Dobry rok dla Majstra
Sklepy „Majster Plus” specjalizują się w sprzedaży – połączonej z usługą montażu – podłóg oraz drzwi wewnętrznych i zewnętrznych. Dodatkowo w ofercie znajdują się takie materiały wykończeniowe, jak np.: listwy przypodłogowe, panele ścienne, klamki, a w większości sklepów również m.in. terakota, oświetlenie, karnisze, stolarka okienna, materiały budowlane.
– Rynek wykończeniowy w Polsce nadal rośnie. Sprzedaż sieci we wszystkich grupach produktowych wzrasta o blisko 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – podkreśla Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej Majster Plus. – Generalnie nasza sieć od trzech lat notuje wzrosty sprzedaży powyżej średniej rynkowej. Można powiedzieć, że teraz jest idealny czas na uruchomienie sklepu z drzwiami i podłogami.
Obecnie pod szyldem Majster Plus działa 109 sklepów. W 2019 roku marka otworzyła lub przebudowała w sumie 16 placówek. Ten rok koncept chce w zamknąć liczbą 20 nowych sklepów.
– Sieć rozwijamy przede wszystkim poprzez włączanie do niej dotychczasowych sklepów niezależnych, kupujących towary od Grupy Vox (właściciela marki Majster Plus – przyp. red.), zlokalizowanych na terenie całej Polski – dodaje Marcin Zieleśkiewicz.
Minimalny wydatek, jaki nowy franczyzobiorca musi ponieść na starcie to ok. 40 tys. zł. Nie jest to jednak całkowita kwota inwestycji w sklep. Kompletny koszt wynosi ok. 80 tys. zł, ale część wydatków finansuje licencjodawca. Ostateczne koszty zależne są jednak od stanu lokalu, wielkości zatowarowania. Koncept wymaga od franczyzobiorców, aby lokal był dobrze oświetlony oraz miał pomalowane ściany, zgodnie ze standardami sieciowymi. Musi mieć min. 120-150 m2 powierzchni ekspozycyjnej oraz bezpośredni dostęp do parkingu dla klientów.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to koszt 4 tys. zł. Opłaty marketingowe uzależnione są od lokalizacji i potrzeb promocyjnych danego sklepu. – Szkolimy franczyzobiorców zarówno z oferty produktowej, jak i zasad profesjonalnej obsługi klienta i montażu produktów. Dodatkowo organizujemy dedykowane szkolenia rozwojowe dla właścicieli sklepów, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem – mówi Marcin Zieleśkiewicz.
Istotnym elementem oferty sklepów jest usługa montażu. A o fachowców, jak wiadomo, nie jest dziś łatwo znaleźć.
– Franczyzobiorcy często nie mają problemów ze zwiększeniem liczby zamówień, ale muszą kierować się swoimi możliwościami montażowymi – przyznaje Marcin Zieleśkiewicz. – Spora część ma swoje własne ekipy montażowe. To daje przewagę i pozwala na terminowe realizacje usług oraz optymalizację kosztów działania sklepów.
Wydatki inwestycyjne / Minimalny wydatek, jaki nowy franczyzobiorca Majster Plus musi ponieść na starcie to ok. 40 tys. zł. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.