Pizza pokonała koronawirusa
Przez cały czas trwania lockdownu gastronomii wszystkie lokale Da Grasso pracowały w dowozie i na wynos.
– Zawsze mocno stawialiśmy na dowozy – mówi Magdalena Parfianowicz, kierownik działu franczyzy Da Grasso. – Struktura sprzedaży w większości naszych lokali zwykle rozkładała się w proporcjach 80:20 lub 70:30, na korzyść realizacji zamówień w dostawie. A pandemia pokazała, że pizza jest produktem covidoodpornym.
Da Grasso ma obecnie 190 lokali. Do końca wakacji w planach jest siedem kolejnych otwarć.
Do wyboru
Kandydat na franczyzobiorcę Da Grasso nie musi mieć doświadczenia w gastronomii.
– Naszą ofertę kierujemy zarówno do tych, którzy chcą dopiero otworzyć swój pierwszy biznes w branży gastronomicznej, jak i do osób, które myślą o rozszerzeniu już prowadzonej działalności – mówi Magdalena Parfianowicz.
Licencjobiorca ma do wyboru dwa warianty lokalu. Pierwszy i najchętniej wybierany to restauracja z salą konsumpcyjną, realizująca równolegle zamówienia na wynos i w dowozie. Najlepiej sprawdza się on w mniejszych miejscowościach, liczących od 20-60 tys. mieszkańców. Minimalna powierzchnia lokalu to ok. 100 m2. W tym przypadku należy liczyć się z inwestycją rzędu 150-250 tys. zł.
Drugi wariant lokalu Da Grasso to model ekspres, oferujący tylko sprzedaż na wynos i w dowozie. Te pizzerie z kolei najlepiej sprawdzają się na dużych osiedlach większych miast. Minimalna wielkość lokalu to 60 m2. Franczyzodawca informuje, że wydatki na inwestycję mieszczą się z reguły w widełkach od 80 do 120 tys. zł netto.
Wsparcie od franczyzodawcy
Niezależnie od wybranego wariantu opłata licencyjna wynosi 12 tys. zł netto.
– Opłata wstępna pokrywa pełną analizę potencjału lokalizacji, projekt technologiczny, szkolenia trwające od 12 do 14 dni oraz dedykowane wsparcie marketingowe na otwarcie – wylicza Magdalena Parfianowicz.
Franczyzobiorcy otrzymują także m.in. dostęp do strony internetowej Da Grasso umożliwiającej realizacje zamówień online, aplikację mobilną, wsparcie dedykowanego opiekuna sprzedaży, centralne zakupy, dodatkowe szkolenia z technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania biznesem.
Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od wybranego pakietu menu. Przy pakiecie podstawowym to 1446 zł netto, a przy maksymalnym 2246 zł netto. Dodatkowa opłata przeznaczona na marketing wynosi ok. 1,2 tys zł netto miesięcznie.
– Zwrot z inwestycji jest bardzo indywidualną sprawą i zależy m.in. od takich czynników jak lokalizacja, potencjał rozwoju strefy dostaw, zaangażowanie franczyzobiorcy – dodaje Magdalena Parfianowicz.
WIZYTÓWKA DA GRASSO
Ogólnopolska sieć pizzerii.
- 190 lokali
- opłata wstępna 12 tys. zł netto
- minimalna kwota inwestycji 80 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali