Jak zarabiać na oświetleniu

Miejsce na ekspozycję / Minimalna powierzchnia na ekspozycję w show-roomie Bergmen to 50 m kw.
Środa
22.01.2020
Marka Bergmen szuka franczyzobiorców, którzy zajmą się sprzedażą jej produktów oświetleniowych.
 

Bergmen to marka należąca do firmy Art Neon Lighting, specjalizującej się w produkcji oświetlenia ledowego. 
– Wykonujemy specjalistyczne produkty, wykorzystywane do oświetlenia m.in. budynków użyteczności publicznej, hal magazynowych, produkcyjnych, ale także innowacyjne produkty dedykowane branży reklamowej i wystawienniczej – mówi Jakub Pasternak, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej marki Bergmen. – Nasi głowni klienci to deweloperzy, inwestorzy, a w mniejszym zakresie klienci indywidualni.

Show-room na pokaz

Sieć franczyzowa będzie się opierać na showroomach, otwieranych przez licencjobiorców, w których znajdzie się ekspozycja asortymentu marki. Można taki showroom otworzyć od podstaw, ale można też produkty Bergmen dołączyć do oferty już działającego sklepu, np. z branży wykończenia wnętrz czy z asortymentem elektrycznym. 
– Doświadczenie w handlu lub w branży elektrycznej na pewno będzie dla franczyzobiorcy atutem i pomoże mu szybciej rozwinąć działalność – nie ukrywa Jakub Pasternak.
Bergmen ma w tej chwili trzy placówki franczyzowe, w różnej wielkości miastach: w Gdańsku, Legionowie, Gorlicach. W dużych miastach najlepsze lokalizacje to okolice marketów budowlanych, stref przemysłowych. W mniejszych sklep powinien mieścić się przy głównej ulicy, istotna będzie w tym przypadku duża przeszklona witryna i miejsce na zewnętrzny kaseton reklamowy. Minimalna powierzchnia na ekspozycję to 50 m2
– Wymagana wielkość showroomu zależy od tego, czy franczyzobiorca będzie się specjalizował w komponentach oświetleniowych (to np. profile aluminiowe, taśmy led, sterowniki, zasilacze wykorzystywane chociażby w branży reklamowej), czy też w gotowych systemach oświetleniowych (plafony, panele oświetleniowe, profesjonalne oświetlenie hal itp.) – wyjaśnia Jakub Pasternak. – Nie da się ukryć, że kluczowym kryterium wyboru lokalu często jest cena najmu. Dlatego możemy się zgodzić, aby franczyzobiorca zaczął od mniejszego pomieszczenia, z okrojoną ekspozycją, a później wraz z rozwojem firmy powiększał powierzchnię.

Zbudować zespół i sprzedawać

Franczyzodawca szacuje, że na inwestycję trzeba przeznaczyć minimum 30 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się adaptacja lokalu i zatowarowanie, doliczyć należy natomiast zakup sprzętu komputerowego, kasy fiskalnej. Wstępna opłata licencyjna wynosi symboliczną złotówkę. 
– Opłaty miesięczne są już wliczone w cenę towaru, w który franczyzobiorca zaopatruje się u nas – dodaje Jakub Pasternak.

Prowadzenie showroomu to nie jedyny obowiązek franczyzobiorcy. Musi też zdobywać klientów, przyjmować zamówienia, podtrzymywać relacje handlowe, na bieżąco informować stałych klientów o nowych produktach. I budować zespół sprzedawców mobilnych, którzy będą pracować w terenie. Licencjodawca wymaga, aby na początku zespół liczył minimum dwie osoby, wśród nich może być franczyzobiorca: jedna jest na miejscu w sklepie, druga odwiedza klientów. Bergmen na wstępie organizuje szkolenia m.in. z wiedzy produktowej, technicznej, sprzedażowe. 
– Realizacją przyjętych przez franczyzobiorców zamówień zajmuje się nasza centrala. Wysyłamy je później bezpośrednio do klientów. Ale na życzenie klienta to licencjobiorca może zawieźć mu gotowe produkty i pomóc przy instalacji – mówi Jakub Pasternak. – Powodzenie biznesu zależy oczywiście od zaangażowania franczyzobiorcy. Np. showroom w Gdańsku od początku osiągnął wysokie obroty i zwrot z inwestycji udało się uzyskać po trzech miesiącach działalności.

Oprócz Polski, Bergmen chce też rozwijać sieć franczyzową w całej Europie. Obecnie prowadzi rozmowy na temat otwarć w Austrii, Niemczech i Włoszech.

 

WIZYTÓWKA MARKI BERGMEN

Bergmen to marka należąca do firmy Art Neon Lighting, specjalizującej się w produkcji oświetlenia ledowego.

BERGMEN W 2019 ROKU:

  • 2 jednostki własne
  • 3 jednostki franczyzowe
  • minimalna kwota inwestycji 30 tys. zł netto

Pieniądze na start / Franczyzodawca marki Bergmen szacuje, że na inwestycję trzeba przeznaczyć minimum 30 tys. zł netto.