Doświadczenie mile widziane / Franczyzodawca chętnie podejmuje współpracę z osobami, które już prowadziły biznes i mają doświadczenie, ale nie skreśla początkujących przedsiębiorców.
Wtorek
18.12.2018
– Najchętniej udzielamy licencji na biznes jednej osobie lub małżeństwu, które zaangażuje się osobiście w prowadzenie salonu – mówi Beata Wituń, właścicielka Body Evolution.
 

Czy salony z zabiegami wyszczuplającymi zarabiają, gdy modne jest ćwiczenie na siłowni?
Oczywiście. Salony urody i siłownie powstają dla całkiem innego klienta. Z zabiegów wyszczuplających i modelujących ciało korzystają najczęściej kobiety po 30. roku życia, posiadające rodzinę, dzieci. Body Evolution jako salon, który oferuje kompleksową opiekę nad sylwetką pozwala kobiecie zrobić coś dla siebie. Może ona skorzystać z konsultacji z dietetykiem, zrelaksować się podczas masażu oraz poprawić figurę. Nasz klient to osoba świadoma, dojrzała, często bizneswoman. Siłownie z kolei przyciągają aktywnych, którzy poświęcają czas i energię w walce o dobry wygląd.

Kto może zostać franczyzobiorcą Body Evolution?
Mile widziane są osoby z własnym biznesem i  pewnym doświadczeniem, jednak nie wykluczamy kandydatów, którzy chcą rozpocząć z nami swoją pierwszą działalność. Najchętniej udzielamy licencji na biznes jednej osobie lub małżeństwu, które zaangażuje się osobiście w prowadzenie salonu. Można także zostać wyłącznie inwestorem, a do zarządzania Body Evolution zatrudnić menedżera.

Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?
Na samym początku gwarantujemy trzydniowe szkolenie dla franczyzobiorcy oraz jego pracowników. Prowadzimy je w naszym pierwszym salonie Body Evolution w Legionowie, pod Warszawą. Uczymy m.in. jak zarządzać salonem, obsługiwać klientów, przeprowadzać zabiegi i korzystać z urządzeń. Gwarantujemy szkolenie z trenerem od mediów społecznościowych, aby franczyzobiorca skutecznie prowadził fanpage oraz stronę internetową. Organizujemy także otwarcie nowego salonu, dostarczamy pierwsze ulotki, karnety i karty klienta. Kolejne materiały promocyjne franczyzobiorca zamawia sam, lecz podajemy kontakt do zaprzyjaźnionych firm z preferencyjnymi cenami.

Dzielimy się know-how oraz koncepcją prowadzenia salonu modelowania sylwetki. Pomagamy przygotować kosztorys, politykę cenową oraz ofertę. Serwisujemy sprzęt w czasie trwania gwarancji oraz odpłatnie po tym okresie. Wspieramy przy organizacji lokalnych eventów i współpracujemy z firmami leasingowymi, z którymi kontaktujemy naszych franczyzobiorców w razie potrzeby.

Jak ważne są działania w mediach społecznościowych przy prowadzeniu własnego biznesu?
To obecnie bardzo istotna kwestia nie tylko w branży kosmetycznej, ale w każdym biznesie. Internet stał się doskonałym miejscem do promowania swojej firmy i usług. W Polsce mocno rozwinięty jest ciągle Facebook, ale na świecie większą popularnością cieszy się Instagram. Jeśli ktoś myśli poważnie o swojej firmie, warto zainwestować w ten sektor marketingu. Body Evolution bardzo skupia się na działaniach online, bo wiemy jak duży ruch generują. Jesteśmy w trakcie szkolenia, które nauczy nas jak zarządzać mediami społecznościowymi profesjonalnie, aby stały się one częścią spójnego marketingu marki. Taką wiedzę także przekazujemy naszym franczyzobiorcom.

Jak franczyzodawca sprawdza czy franczyzobiorca wywiązuje się z obowiązków?
Jeśli Body Evolution zarabia, a wszystkie standardy zostają spełniane – jesteśmy bardzo zadowoleni. Natomiast w celu sprawdzenia jakości obsługi klienta czasem decydujemy się na usługi tzw. tajemniczego klienta. 

Rozmawiała Weronika Kupczyk

 


Body Evolution dla konkretnego klienta / Najczęściej Salon Modelowania Sylwetki odwiedzają kobiety po 30. roku życia, które chcą zrobić coś dla siebie i kompleksowo zadbać o swoje zdrowie i wygląd.