Bez opłat
Bez opłat / Do prowadzenia punktu ParcelShop GLS Poland nie jest wymagana żadna inwestycja, ani koncesja na usługi kurierskie, nie pobierana jest także żadna opłata licencyjna.
Środa
08.05.2019
Punkt odbioru i nadania paczek ParcelShop to szansa na dodatkowy biznes dla tych, którzy prowadzą już działalność handlowo-usługową.
 

GLS Poland świadczy usługi kurierskie, logistyczne oraz ekspresowe dla ponad 270 tys. klientów. Dzięki własnym spółkom oraz partnerom, grupa stworzyła sieć obejmującą 41 państw Europy. Jak zaznacza Michał Perczak, dyrektor ds. projektów i rozwoju sprzedaży GLS Poland, grupa ta dziś jest jednym z wiodących operatorów logistycznych w Europie. Ponad 18 tys. pracowników obsługuje rocznie 584 miliony paczek. W roku fiskalnym 2017/2018 obroty GLS wyniosły 2,9 miliarda euro dodaje.

Choć konkurencyjność w branży kurierskiej jest spora, jak zapewnia licencjodawca, potencjalny partner bez obaw może inwestować we własny punkt nadania i odbioru paczek ParcelShop.  Błyskawiczny rozwój branży e-commerce powoduje, że w szybkim tempie rośnie liczba przesyłek do osób prywatnych. Wszystko wskazuje na to, że będzie tak również w przyszłości. Dodatkowo dzisiejszy styl życia staje się coraz bardziej mobilny tłumaczy Michał Perczak.

GLS Poland stara się sukcesywnie wprowadzać rozwiązania, które doganiają coraz to nowe oczekiwania rynku. Podam przykład usługi FlexDeliveryService: odbiorcy paczek mogą aktywnie uczestniczyć w realizacji doręczenia i korzystać z szeregu opcji, jak m.in. zmiana daty dostawy, doręczenie na nowy adres, odbiór własny w oddziale lub w punkcie ParcelShop, pozostawienie paczki we wskazanym przez odbiorcę miejscu również bez podpisu na terenie adresu doręczeniamówi Perczak.

Partner idealny

Obecnie w całej Polsce działa już ok. 1,6 tys. punktów nadania i odbioru ParcelShop. Partnerów, którzy będą prowadzić punkty nadania i odbioru ParcelShop, licencjodawca szuka w całym kraju. Wielkość miasta czy region Polski nie są istotne. Partner powinien prowadzić aktywną działalność gospodarczą, a także posiadać lokal w bardzo dobrze dostępnej lokalizacji z parkingiem z długimi godzinami otwarcia, również w soboty i niedziele. To bardzo istotne, ponieważ nasi klienci często chcą nadać lub odebrać przesyłkę po pracy lub przy okazji weekendowych zakupów mówi Michał Perczak, dyrektor ds. projektów i rozwoju sprzedaży GLS Poland.

A jakie są inne wymagania wobec partnerów? –  W lokalu powinny być też minimum 2 m2 powierzchni, które pozwalą na bezpieczne przechowywanie paczek. Nasze punkty mieszczą się zazwyczaj w dogodnie zlokalizowanych sklepach lub zakładach usługowych – tłumaczy Perczak. 

Partner może liczyć na bezpłatny pakiet, w skład którego wchodzą materiały informacyjne oraz reklamowe, np. ulotki, cenniki, potykacze. Na tym nie koniec. W ramach pakietu partner GLS otrzymuje także szkolenie z zakresu obsługi operacyjnej, ponieważ jego zadanie będzie polegało głównie na przyjmowaniu paczek nadawanych przez osoby prywatne i małe firmy oraz wydawaniu odbiorcy awizowanej paczki. Natomiast usługa kurierska jest wykonywana przez GLS Poland.

Ile na początek?

Do prowadzenia punktu ParcelShop GLS Poland nie jest wymagana żadna inwestycja, ani koncesja na usługi kurierskie, nie pobierana jest także opłata licencyjna. Agenci ParcelShop są wynagradzani za obsługę każdej przesyłki. Ich przychód zależy przede wszystkim od liczby nadawanych i odbieranych paczek. Opłaty są wyliczane m.in. na podstawie rozmiaru i miejsca ich rozdzielania. A ile wynoszą średnie stawki? Firma ich nie zdradza. 

Michał Perczak zaznacza, że druga połowa 2019 roku upłynie na systematycznym poszerzaniu sieci ParcelShop. Grupa jest także w trakcie przeprowadzania programu pilotażowego. Aby zwiększyć rozpoznawalność zmieniliśmy nazwę 100 punktów ParcelShop na „Szybka Paczka”. Jeśli rezultaty tej zmiany będą pozytywne, pozostałe punkty również przejmą nowe oznakowanie mówi Perczak. Zmiana jest spowodowana tym, że niektórzy klienci mieli trudności z rozpoznaniem punktów ze względu na ich angielską nazwę. A marka Szybka Paczka jest już znana wielu polskim klientom. Tak nazywała się założona w 1998 roku firma zajmująca się przesyłkami ekspresowymi, która później przekształciła się w GLS Poland.


POPULARNE NA FORUM

Biznes na spółkę z franczyzodawcą

też przyklaskuję pomysłowi z wynajmem w selfstorage, dobrze pomyślane :)

13 wypowiedzi
ostatnia 20.01.2019
Biznes na spółkę z franczyzodawcą

też korzystam z kryspinowskiego magazynu less mess, tzn korzystałem kilka miesięcy temu, bardzo dobra jakośc usługi, jak zajdzie potrzeba to mam sprawdzony magazyn, żeby...

13 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2019
Dom starców - biznes przemilczany

Dobry wieczór, czytam Państwa komentarze i skóra mi cierpnie jak pomyślę, że za parę miesięcy będę musiała oddać moją chorą na Alzheimera Mamę do domu seniora....

13 wypowiedzi
ostatnia 05.01.2019
Dom starców - biznes przemilczany

Nie w każdym domu opieki dzieje się źle. Ja mam matkę w ZOLu Dom Rodzinny w Nowym Dworze Mazowieckim i tam nie można się do niczego przyczepić. Starsze osoby mają...

13 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Biznes na spółkę z franczyzodawcą

jakmieszkasz w krakowie i po drodze Ci do Kryspinowa to spróbuj Less Mess ;)

13 wypowiedzi
ostatnia 08.12.2018
Przychodnia Medyczna - franczyza

teraz to same apteki i przychodnie, spoleczenstwo sie starzeje

4 wypowiedzi
ostatnia 20.11.2018
Biznes na spółkę z franczyzodawcą

Patryk widzę, że nie możesz się zdecydować, ale daj im szansę bo warto naprawdę! Ja nie narzekam!

13 wypowiedzi
ostatnia 03.11.2018
zdobienie szkła

super sprawa, podziwiam pasję i trzymam kciuki za rozwój biznesu.

1 wypowiedzi
ostatnia 31.10.2018