Do wyboru, do smaku
Jak pan ocenia mijający rok pod względem rozwoju firmy i sieci?
Bardzo dobrze. 2018 rok był bardzo owocny pod względem rozwoju naszej sieci pizzerii Stopiątka. Aktualnie mamy 50 placówek i powoli wkraczamy w szeregi dużych graczy w branży gastronomicznej. Rozwój widać też po wynikach sprzedaży, które w tym roku będą o 20 proc. większe w porównaniu z ubiegłym rokiem. Myślę, że przyszły rok będzie jeszcze lepszy kiedy ruszymy z naszymi nowymi modelami biznesowymi – Stopiątką Factory – sub-brandem Stopiątki i Picburgerem, stworzonym od podstaw projektem. Oprócz tego kontynuujemy rozwój naszej drugiej sieci Red Hot Chicken, która ma bardzo duży wpływ na całość.
Bardzo ciekawymi i innowacyjnym pomysłem jest Stopiątka Factory. Proszę opowiedzieć coś na temat nowej sieci.
Stopiątka Factory to najnowszy sub-brand sieci pizzerii Stopiątka. To najmniejszy model, dopasowany do lokalizacji dotychczas niedostępnych ze względu na wysoki czynsz najmu. Powierzchnia Stopiątki Factory wynosi od 30 do 70 m2, dzięki czemu możemy pojawić się w takich miejscach jak np. Krupówki w Zakopanem, czy przy ul. Monte Cassino w Sopocie.
W jaki sposób na tak małej powierzchni zmieściliście produkcję pizzy?
Stopiątka Factory jest w pełni zautomatyzowana, co daje nową jakość funkcjonowania pizzerii. Placówka działa jak mała fabryka, wyposażona w maszynę taśmową, na której odbywa się produkcja pizzy. W lokalu wystarczy jeden pracownik, który nakłada jedynie dodatki i nadzoruje pracę urządzenia. Na koniec gotowa pizza wpada do pudełka i trafia w ręce klienta. Maszyna jest tak zaprojektowana, by proces przygotowania był widoczny na każdym etapie. Pozwala na to otwarta konstrukcja pieca i przeszklone wnętrze pizzerii. Dzięki temu klient dokładnie wie, co dostanie. Zautomatyzowana jest też sprzedaż pizzy. Zamówienia i płatności dokonywane są za pomocą interaktywnego kiosku zlokalizowanego w każdej placówce. Proces sprzedaż i realizacji zamówienia trwa do siedmiu minut.
Czy funkcjonują już jakieś placówki Stopiątka Factory?
Do końca roku testujemy koncept, a z rozwojem sieci startujemy w 2019 roku. Myślę, że model się sprawdzi, bo już teraz mamy sporo zapytań o możliwość współpracy. Na razie otwieramy placówki restauracyjne Stopiątka in Italia w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców i Stopiątkę w formacie standardowym, przeznaczoną dla miast od 10 tys. mieszkańców. W tej chwili mamy 50 wszystkich lokali pod szyldem Stopiątek.
Oprócz Stopiątek macie jeszcze dwa inne koncepty – Picburgera i Red Hot Chicken. Jak przebiega rozwój tych sieci?
Picburger to zupełnie nowy koncept, który również będziemy wdrażać w 2019 roku. Na razie prowadzimy prace końcowe, ale z rozwojem chcemy ruszyć już niedługo. Placówki Picburgera będą funkcjonować w lokalach przy ulicy oraz w wolnostojących budynkach, wybudowanych specjalnie dla sieci. Nastawiamy się na model restauracyjny z wyższej półki. Picburger jest odpowiedzią na propozycje oferowane przez koncerny zagraniczne. Nasz model jest w 100 proc. polski. Red Hot Chicken to z kolei oferta złożona z dań z panierowanego kurczaka. Podobnie jak Picburger, RHC to również polski model.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...