Inwestycja w sushi
Aktualnie pod szyldem KOKU Sushi działają 33 lokale, w tym trzy własne i 30 franczyzowych. Kolejnych dziewięć lokali jest w trakcie przygotowań do otwarcia.
Wszystkie restauracje prowadzą sprzedaż na wynos i z dowozem.
– Ale w naszym przypadku opcja delivery jeszcze przed pandemią była bardzo rozwojowym trendem – podkreśla Urszula Olechno, współwłaścicielka Koku Sushi. – W styczniu i lutym 2020 roku stosunek pomiędzy sprzedażą w restauracji a dowozami wynosił 60:40. Po pierwszym lockdownie, czyli w okresie od połowy maja do połowy października, te proporcje uległy odwróceniu. W trakcie zamrożenia gastronomii dobrym kierunkiem okazały się też wdrożone przez nas rozwiązania IT. Mowa tu przede wszystkim o aplikacji do zamówień online oraz intensywnych działaniach marketingowych w internecie. Tylko do końca 2020 roku aplikacja KOKU Sushi została pobrana na 10 tys. urządzeń. Dodatkowo ruszyliśmy z zupełnie nowym formatem franczyzowym, przeznaczonym wyłącznie na rynek delivery. To Koku Sushi Point, specjalizujący się w obsłudze zamówień na wynos lub z dowozem.
W efekcie tych wszystkich działań obroty Koku Sushi w skali całej sieci w 2020 roku wzrosły o 37 proc. Żaden z lokali franczyzowych nie zanotował spadków.
Format do wyboru
Koku Sushi można otworzyć w trzech formatach. Podstawową opcją jest restauracja z salą konsumpcyjną, która realizuje także zamówienia na wynos i z dostawą. Nieco bardziej rozbudowaną wersją jest Koku Sushi Premium, czyli restauracja o podwyższym standardzie wystroju wnętrza oraz z rozbudowaną ofertą japońskich alkoholi wysokoprocentowych, w której mogą odbywać się spotkania biznesowe oraz mniejsze imprezy okolicznościowe. Podobnie jak poprzedni format, także i ten realizuje zamówienia na wynos i z dostawą. Trzecia opcja to wprowadzony w ubiegłym roku Koku Sushi Point – lokal o małym metrażu, bez sali konsumpcyjnej, nastawiony wyłącznie na kanał delivery.
– Najbardziej uniwersalnymi rozwiązaniami są restauracje Koku Sushi oraz Koku Sushi Point. Sprawdzą się one zarówno w mniejszych, jak i dużych miastach – wyjaśnia Urszula Olechno. – Co ważne, Koku Sushi Point, stworzony wyłącznie z myślą o dowozach, może być samodzielnym lokalem lub uzupełnieniem oferty już istniejących restauracji, które notują duże zainteresowanie daniami na wynos. Jeśli chodzi o Koku Sushi Premium, jest to format przeznaczony dla dużych miast, powyżej 150 tys. mieszkańców.
Wydatki na starcie
Najtańszą w inwestycji opcją jest Koku Sushi Point – odchodzą koszty sali sali konsumpcyjnej, obsługi kelnerskiej, a i lokalizacja może być w skromniejszym i tańszym miejscu. Franczyzodawca szacuje, że kapitał wyjściowy to min. 40 tys. zł, plus koszty adaptacji lokalu. Jednorazowa opłata wynosi 25 tys. zł, stała opłata miesięczna 2 tys. zł.
Otwierając restaurację Koku Sushi musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 120 tys zł, plus koszty remontu. Opłata licencyjna to 25 tys zł., zaś stała miesięczna opłata 2,5 tys. zł.
Największej inwestycji wymaga opcja Koku Sushi Premium. Na start należy mieć ok. 300 tys. zł, do tego trzeba doliczyć wydatki na adaptację lokalu. Licencja kosztuje 25 tys. zł, a opłata miesięczna to 3 tys. zł.
– Nasi franczyzobiorcy uzyskują od sieci wsparcie na każdym etapie inwestycji – zapewnia Urszula Olechno. – Jednym z pierwszych jest np. pomoc w przygotowaniu projektu wnętrza: części budowlanej, stolarskiej oraz technologicznej. Właściciele wraz ze swoim zespołem pracowników biorą ponadto udział w czterotygodniowym szkoleniu. Posiadamy ponadto wspólny system sprzedaży oraz aplikację do zamówień online, do tego dochodzą centralne działania marketingowe. Prowadzimy także wewnętrzne spotkania, szkolenia oraz konkursy kulinarne. Uważnie obserwujemy zmieniające się trendy i stale doskonalimy kartę menu, proponując klientom nowe dania. Franczyzobiorcy dostają gotowy, sprawdzony format, pełną wiedzę, szczegółowy podręcznik operacyjny oraz możliwość rozwoju w ramach rozpoznawalnej sieci.
WIZYTÓWKA KOKU SUSHI
Sieć restauracji z sushi.
- 33 lokale
- kwota inwestycji od 40 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Moda na sushi wśród Polaków nie przemija. Jak otworzyć własny sushi-bar we franczyzie?
KOKU Sushi opracowało własną odpowiedź na wysoką inflację i wzrosty cen. M.in. dzięki temu miniony rok był dla sieci rekordowy pod względem sprzedaży.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...