Pizza w światowym wydaniu
Pizza Hut ma obecnie 231 franczyzobiorców w Europie (Niemcy, Francja, Rosja, Armenia, Azerbejdżan, Polska, Czechy, Węgry, Słowacja). Wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą marki na Europę Środkowo-Wschodnią jest firma AmRest. W Polsce sprzedaż licencji Pizza Hut dopiero niedawno wystartowała. W tym roku została otwarta u nas pierwsza restauracja franczyzowa. W sumie pod szyldem Pizza Hut działają w naszym kraju 152 lokale.
– Pandemia nie zmieniła naszych planów ekspansji ani w Polsce, ani w Europie. Intensywnie rekrutujemy nowych partnerów, optymalizujemy model biznesowy i planujemy otwarcia kolejnych punktów – zapewnia Damian Rybak, global franchise director Pizza Hut. – Szacujemy, że w Polsce mamy potencjał na minimum 250 restauracji.
Inwestycja w biznes
Pizza Hut chce wchodzić do miast liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Marka celuje w niezależne lokale, liczące od 100 m2 powierzchni, choć nie wyklucza też lokalizacji w centrach handlowych.
– Szukamy partnerów biznesowych z potencjałem do prowadzenia większej liczby restauracji w przyszłości – podkreśla Damian Rybak.
Minimalna wartość inwestycji to 125 tys. dolarów. Opłata wstępna wynosi 26,7 tys. dolarów. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od sprzedaży, tyle samo wynosi opłata marketingowa.
– Oferujemy różne rozwiązania, zarówno otwieranie nowych lokali, jak i przekazywanie we franczyzę istniejących już restauracji. Przy budowie nowych placówek zapewniamy szereg usług wspierających dla franczyzobiorcy. Możemy zbudować lokal i przekazać go franczyzobiorcom lub udzielić wsparcia podczas budowy. Decyzja należy do partnera – dodaje Damian Rybak. – Gwarantujemy pakiet szkoleń budujących know-how franczyzobiorcy, ciągłe wsparcie i coaching w zakresie kluczowych procesów i wyzwań biznesowych oraz wsparcie marketingowe. Zapewniamy kompleksowe narzędzia digitalowe, które w obecnych czasach są niezbędne do sprawnego zarządzania sprzedażą i biznesem.
Utrzymać się na rynku
Jak podkreśla Damian Rybak, pandemia przyśpieszyła pewne procesy. Wśród nich przodują digitalizacja i delivery.
– Firmy z branży gastronomicznej, które rozwinęły i unowocześniły procesy zamówień w kanałach dostaw do domu czy odbiorów posiłku na miejscu mają duży potencjał na szybki wzrost biznesu – uważa Damian Rybak. – To dziś kluczowe nie tylko do wzrostów, ale przede wszystkim do utrzymania się na trudnym rynku z istniejącymi ograniczeniami. W trakcie pandemii jesteśmy przygotowani na obsłużenie większej liczby zamówień, zachowując jednocześnie wszystkie standardy bezpieczeństwa i higieny. W tej chwili 100 naszych restauracji prowadzi sprzedaż w kanale delivery. Jest to najszybciej rosnąca część rynku.
WIZYTÓWKA PIZZA HUT
Międzynarodowa sieć pizzerii.
- 152 lokale w Polsce
- minimalna inwestycja to 125 tys. dolarów

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Umowę franczyzową z Pizza Hut podpisuje się minimum na 10 lat. Jak otworzyć pizzerię tej marki?
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Spośród ponad 150 restauracji, jakie Pizza Hut ma w Polsce, 15 działa we franczyzie. Jak zostać franczyzobiorcą tej światowej marki?
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali