami franczyzodawcy najważniejszą kwestią była lokalizacja. Tax Care zrywa z tradycją biura rachunkowego prowadzonego w mieszkaniu, piwnicy lub w lokalu z wejściem od podwórza. Biura rachunkowe pod marką tej firmy zlokalizowane są w niewielkiej odległości od centrum miasta, w lokalach usytuowanych na parterze z wejściem od ulicy i z dużą, widoczną witryną, w pobliżu parkingu. Zgodnie z ideą Tax Care biuro ma dawać komfort pracy księgowym i zachęcać do wejścia obecnych i potencjalnych klientów.
– Wiem, jak trudno o dobrą lokalizację, i trochę bałam się tego wyboru. Tu jednak z pomocą przyszedł franczyzodawca, który pomógł mi znaleźć lokal i przygotował projekt biura. Moim zadaniem był podstawowy remont lokalu i przygotowanie go do dalszych prac, którymi również zajął się Tax Care – wspomina Monika Gąsiorowska.
Otwockie biuro Moniki Gąsiorowskiej ruszyło 1 sierpnia 2017 roku. Mieści się w budynku lokalnej galerii handlowej w centrum miasta.
– Dziś widzę, że franczyzodawca miał rację. Znacznie łatwiej jest pozyskać klienta, kiedy biuro znajduje się w dobrej lokalizacji. Po pierwsze jest w niej większy ruch, po drugie estetyczne, dobrze widoczne biuro budzi zaufanie, a w naszej branży to podstawa – stwierdza franczyzobiorczyni.
Po roku samodzielnego prowadzenia biura Monika Gąsiorowska jest na etapie rekrutowania pracownika. Jak mówi, wówczas będzie mogła poszerzyć ofertę swojego biura o pełną obsługę księgową dla spółek. Księgowa przygotowuje się również do uruchomienia nieodpłatnych szkoleń na temat prowadzenia działalności gospodarczej skierowanych do przyszłych przedsiębiorców. Gąsiorowska liczy, że w ten sposób pozyska kolejnych klientów.
Zapytana o współpracę z Tax Care Monika Gąsiorowska mówi, że jej największym atutem jest dostęp do nowoczesnych rozwiązań. Franczyzobiorcy korzystają bowiem z autorskiego programu do księgowania, sprzętu komputerowego dostarczanego przez firmę, zaś w razie potrzeby mogą liczyć na pełne wsparcie IT. Tax Care udostępnia im także najnowsze rozwiązania firmy, m.in. Chmurę Faktur, bezpłatną platformę do wystawiania, gromadzenia i przechowywania dokumentów. – Dzięki temu, że pracuję pod brandem Tax Care moje biuro z dniem otwarcia pozycjonuje się wyżej niż konkurencja, ponieważ posiadam technologię i rozwiązania niedostępne z poziomu funkcjonującego samodzielnie biura rachunkowego – zauważa księgowa.
Przedsiębiorczyni dodaje, że we współpracy z Tax Care ceni również nieustanny przepływ wiedzy, w postaci aktualnych interpretacji oraz nieodpłatnych cyklicznych szkoleń, dzięki którym franczyzobiorcy są ciągle na bieżąco z regulacjami prawnymi.
– Z doświadczenia wiem, że księgowy ciągle się dokształca i aktualizuje swoją wiedzę – mówi Monika Gąsiorowska. – Właściciel samodzielnego biura musi tej wiedzy szukać sam i rzadko ma na to czas, nie wspominając już o inwestowaniu w płatne szkolenia. Jako franczyzobiorczyni Tax Care mam nieodpłatne szkolenia w pakiecie i to wiedza szuka mnie, a nie ja szukam wiedzy. To bardzo komfortowe rozwiązanie – dodaje.
Wsparcie na starcie
Tax Care podejmuje współpracę z dwoma typami franczyzobiorców. Pierwszy i kluczowy dla firmy to księgowi, którzy są dziś właścicielami biur księgowych. Druga grupa to osoby posiadające działalność i prowadzące outsourcing swoich usług księgowych. Z Tax Care mogą wykorzystać efekt synergii, a biuro rachunkowe traktować jako dodatkowe źródło przychodu z własną księgową. Kwota inwestycji w biuro rachunkowe pod marką Tax Care pozycjonuje koncept wśród franczyz o najniższym progu wejścia. Głównym kosztem franczyzobiorcy jest adaptacja lokalu (ok. 7 tys. zł). Monika Gąsiorowska potwierdza te wydatki, mówiąc, że całość inwestycji po jej stronie nie przekroczyła kilku tysięcy złotych. Pozostałe koszty uruchomienia biura pokrywa centrala (wizualizacja, meble, sprzęt IT etc.). Wartość wsparcia Tax Care w inwestycję franczyzobiorcy centrala szacuje na
34 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzobiorcy Upadłości Expert mogą liczyć na wyłączność terytorialną. A ile zarobią?
Tax Safe w 2022 roku otworzył trzy nowe placówki, a do końca roku w planach ma jeszcze trzy kolejne.
– Idealni kandydaci na naszych franczyzobiorców, to osoby z 10-letnim doświadczeniem na stanowisku menedżerów wyższego szczebla – mówi Michał Brzemiński z ERA.
Franczyzobiorca Tax Safe albo sam powinien być księgowym, albo zatrudnić specjalistę. Kwota potrzebna na wejście w biznes nie jest wysoka.
O co kłócą się franczyzobiorcy i franczyzodawcy? Czy konfliktów jest mało czy dużo? Czy ustawa nas przed nimi uratuje? Dziś odcinek śledczy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
POPULARNE NA FORUM
Czy ktoś korzystał z Scorector?
Słyszałam wiele opinii o Scorector, że serwis jest odpowiednikiem BIK. Można tam bezpłatnie sprawdzić scoring kredytowy, przejrzeć swój profil finansowy i uzyskać...
Rejestracja firmy pod adresem zamieszkania?
Witam Chciałbym otworzyć firmę z branży e-commerce. Jako, że pracuje to zacząłbym to robić dodatkowo po godzinach. Czy jest możliwość aby zarejestrować firmę w...
Ubezpieczenie biznesu na wypadek upadłości
wypada sie ubezpieczac bo sytuacja z coronawirusem pokazala jak bardzo ZUS ma nas gdzieś
księgowość internetowa
O co chodzi z tymi pakietami w tax care? Rozważam współpracę z nimi, bo nie układa mi się z moją księgową, więc chyba czas na zmianę, jesteś zadowolona?
Księgowość online
Ja korzystam z tax care. To biuro rachunkowe działające całkowicie online. Ja sobie taką współpracę bardzo chwalę, oszczędzam czas i pieniądze.
Program do fakturowania
A jaki jest limit tego darmowego fakturowania?
Program do fakturowania
A słyszałeś może o Chmuerze Faktur? nie jest to program, a narzędzie online, więc dla mnie na plus, bo nie trzeba nigdzie niczego instalować. Dodatkowo, jest bezpłatne :)
Księgowość online
Od jakiegoś czasu biję się z myślami, czy nie zamienić swojego dotychczasowego biura księgowego, na to online. Nie ukrywam, że ważne są dla mnie oszczędności z tym...