Mała gastronomia z bubble tea
Marka Crazy Bubble od 2012 roku buduje sieć punktów, serwujących pochodzącą z Tajwanu zimną herbatę z kulkami tapioki. Ten rok – jak dla całej gastronomii – był dla konceptu bardzo trudny, ale franczyzobiorcy obronili swoje biznesy przed upadkiem.
– W związku z tym, że nasze lokale w dużej mierze zlokalizowane są w centrach handlowych, działamy jedynie podczas ich pełnego funkcjonowania. Reszta radziła i radzi sobie poprzez sprzedaż napojów na wynos lub dowóz – mówi Paweł Kłosowski, prezes zarządu Crazy Bubble. – Pomimo przeciwności w 2020 roku otworzyliśmy też 11 nowych lokali oraz sprzedaliśmy nasz koncept w formie masterfranczyzy na Litwę, gdzie powstały już cztery punkty. W roku 2021 planujemy otwarcie minimum 15 lokali na Litwie oraz około 10 w Polsce – to wynika z aktualnych rozmów prowadzonych z przyszłymi franczyzobiorcami.
Partnerstwo lub franczyza
Z marką można nawiązać współpracę franczyzową lub partnerską. Partner dokłada asortyment wraz z logo Crazy Bubble do swojego aktualnego biznesu – restauracji, baru, hotelu itp. Natomiast franczyzobiorcy mają do wyboru kilka różnych formatów: lokal z miejscem na konsumpcję, lokal tylko na wynos, wyspa, wózek mobilny, kontener stacjonarny oraz przyczepa gastronomiczna i food truck. Franczyzobiorca powinien osobiście poszukać lokalu. Licencjodawca jedzie na miejsce i sprawdza potencjał lokalizacji. Jeśli uzna, że miejsce jest zbyt ryzykowne, rezygnuje z otwarcia. Wielkość punktów bywa różna.
– Podejmujemy współpracę z ludźmi, którzy chcą prowadzić małe wyspy handlowe (optymalnie 12m2), mini, choć gustowne lokale serwujące jedynie na wynos (10-20m 2), jak również lokale stumetrowe, gdzie znajdzie się wiele stolików, kanapy, masa zdjęć – opowiada Paweł Kłosowski.
Każdy lokal zostaje wyposażony w maszyny i sprzęty, niezbędne do produkcji bubble tea, m.in. lodówki, kostkarki do lodu, blender, maszyny do zaklejania i shake’owania napojów.
Koszt przygotowania wyspy handlowej to ok. 55 tys. zł. Natomiast inwestycja w lokal może być bardzo różna.
– Mamy lokal w naszej sieci, którego dostosowanie kosztowało 10 tys. zł, ale również taki, którego remont kosztował prawie 200 tys. zł. Wszystko zależy od budżetu, oczekiwań klienta oraz stanu pomieszczeń – wyjaśnia Paweł Kłosowski.
Wsparcie z centrali
Franczyzodawca Crazy Bubble nie pobiera opłaty wstępnej. Jedyna opłata miesięczna to 500 zł netto, z przeznaczeniem na marketing.
– Każdy franczyzobiorca otrzymuje od nas gotowy model biznesowy, z wstępnym wyliczeniem spodziewanych w danym miejscu zysków. Jeśli zdecyduje się na współpracę z nami, zapraszamy go na bezpłatne trzydniowe szkolenie, przekazujemy wszelkie standardy sieci Crazy Bubble. W międzyczasie projektujemy wyspę/lokal zgodnie z jego oczekiwaniami oraz z wymogami technicznymi, następnie przygotowujemy całą grafikę zewnętrzną – wylicza Paweł Kłosowski. – Koordynujemy działania wszystkich firm, aby zmontować całość w jednym czasie. Jesteśmy obecni w dniu otwarcia lokalu, żeby wesprzeć franczyzobiorcę. Pozostajemy też do jego dyspozycji w całym okresie trwania umowy, bez względu na to, czy chodzi o aspekty merytoryczne czy techniczne.
Franczyzodawca zapewnia, że punkt już od pierwszego dnia zarabia na koszty stałe.
– Licencjobiorca zarabia na każdym napoju bez wyjątku. My zapewniamy niewielki koszt przygotowania produktu. Mawia się, że w małej gastronomii, aby zapewnić najwyższy poziom obsługi klienta, należy mieć food cost na poziomie maksymalnie 50 proc. U nas wynosi on 20-25 proc. – zapewnia licencjodawca.
WIZYTÓWKA MARKI CRAZY BUBBLE
- inwestycja w wyspę handlową ok. 55 tys. zł
- opłata marketingowa 500 zł netto miesięcznie
- brak opłaty wstępnej
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...