Pizza pokonała koronawirusa

Lokale w sieci / Da Grasso ma obecnie 190 lokali.
Czwartek
20.05.2021
Sieć Da Grasso do końca wakacji otworzy siedem nowych lokali. Franczyzobiorcom proponuje dwa formaty placówek.
 

Przez cały czas trwania lockdownu gastronomii wszystkie lokale Da Grasso pracowały w dowozie i na wynos. 

– Zawsze mocno stawialiśmy na dowozy – mówi Magdalena Parfianowicz, kierownik działu franczyzy Da Grasso. – Struktura sprzedaży w większości naszych lokali zwykle rozkładała się w proporcjach 80:20 lub 70:30, na korzyść realizacji zamówień w dostawie. A pandemia pokazała, że pizza jest produktem covidoodpornym.

Da Grasso ma obecnie 190 lokali. Do końca wakacji w planach jest siedem kolejnych otwarć.

Do wyboru

Kandydat na franczyzobiorcę Da Grasso nie musi mieć doświadczenia w gastronomii.

– Naszą ofertę kierujemy zarówno do tych, którzy chcą dopiero otworzyć swój pierwszy biznes w branży gastronomicznej, jak i do osób, które myślą o rozszerzeniu już prowadzonej działalności – mówi Magdalena Parfianowicz.

Licencjobiorca ma do wyboru dwa warianty lokalu. Pierwszy i najchętniej wybierany to restauracja z salą konsumpcyjną, realizująca równolegle zamówienia na wynos i w dowozie. Najlepiej sprawdza się on w mniejszych miejscowościach, liczących od 20-60 tys. mieszkańców. Minimalna powierzchnia lokalu to ok. 100 m2. W tym przypadku należy liczyć się z inwestycją rzędu 150-250 tys. zł.

Drugi wariant lokalu Da Grasso to model ekspres, oferujący tylko sprzedaż na wynos i w dowozie. Te pizzerie z kolei najlepiej sprawdzają się na dużych osiedlach większych miast. Minimalna wielkość lokalu to 60 m2. Franczyzodawca informuje, że wydatki na inwestycję mieszczą się z reguły w widełkach od 80 do 120 tys. zł netto.

Wsparcie od franczyzodawcy

Niezależnie od wybranego wariantu opłata licencyjna wynosi 12 tys. zł netto.

– Opłata wstępna pokrywa pełną analizę potencjału lokalizacji, projekt technologiczny, szkolenia trwające od 12 do 14 dni oraz dedykowane wsparcie marketingowe na otwarcie – wylicza Magdalena Parfianowicz.

Franczyzobiorcy otrzymują także m.in. dostęp do strony internetowej Da Grasso umożliwiającej realizacje zamówień online, aplikację mobilną, wsparcie dedykowanego opiekuna sprzedaży, centralne zakupy, dodatkowe szkolenia z technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania biznesem.

Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od wybranego pakietu menu. Przy pakiecie podstawowym to 1446 zł netto, a przy maksymalnym 2246 zł netto. Dodatkowa opłata przeznaczona na marketing wynosi ok. 1,2 tys zł netto miesięcznie.

 – Zwrot z inwestycji jest bardzo indywidualną sprawą i zależy m.in. od takich czynników jak lokalizacja, potencjał rozwoju strefy dostaw, zaangażowanie franczyzobiorcy – dodaje Magdalena Parfianowicz.

 

WIZYTÓWKA DA GRASSO

Ogólnopolska sieć pizzerii.

  • 190 lokali
  • opłata wstępna 12 tys. zł netto
  • minimalna kwota inwestycji 80 tys.

Magdalena Parfianowicz, kierownik działu franczyzy Da Grasso: / Pandemia pokazała, że pizza jest produktem covidoodpornym.