Zarabiaj na wynajmie biur coworkingowych

Duży zasięg / IWG jest międzynarodowym podmiotem, który działa w 3300 lokalizacjach w 110 krajach na świecie pod wieloma markami. We franczyzie są dostępne jego cztery główne brandy: Regus, Spaces, HQ i Signature.
Piątek
23.07.2021
– Biura są i nadal będą potrzebne. Tyle, że w elastycznej formie – mówi Michał Dorszewski, dyrektor franczyzy w IWG.
 

Jak się sprawdziły usługi firmy IWG w czasie pandemii? Czy firma odczuła spowolnienie?

Kryzys jest czasem weryfikacji. Nie wszyscy na tym rynku przetrwają, ale my jednak się rozwijamy. Co więcej, dzięki naszej globalnej skali, wiemy co dzieje się na innych rynkach, np. w Azji, która jest o co najmniej kilka miesięcy przed Europą, jeżeli chodzi o odbicie po pandemii. Te trendy już pojawiają się w kraju i my przygotowujemy się na mocne odbicie i wzmożony popyt. Rynek najmu elastycznego stabilnie rósł o 20-30 proc. rok do roku na długo przed pandemią. Obecnie firmy mocno rewidują swoje polityki najmu. Biura nadal są i będą potrzebne tyle, że w elastycznej formie. A w tym jesteśmy specjalistami, więc na przyszłość patrzymy z optymizmem.
W czasie pandemii wielu klientów korzystało z naszych usług. Mogli oni dostosować sposób korzystania do swoich potrzeb w zakresie pracy hybrydowej. Wszystkie nasze obiekty były codziennie otwarte, świadcząc usługi i generując przychody.

Dlaczego warto skorzystać z elastycznego wynajmu biura?

Nasi klienci mogą zaoszczędzić w porównaniu do wynajmu tradycyjnego biura, korzystając tylko z potrzebnych usług i wtedy, gdy ich potrzebują – np. sal konferencyjnych na godziny, recepcji, czy też biura na krótki termin. Mogą też dowolnie powiększać albo zmniejszać powierzchnię najmu czy też przenosić ją na inną lokalizację, w ramach tej samej umowy. Dzięki temu nie muszą wynajmować biura na wiele lat i potem być uwiązani kontraktem, niezależnie od sytuacji rynkowej. Pandemia jeszcze bardziej uwidoczniła to zagrożenie i paradoksalnie wzmocniła sprzyjający nam trend pracy hybrydowej. Obecnie normą jest to, że pracownicy nie chcą tracić czasu i pieniędzy na dojazdy do centrali firmy, a pracodawcy też dostrzegli, jak ważna jest elastyczność. Jednocześnie wiemy już, że praca z własnego mieszkania ma wiele ograniczeń związanych z limitowaną powierzchnią, brakiem dostosowanego stanowiska pracy, zaburzeniem proporcji work/life balance, czy izolacją społeczną. Dlatego sieć biur elastycznych idealnie wpisuje się w nowe potrzeby.

Kto może zostać franczyzobiorcą IWG? W jakich miejscach w Polsce firma chce się rozwijać?

Chcemy się rozwijać w całej Polsce i widzimy duży popyt w regionach i mniejszych miastach, gdzie siłą rzeczy nie mamy jeszcze  swoich zespołów. Szukamy więc lokalnych przedsiębiorców, gotowych wykorzystać nasze marki, systemy i siłę marketingową do rozwijania biznesu w każdym znaczącym mieście w Polsce.
Lokalni franczyzobiorcy przeważnie radzą sobie lepiej niż centralnie zarządzane punkty, właśnie dzięki swojej mocnej znajomości regionalnego rynku, odpowiednim kontaktom i wyczuciu miejscowego rynku. Oferujemy im pełen pakiet, począwszy od pomocy w znalezieniu budynku i wynegocjowaniu umowy najmu, poprzez zaprojektowanie obiektu, pomoc w jego wykonaniu, plan marketingowy i cenowy, pomoc w rekrutacji i pełne szkolenie personelu, a także dostęp do platform operacyjnych, sprzedażowych i marketingowych, pozwalających operować biznesem niemal z poziomu aplikacji w telefonie.
Aby zostać naszym partnerem, trzeba lubić sprzedaż i obsługę klienta, bo to core tego biznesu.

Jaki kapitał jest potrzebny na starcie?

Pracujemy na powierzchniach mniej więcej 1 tys. m2, co pozwala na zamknięcie całkowitej kwoty inwestycji w okolicach 1 mln zł. Od przychodów pobierane są regularne opłaty franczyzowe. Nasi partnerzy franczyzowi nie potrzebują konkretnego doświadczenia w naszej branży lub nieruchomościach, ze względu na całościowe wsparcie z naszej strony. Muszą po prostu mieć środki na inwestycje i chęć do rozwijania biznesu. Szacowany zwrot z inwestycji zwykle następuje w ciągu maksymalnie trzech lat.

Rozmawiała Dominika Pronarska


Michał Dorszewski, dyrektor franczyzy w IWG, firmie oferującej elastyczną przestrzeń do pracy / "Szukamy lokalnych przedsiębiorców, gotowych wykorzystać nasze marki, systemy i siłę marketingową do rozwijania biznesu w każdym znaczącym mieście w Polsce".