Zyski z japońskiej kuchni
Sushi Bistro to ogólnopolska sieć lokali z kuchnią japońską. Wystartowała w 2014 roku, najpierw koncentrując się na rynku warszawskim. Obecnie ma tutaj cztery lokale, z czego trzy działają we franczyzie. W tym roku koncept po raz pierwszy wyszedł też poza stolicę, otwierając lokal w Giżycku. Teraz Sushi Bistro pojawi się też w Legionowie. Otwarcie już dziś.
– To drugi w ramach naszej sieci lokal Sushi Bistro eat & drink, w którym goście, obok zamówień z dostawą do domu, będą mogli zjeść na miejscu – mówi Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. –Specyfika lokalizacji restauracji oferuje dodatkowo dostawy również do zegrzyńskich portów, więc z oferty będą mogli skorzystać także żeglarze. Dostawy z restauracji będą realizowane w całym powiecie legionowskim.
Format do wyboru
Sushi Bistro opiera system franczyzy na dwóch modelach. Pierwszy to take away, nastawiony na dostawy oraz odbiory osobiste. W tym formacie działają obecnie cztery lokale sieci. Drugi model, czyli eat & drink, oprócz dostaw i odbiorów osobistych ma także salę restauracyjną i obsługę kelnerską. We wszystkich lokalach jest jednakowe menu, które obejmuje 30 zestawów sushi i 56 różnych rolek. W karcie są również inne dania, np. owoce morza czy tatary rybne. Ceny w całej Polsce są takie same.
Na format take away potrzebny jest lokal o powierzchni min. 50 m2. Koszty inwestycji to 40-50 tys. zł (w tym mieści się wyposażenie oraz opłata wstępna) plus wydatki na remont, które zależą od wyjściowego stanu lokalu. Franczyzobiorca musi też kupić lub wyleasingować samochody i zatrudnić kierowców.
Z kolei wydatki na format restauracyjny, czyli eat & drink to – według szacunków franczyzodawcy – 50-70 tys. zł, plus koszty remontu. Lokal powinien być większy, min. 80 m2.
Miesięczna opłata na rzecz centrali wynosi 10 proc. od obrotu, z czego 3 proc. jest przeznaczane na marketing. Franczyzodawca zapewnia m.in.: projekt lokalu, stałe wsparcie marketingowe i reklamowe, system zamówień on-line, własną infolinię, dostawców produktów, szkolenia dla licencjobiorcy oraz całego personelu.
Licencjodawca szacuje, że lokal powinien osiągnąć rentowność w ciągu 3-6 miesięcy, a na zwrot z inwestycji trzeba czekać maksymalnie półtora roku.
– W ciągu pięciu lat chcemy rozbudować sieć do 100 – zapowiada Robert Chmielewski.
Obejrzyj rozmowę z franczyzodawcą Sushi Bistro.
WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO
Sieć lokali z sushi.
- 6 lokalizacji
- 2 formaty
- opłata miesięczna 10 proc. od obrotu

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
Dariusz Gardyjas został Top Franczyzobiorcą w kategorii „Najszybszy rozwój sieci”. Jaka była jego droga do sukcesu?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali